Frieksos ved flens, men pakningen er hel?

Anbefalte innlegg

Når jeg endelig har fått clutch på bilen nå, og kunne begynne å ladde trykk, så var såklart gleden kortvarig.. Etter ca 1 1/2 times kjøring begynte jeg å høre frieksos.

 

Regna med det var en skjøt under bilen som ikke var bra nok, siden vi hadde vært ned med eksosanlegget når vi bytta clutchen.

Men etterhvert som lyden ble mer og mer fremtredene, så skjønte jeg at det ikke var fra under bilen lyden kom..

 

Viser seg at det er mellom turboen og cat-erstatteren eksosen kommer ut.

Går da såklart utifra at det er pakningen mellom har som har takket for seg..

Det var det Morten på ES også mente, at flensen på turboen ikke var plan, eller at vi rett og slett ikke hadde stramma nok på boltene mellom turbo og cat-erstatter.

 

Men, etter litt banning og styr i garasjen nå i kveld, så er jo pakningen tilsynelatende 100% hel..

 

Legger ved to bilder her, fra begge sidene.. Noen som synspunkter på dette?

Og ja, det er garantert ved denne skjøten mellom turbo og cat at frieksosen kom ut..

 

DSC00263.JPG

DSC00264.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,kan jo være at dere ikke strammet godt nok til da? Skal vell draes til med noen NM dette? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ikke ut som det har lekt ved det pakninga der, så du bør nok lete litt mer etter lekkasjer, for har du kjørt i 1 1/2 time burde det absolutt vært ett spor av sot på tvers av pakninga... Fyr opp bilen når alt er kaldt og få noen til å holde hånda delvis over eksosen bak, da har du noen sekunder på deg til å tukle litt med henda der fremme for å kjenne etter lekkasjer. Ikke ha på hansker, da kjenner du ikke eksospulsene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ikke ut som det har lekt ved det pakninga der, så du bør nok lete litt mer etter lekkasjer, for har du kjørt i 1 1/2 time burde det absolutt vært ett spor av sot på tvers av pakninga... Fyr opp bilen når alt er kaldt og få noen til å holde hånda delvis over eksosen bak, da har du noen sekunder på deg til å tukle litt med henda der fremme for å kjenne etter lekkasjer. Ikke ha på hansker, da kjenner du ikke eksospulsene!

Er jo det som er så rart, la jo hånda over der, dvs mellom selve skjøten og manifolden som sitter rett over.. Og kjente det jo godt at det var der det kom ut.. Alternativt må det jo være fra manifolden som sitter rett over, men ser ikke helt logikken i det heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viste seg å være pakningen mellom turbo og manifold.. Boltene hadde rett og slett skrudd seg ut..: eek :

 

DSC00265.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er i alle fall eksosen tett igjen om ikke annet. Takk til Egil og Morten på ES Tuning for glimrende kundeservice utenfor all slags normale åpningstider! :tilber: :tilber:

 

Også en liten takk til Torshov bilrekvisita som hadde søndagsåpent, OG hadde s-nøkler :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.