Anbefalte innlegg

Halla!

Driver og vurderer å kjøpe billig justerbar senk, og lurer derfor litt på kvalitet... Hvor stive er disse settene? Tenker da mest på VMAXX fra eyecandyracing. Såpass stive at de tåler 2-3 personer bak uten å synke helt sammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kjører jeg omtent aldri med mer en 2 i bilen og har golf 4 med justerbart

v-max. Men må si meg litt skeptisk til stivheten bak.

Kjører med 19" felger og ser de har vert i innerskjermen ganske langt oppe- godt over 5 cm fjærutslag. Og dette er med tom bil og ikke noe har kjøring.

Tror de er noe myke bak ....

Mine erfaringer .... trenger ikke stemme for deg .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lillebror har Vmaxx på sin Lupo og jeg har Spax RSX på min Beetle... Det er reine komfortvogna den Lupoen i forhold, og den er senka ca 100-110mm ca. Dermed sagt så tror jeg ikke Vmaxx kan gå under "skikkelig stivt" kategorien, og jeg vil tippe at du vil subbe. Men jeg veit ikke sånn egentlig : flau :

EDIT: Har forsåvidt kjørt ei A3 også med Vmaxx settet, også denne var mjuk (i forhold til min hvertfall).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi samme oppfatning. Tror også det bil subbe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Finnes der noen alternativer som er stivere, som ikke er alt for dyre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stiv er en stiv bil?? :confused:

Min og din går vel under kategorien stiv bil : haha :

Hm. Finnes der noen alternativer som er stivere, som ikke er alt for dyre?

Bumper-stops , gummi stoppere rundt demperen avgrenser jo fjæringsveien då, er vel ein grei og billig måte å unngå subbing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forklar nærmere... Er det forsvarlig å bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

supersport er stivt, ikke minst biloig, men kjørekomfort kan du bare glemme., da er vmaxx mye mer behagelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem som leverer supersport da? Har ikke funnet det noe sted...

Behagelig er bra, men orker ikke subbing herfra til h... Er snakk om å sette det til 40/30 eller no.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummiklosser mellom fjærene er svært lite lovlig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes Vmaxen på 2'rn min en dønn stift jeg da men.. skal det sies det ikke er kjørt så mye med..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eyecandyracing skaffer vel både supersport og V maxx

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay. Tror jeg tar en telefon til Eyecandy og hører med dem. Regner med at de har litt erfaring...

Anders: Tok egentlig det for gitt, dropper nok den ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forklar nærmere... Er det forsvarlig å bruke?

Dette kommer dei fleste biler med originalt, for å hindre at demper slår heilt sammen og at bilen ikkje blir trykt heit ned.

Link fra Rieger Tuning, gå inn på "Federwegbegrenzer"

Gummiklosser mellom fjærene er svært lite lovlig.

Er ikkje snakk om sånne gummiklosser/hevesett som dei selger på Biltema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde slike fjærbegrensere bak på en tidligere bil ( golf2 med 9x16 og 60 senk ).

Den virker for å si det slik, men all kjørekomfor kan du se langt etter.

Nesten skummelt stivt. I praksis har du da ikke fjærer - men en gummi foring som hele bilen hviler på. I daglig bruk skal du være ganske obs på humper i sving ... kan da risikere å miste veigrepet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje snakk om sånne gummiklosser/hevesett som dei selger på Biltema.

Ah, da misforstod jeg hva du mente. Beklager. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde slike fjærbegrensere bak på en tidligere bil ( golf2 med 9x16 og 60 senk ).

Den virker for å si det slik, men all kjørekomfor kan du se langt etter.

Nesten skummelt stivt. I praksis har du da ikke fjærer - men en gummi foring som hele bilen hviler på. I daglig bruk skal du være ganske obs på humper i sving ... kan da risikere å miste veigrepet.

Derfor er det viktig at dei er riktig tilpassa slik at bilen ikkje hviler på dei normalt, men ved tung last etc.

og at demper er god slik at den stopper spretten gummien kan lage.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har supersport på min 2r, med 15" og ca 90mm senk har jeg hatt full bil, sank ikke sammen en eneste cm, så er vel relativt stiv:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vmaxx på min audi A4. Akkurat passe stivt ved senking 40 mm! Utrolig gode kjøreegenskaper samtidig som du ikke kjenner hver småstein du kjører over. Jeg brukte de originale bumperstopperne bak slik at det stopper rett før dekket tar oppi. De passer perfekt til denne mengden senk. Har kjørt en del med 4 og også 5 i bilen, og har ikke merket noe subbing bak. Det eneste som hele tiden tar nedi er eksosanlegget :rolleye:

PS: Jeg kjører 225/45/17 på sommer...

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fenomenet med at eksosen tar nedi har jeg mildt sagt vært borti på min også... Blei så dritt at det endte med heving bak :/ Så vil helst ikke tilbake til det!

Nesten så jeg tror Supersport er det beste for meg... Men jeg er langt fra sikker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fenomenet med at eksosen tar nedi har jeg mildt sagt vært borti på min også... Blei så dritt at det endte med heving bak :/ Så vil helst ikke tilbake til det!

Nesten så jeg tror Supersport er det beste for meg... Men jeg er langt fra sikker!

om du vil ha bilen så lav som mulig uten at den subber og at du ofrer alt som heter komfort så er supersport konge:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofre alt som heter komfort høres ikke kjekt ut, men hey... Orker i alle fall ikke mer av den grove dunkelyden fra eksosen som slår på bakstillinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTW, hva ligger Supersport på i pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.