Anbefalte innlegg

BTW, hva ligger Supersport på i pris?

Er vel rundt det samme som VMAXX?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er Fk AK i forhold til Vmaxx og Supersport?

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eyecandy selger supersport for rundt 5 lapper vel, tror vmaxx ligger i samme gata,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prata med Eyecandy, Supersport ligger på ca 6 lapper. Han anbefalte VMAXX dog, pga veldig liten forskjell på settene... Så nå er jeg usikker igjen :/

 

FK AK, åssen er dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummiklosser mellom fjærene er svært lite lovlig. :)

 

Og veldig lite funksjonelt. De fleste har nemlig erfart at de hopper ut av fjærene når det passer som minst.

 

Kjører supersport på golfen, og det er veldig stivt. Når jeg nærmet meg bunn av senkingen, var det gummien på hjula og stoppingen i setet som dempet. :D Ikke sjans å subbe uansett. Når jeg skrudde det litt opp fikk jeg litt mer fjæring, men fortsatt ikke i nærheten av subb. Supersport er altså VELDIG progressivt, og hvem pokker senker for å få komfort? Du senker for utseende, kjøreegenskaper og mindre krenging i svinger. :)

 

FK er og veldig bra, dog ikke like stivt som Supersport. Ei like billig. Derimot har FK problemer med å kunne levere, så om dette ikke er et sett noen har på lager, påregn LANG leveringstid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å vite vekten på bilen, og fjærstivheten, så er det ikke lett å si om bilen er "stiv" eller ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bah, hvorfor har ikke Eyecandy en kundetelefon? Er så mye enklere å prate med folk over telefon enn mail! :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller hva med et KW InoxLine-sett? Hoppet er jo ikke så langt fra et billig vmaxx eller noe og opp til et sånt ett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da snakker vi hvor mange tusen..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det var prat på cirka 6 for et vmaxx/supersport/etc... Legg på 3-4 og du har et gromt(etter min mening, sikkert mange som mener noe annet) rustfritt justerbart senkesett fra KW...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...Og det holder godt på vekt? Uff, vet ikke jeg, er bare en fattig student...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supersport er Helt greit det, har aldri opplevd subbing eller noe. Passe stivt, går ann og kjøre med liksom.

 

Men får jo Cobra Rustfrie Coilovers til 6500kr da:) Det er jo såklart en helt annen opplevelse. Sier seg selv, men Supersport er MYE for penga. Det er sikkert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sjanse for at det blir Supersport, må si det! Av de alternativene jeg har fått til nå er det det beste i forhold til pris/kjøreegenskaper/holde på vekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prata litt mer med Eyecandy, og nok en gang har jeg fått anbefalt VMAXX foran Supersport, selv med de nye opplysningene som har kommet fram. De mente VMAXX var bedre i hverdagen, og dessuten hadde bedre materialkvalitet. Hva mener folket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og btw, åssen er disse settene på vinteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kåwe...

 

EDIT: Hørte et ordtak fra en forumbruker her engang, "buy cheap, buy twice"!! Noe å tenke på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil si at VMAXX og Supersport ruster..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kåre og johnny: hva er et stivt understell??

og fordi golfen min ikke subber, er den da stiv??

Spør om å få fjærkonstantene fra de forskjellige leverandørene, så kan en lett sjekke hva som er stivest.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg ute etter en doktorgrad innen emnet, så jeg tar ord for godt, det holder for min del :)

 

Men visste noen noe om VMAXX og Supersport vedrørende vinterbruk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg ute etter en doktorgrad innen emnet, så jeg tar ord for godt, det holder for min del :)

 

Men visste noen noe om VMAXX og Supersport vedrørende vinterbruk?

 

Kort og greit:Alle gjengede fjærbein som ikke er i rustfritt vil ruste. Så også Supersport og VMaxx.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan da vel ikke ruste så fort, må da kunne brukes noen vintre disse som alt annet vel :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er FK AK settet laget av? Er det rustfritt, eller bare behandlet med ett-eller-annet? : klø :

 

: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra pris tipper jeg at det bare er behandlet med ett-eller-annet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går det endelig mot bestilling!

 

Ser ut som om det blir Supersport justerbar, har fått en deal på 20% avslag hos en forhandler. Er fremdeles usikker på åssen dette blir, men får vel bare prøve... Er det noen som mener at dette er dumt av meg, vennligst SKRIK NÅ! HASTER! ;)

 

Har gått for Supersport foran VMAXX pga jeg ikke vil subbe/slå eksos på bakaksling, har fått vite at Supersport er stivere. Om det er for stivt vil jo vise seg... Er det slik at det er såpass stivt at jeg kan glemme å kjøre fjelloverganger eller andre veier med dårlig kvalitet? Ruster det såpass fælt at vinterkjøring bare er dumt?

 

Takker for svar, som sagt, dette haster! :)

 

BTW; er snakk om 40/30 eller 40/40 senk ca... Det må da vel være litt fjæring igjen da..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg kjørte hgsd - oslo par ganger med golfen min med v-maxx.. det var ikke for mye comfort akkurat.kjørte rimlig "aktivt" og mistet alle navkopper og felgsenter på ene turen.. dropper det sette på passaten pga at eg vil ha mer comfort.

Nå har eg ikke lest hele tråden, men er det ikke slik at v-maxx settet er galvanisert noe som supersport ikke er. konk: supersport ruster kjappere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.