Felg på bil (19" på Golf IV)

Anbefalte innlegg

Vil det bli bra med 19" tommers felger på en golf IV, eller vil det bli for stort?

Noen har prøvd dette, vet åssen det går, en med litt erfaring.

Ken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19" blir ikke for stort. Dette har nesten blitt en"vanlig" dim. på Golf IV.

Jeg hadde 8,5x19 ET 30 og 235/35x19 på en Golf IV stv. for noen år siden. Gikk helt fint det. Bilen var også senket ca 60 mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PM til Tore Øimoen eller Kenneth Bjerknes. De har begge prøvd. Sikkert mange flere også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går fint med 19", her er min gamle, senket 40-45mm

P1010116-small.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 8,5 x 19" et 35 med 235/35 dekk.

Senket med justerbart så usikker på høyde.( med r32 stab stag )

Alt er godkjent på tilsynet.

Tar i litt fremme ved fult ratt utslag og litt fjærutslag....

Om du vurderer mindre hadde jeg ikke vert i tvil - gå for 19" - kunne nesten tenkt meg å prøvd 20 jeg ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gå fint med 19".

Ser kanonbra ut med denne dimensjonen oxo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Har bestilt meg nye fjærer og dempere. 60/40 senk, blir dette bra eller feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville helst gått for justerbart... da for du det slik du vil.

Når du senker 60mm eller mer får du også problem med stab staget som tar i driv aksling på høyre side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er ideelt innpress på 9x19 felger? bør ligge så langt ut som mulig uten å måtte valse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men hvis det blir 60/40 senk, blir det riktig med 60 foran og 40 bak da,eller omvendt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går fint med 19", her er min gamle, senket 40-45mm

Pen bil forresten, liker de felgene på en golf. var det meningen at du skulle ha baklyktene jeg kjøpte av deg på denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er ideelt innpress på 9x19 felger? bør ligge så langt ut som mulig uten å måtte valse.

9X19 vil nok på Golf 4 enten komme for langt inn eller for langt ut hvis du planlegger 60mm senk eller mer. ET40 er kanskje et kompromiss mellom noe som sannsynligvis ikke butter innover og ikke krever SÅ mye valsing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal ha dette rett på uten problemer blir nok 9x19" litt for bredt fremme. Bak går det nok helt fint.

Jeg har 8,5 x 19" bak og fremme. Med justerbart er det litt usikkert hvor mye jeg har senket. Men vil tippe noe rundt 60/40 eller litt mer. Har da skiftet stab stag. Det tar litt i innerskjermene fremme ved fult ratt-utslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5-19 BBS LM :D

Utvilsomt helt rått. Finnes bilder her på forumet av en 4 er med slike.

Sørgelig dyrt eneste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen bil forresten, liker de felgene på en golf. var det meningen at du skulle ha baklyktene jeg kjøpte av deg på denne.

nei det var på en annen golf gti jubileum jeg hadde, solgte den i august, men lyktene ble bestillt i mai:( men men.

ved 60 senk foran må du nok bytte stab stag og. enten til ett "styling" stag som går høyere opver drivakslene, eller så må du gjøre som jeg gjorde og kjøpe r32 stabstag og r32 lenkearmer. ligger en tråd her på forumet med delenummer på staget og alt du trenger samt pris tror jeg.

Kosta på gti jubileumen min rundt 17000 i understellet vel, kw v2 justerbart og r32 stab stag samt lenkearmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det beste forslaget dere har da, hvis vi går ut i fra 19" felger, bilen skal bli like lav foran som bak og omvendt, liker ikke biler som er høyerer foran. Hvilket sett med senk skal jeg bruke. Kom med noen litt billige sett og noen litt dyre sett, vet ikke hvor mye jeg skal koste på understellet med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det beste forslaget dere har da, hvis vi går ut i fra 19" felger, bilen skal bli like lav foran som bak og omvendt, liker ikke biler som er høyerer foran. Hvilket sett med senk skal jeg bruke. Kom med noen litt billige sett og noen litt dyre sett, vet ikke hvor mye jeg skal koste på understellet med en gang.

jeg hadde 8*19 på min med fk senkesett med vanlige fjærer og dempere, det subba i svingene på innsiden såvidt.

så skal du ha det stiv og lavt så supersport, vmaxx.fk, kw.

supersport er billigst til rundt 5-6 tenker jeg, så stiger det oppover til rundt 13-14 for kw variant 2.Ville garantert gått for justerbart tror jeg. jeg skal ivertfall ikke ha noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vil absolutt anbefale KW Variant 1, et enkelt og greit sett uten justeringer, har det på min golf 5, og kan ikke få fullrost det! Tror variant 1 ligger på rundt 9k på NBS...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vil absolutt anbefale KW Variant 1, et enkelt og greit sett uten justeringer, har det på min golf 5, og kan ikke få fullrost det! Tror variant 1 ligger på rundt 9k på NBS...

Ligger det på NBS til 9000 kr, med eller uten rabatten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva med dette settet. Weitec Ultra-GT 50mm. Dette er et sett med fjærer og dempere som senker 50 mm. Men ikke justerbart. Noen som vet noe om dette. Det koster ca 3900 minus rabatten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger etter hva jeg har sett på rundt 9-10k, for V1, men når jeg skulle ha fikk jeg tilbud på ca 8500 til min 5er...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva med dette settet. Weitec Ultra-GT 50mm. Dette er et sett med fjærer og dempere som senker 50 mm. Men ikke justerbart. Noen som vet noe om dette. Det koster ca 3900 minus rabatten.

Hvis du skal ha like lav bil foran som bak, så er justerbart tingen... VAG har en stygg uvane med å bli lavere bak enn foran med lik senk rundt hele... : dum : Hvarfall med litt stereo i bagasjen...

: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 8x19 og justerbart fra VMAXX samlebestiling her sånn, ga nesten 3700 for det og det funker helt fint for meg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 8x19 og justerbart fra VMAXX samlebestiling her sånn, ga nesten 3700 for det og det funker helt fint for meg:)

Hvor kjøpte du det da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.