Bryter i forbindelse med bakaksel på S3

Anbefalte innlegg

Gikk over bremsene bak på S3'n i helga. Fant denne bryteren eller føleren og lurer på hva den er til?

 

Den var ikke koblet til noe men regner med at den skal være det.

08122006001.jpg

08122006002.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det jeg tror det er også. Men med hva skal den festes med til bakakslingen og hvor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er for å "stabilisere" lyktene under baklast osv!

 

Xenonlysa skal jo være "gyrostabiliserte" så

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men med hva og hvordan kobler man til armen på bryteren til bakstillingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gå et stag ned til et feste som skal vær skrud fast på staget som er i midten på første bilde.

IMG_3574-.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor langt det staget skal være? Lot være og kjøpe det på møller da prisen på stag pluss feste gikk over 500 kr. Da lager jeg heller et selv. Men trenger da lengden. Noen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke i dag men kanskje i marra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lengden tilpasser du jo fint til selv. Bare pass på at den armen til potensionmeteret er på midten, så er det jo bare å lage en fin liten arm som er bevegelig. Husk, den rører på seg på hver eneste hump du treffer på, så den bør jo være litt solid da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Best og ha målet for da slipper jeg og ligge under bilen og kåle. for den må jo stå på hjula når det skal måles, for og få riktig mål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe formening om hvorfor staget er fjernet, har du prøvd å betjene innstillingen mens tenningen er på for å se hvordan lys osv. reagerer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd og betjene bryteren manuelt og jeg tror den fungerer som den skal. Lysene justerer seg ihvertfall hvis jeg beveger på den. I samme slengen er det slik at det bare skal være føler for bremseslitasje på den ene siden ( fører siden) på disse bilene?

 

Hvorfor staget er fjernet aner jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Staget er sikkert gått i stykker, så har forrige eier bare fjerna restene av den før han solgte bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I samme slengen er det slik at det bare skal være føler for bremseslitasje på den ene siden ( fører siden) på disse bilene?

 

Ja, det er bare på den ene (venstre?) siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert noe slikt. men det med bremsene foran at det er føler for bremseslitasje bare på den ene siden (fører siden) stemmer dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har målet på dette staget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.