Litt motorproblemer med A4 1,9tdi -02

Anbefalte innlegg

Nå dis siste dagene når det har vært les: kraftig regnvær så blir bilen litt lei.

 

Da forsvinner nesten hele bunndraget å det skjer så å si ingenting før turboen kommer, hadde dette ifjor høst/vår også når det var kraftigregn vær. Det kan beskrives som om bilen drukner i diesel. Gir også ett lite rykk å 2 når du skal gi forsiktig gass igjen etter å ha sluppet den.

 

Den sviver helt normalt å slik på tomgang.

 

Noen som har noen forklaring formening om hva problemet kan være, er litt irreterende!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen som helst idè om hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen feilkoder når du kjøre en sjekk m/vag-com?

Hørtes da merkelig ut at bilen skal være så vær-avhengig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke tilgang på vag-com så har ikke gjort det, men det kan sikkert fikses. Trodde det kunne ha noe med at det kom vann inn i luftfilteret, men hadde det opp i dag å det så ikke ut til å ha vært noe vann der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da lurer jeg på om jeg har funnet roten til alt vondt. La merke til at det ikke er væravhengig, men tankavhengig. La merke til at det skjer når det er lite diesel igjen på tanken, sikkert bare en tilfeldig het at det har vært stygt vær... Skal inn å lese feilkoder til uka.

 

Men det jeg lurer på er bensin lettere enn diesel? Tenker gjerne det er litt bensin i dieselen som ligger øverst å derfor får den litt bensin også, at det kan ha fått bensin i dieselen på en eller annen måte. Kondens?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin er lettere enn diesel, og vil ligge øverst, mens vann legger seg i bunnen. Kanskje sjekke/tømme/bytte dieselfilter ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin er lettere enn diesel, og vil ligge øverst, mens vann legger seg i bunnen. Kanskje sjekke/tømme/bytte dieselfilter ?

 

Ja, noe i den duren tenker jeg og. Men litt rart hvis det er kondens, for den går som normalt , over 2000rpm, altså når turboen fungerer, begynte å bekymre meg for at det var turboen en stund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke to pumper i tanken på denne? er ikke en som er løs eller defekt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke to pumper i tanken på denne? er ikke en som er løs eller defekt da?

 

Hm, mulig det. Kommer vel opp feilkode, om en av dem er gåen, hvis det er 2 da.

Fungere foresten normalt nå med full tank!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk dieselfilteret ditt!

 

Bytt det. Det er forbruksvare. Anbefaler å bytte annenhvert år ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror og det er avhengig av nivået på tanken. Dette har jeg hatt på min 1,8T også. Når man har kjører på reservetanken og har lite igjen, virker det som om turboen kutter. Det må jo da komme av at det ikke kommer nok bensin..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror og det er avhengig av nivået på tanken. Dette har jeg hatt på min 1,8T også. Når man har kjører på reservetanken og har lite igjen, virker det som om turboen kutter. Det må jo da komme av at det ikke kommer nok bensin..

 

Stemmer det, kommer når det er lite igjen på tanken, men alikevel skal ikke være sånn. Så det må jo være ne som ikke stemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.