Anbefalte innlegg

Skal tune opp min 2,2tq. Har satt meg et mål til 550hk. Vurderer å bygge om til 2,5 l. Anbefales det å bare bytte veiv eller bytte til 2,5l tdi blokk. Tåler denne blokka så stor effekt og moment??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal tune opp min 2,2tq. Har satt meg et mål til 550hk. Vurderer å bygge om til 2,5 l. Anbefales det å bare bytte veiv eller bytte til 2,5l tdi blokk. Tåler denne blokka så stor effekt og moment??

 

Det er brukt 2,5 veiv i 2,2 blokk med flotte bremseresultater, men ideelt sett bruker du 2,5 blokk også for å få et riktigere forhold mellom rådelengde og slaglengde:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wild guess, men vil da tro at 2,5TDI-blokka tåler veldig mye mer enn 2,2T blokka, siden TDI'en har 20,5:1 i komp mens 2,2'en bare har 9,3:1 ..? Eller er jeg helt på feil jorde nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer blokka overens uten store modifiseringer. Er det noen spesiell tidsperiode på motorblokka som passer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wild guess, men vil da tro at 2,5TDI-blokka tåler veldig mye mer enn 2,2T blokka, siden TDI'en har 20,5:1 i komp mens 2,2'en bare har 9,3:1 ..? Eller er jeg helt på feil jorde nå?

 

Men også et helt annet turtall osv...men sylindertrykket i en diesel er 10 ganger i en bensin så det er ikke noe å le av...

Og hvis man skal ha f.eks 500 hk i en 2,2 så er jo det høyere trimmingsfaktor enn i en 2,5 liter, og det vil jo kanskje gjøre 2,5'n mer holdbar pga lavere litereffekt...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra svar Fredrik. Tror jeg blir å kjøpe meg 2,5 blokk.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en del ekstra ting å tilpasse på TDI blokka, originalblokka er jo ikke kjent for å gi opp så lett den heller. Når hørte noen om ei blokk som ble ødelagt uten at det har gått en råde el.l igjennom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en del ekstra ting å tilpasse på TDI blokka, originalblokka er jo ikke kjent for å gi opp så lett den heller. Når hørte noen om ei blokk som ble ødelagt uten at det har gått en råde el.l igjennom?

 

Er vel ikke mer enn å sveise på det lille som mangler på blokka for at det ikke skal renne vann rett ned fra toppen, og slipe litt for å få plass til rådene litt avhengig av rådetype..? Enkel tilpasning det da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.