#1 Skrevet Desember 11, 2006 Skal tune opp min 2,2tq. Har satt meg et mål til 550hk. Vurderer å bygge om til 2,5 l. Anbefales det å bare bytte veiv eller bytte til 2,5l tdi blokk. Tåler denne blokka så stor effekt og moment?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2006 http://www.eurospecsport.com/engine5C4V.htm Jonus har en 2,5TDi blokk og veiv i bunnen og tar ut 1065hk... Så en TDi blokk eller denne eurospec-motorn bør du nok begynne med ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2006 Skal tune opp min 2,2tq. Har satt meg et mål til 550hk. Vurderer å bygge om til 2,5 l. Anbefales det å bare bytte veiv eller bytte til 2,5l tdi blokk. Tåler denne blokka så stor effekt og moment?? Det er brukt 2,5 veiv i 2,2 blokk med flotte bremseresultater, men ideelt sett bruker du 2,5 blokk også for å få et riktigere forhold mellom rådelengde og slaglengde:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2006 Wild guess, men vil da tro at 2,5TDI-blokka tåler veldig mye mer enn 2,2T blokka, siden TDI'en har 20,5:1 i komp mens 2,2'en bare har 9,3:1 ..? Eller er jeg helt på feil jorde nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2006 Passer blokka overens uten store modifiseringer. Er det noen spesiell tidsperiode på motorblokka som passer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2006 Wild guess, men vil da tro at 2,5TDI-blokka tåler veldig mye mer enn 2,2T blokka, siden TDI'en har 20,5:1 i komp mens 2,2'en bare har 9,3:1 ..? Eller er jeg helt på feil jorde nå? Men også et helt annet turtall osv...men sylindertrykket i en diesel er 10 ganger i en bensin så det er ikke noe å le av... Og hvis man skal ha f.eks 500 hk i en 2,2 så er jo det høyere trimmingsfaktor enn i en 2,5 liter, og det vil jo kanskje gjøre 2,5'n mer holdbar pga lavere litereffekt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2006 Takk for bra svar Fredrik. Tror jeg blir å kjøpe meg 2,5 blokk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 12, 2006 Det er en del ekstra ting å tilpasse på TDI blokka, originalblokka er jo ikke kjent for å gi opp så lett den heller. Når hørte noen om ei blokk som ble ødelagt uten at det har gått en råde el.l igjennom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 12, 2006 Det er en del ekstra ting å tilpasse på TDI blokka, originalblokka er jo ikke kjent for å gi opp så lett den heller. Når hørte noen om ei blokk som ble ødelagt uten at det har gått en råde el.l igjennom? Er vel ikke mer enn å sveise på det lille som mangler på blokka for at det ikke skal renne vann rett ned fra toppen, og slipe litt for å få plass til rådene litt avhengig av rådetype..? Enkel tilpasning det da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...