Anbefalte innlegg

Hallå.

 

Noen som veit om du må ha tre punkts belter i en audi når du har lovlig 4 punktsbelter. det jeg fikk til svar på biltilsynet var at disse måtte ha begge.

 

Noen som veit noe her?

Noen regler eller noe?

 

Sondre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke bilen er registrert som rallybil må den ha vanlige trepunktsbelter. Disse skal da benyttes ved kjøring på offentlig vei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var det de sa. Men nå kommer det jo andre biler fra england og sånn bare med firepunktsbelter tror jeg.

 

Har ikke sett mange på gatebil med dobbelt sett med belter...

 

Sondre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte slik at hva folk gjør ikke alltid samstemmer med regelverket..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det høres jo helt merklig ut siden 4 punkt er sikrer enn 3 punkt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bruker dem riktig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det grunner i hva slags belter redningspersonell ( ambulanse og brannvesen ) er vant til mht. å berge deg ut av en vraket bil. Beltets festepunkter og anlegg mot kroppen din spiller også en rolle for hvordan utfallet ved en ulykke skulle bli.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 4pkt i 2er golfen min, og fikk beskjed på biltilsynet at det var det beste som var, men hvis du ikke stramma dem skikkelig kunne jeg visst like gjerne kjøre uten... Veit det er en del med 4pkt som ikke strammer dem, men har dem liggende som ei tafse over seg... Dét er ikke bra, vanlige belter er jo selvstrammende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.