Koblingsskjema til tenning på en Golf1

Anbefalte innlegg

Halloen!

Har en golf 1, men er et problem med den.

Forrige eier hadde innbrudd i bilen og har satt på en uorginal tenning. Har bestilt ny tenning, men vet ikke hvordan jeg skal koble det sammen.

Det som skjer med den uorginale teninga er at plutselig så kutter baklampene og parklysa, alt annen fungerer som bremselys, kjørelys etc.

Noen som kan hjelpe meg om hva jeg skal koble sammen for å få det riktig så alt det elektriske fungerer.. Gjerne over nett, men enda bedre hvis noen kan hjelpe meg "live" :)

mvh

Anders Moen

(Skien)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil her, men parklys er vel ikke kobla på tenninga? Hæres vel heller ut som om du har et problem med dårlig kontakt mot lysbryteren??

Det er det ihvertfall ikke på min.

Jeg bytta tenningslås på min her om dagen, og det er jo bare et stikk som du setter rett på den nye tenningslåsen. Har dette blitt klipet av og koblet rett på den uprginale tenningslåsen har jeg muligens et gammelt ledningsnett jeg kan klippe av stikket fra og sende deg. Da burde det ikke være noe problem å skjøte dette på ledningsnettet ditt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det har blitt klippet bort og skjøtet litt på.. Har verken tankmåler eller motor temp, regner alt det er koblet fra på en eller annen måte.. Er 2 releer som "henger" løst utenpå sikringsboksen som den torsov tenninga er koblet på. Er det originalt at de releene skal henge løst på utsiden.

Hadde vært supert om du kunne ha sendt stikket :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres i og for seg ut som om du har mer trøbbel med ledningsnettet enn akkurat tenningsstikket.

Tankmåleren går vel rett fra tanken og opp i instrumentet om jeg ikke tar feil.

Hva motortemp angår kan du jo sjekke om føleren sitter koblet til på giveren sin i motorrommet. Releene dine er jeg usikker på....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skal få se om jeg får sett på den i jule ferien, men er et ork å skru når jeg ikke har garasje og været er som nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.