S4 2.2TQ. problemer med girkasse

Anbefalte innlegg

Byttet nylig clutch i min 1992 S4. girkassa ble byttet samtidig. fikk tak i ei brukt ei som skulle være i grei stand. Den gamle kassa var veldig tung å få i 1. gir og revers innimellom. og det skrapet stygt hvis jeg hadde for høyt turtall da jeg girte enten opp eller ned til 2. gir. Fikk høre at dette skyldtes clutchen, men jeg satte inn den andre kassa i tilfelle det skulle være noe galt med den gamle girkassa.

MEN..... jeg har fortsatt mye av de samme problemene! denne kassa er også tung å gire til 1. og revers, og det skraper når jeg girer fra 1. til 2. hvis jeg har litt turtall! 3.-5. fungerer fint på begge kassene.

5-trinns manuell kasse. Er dette en svakhet på disse bilene?? eller kan det være noe annet galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med nøyaktig det samme, 5 trinns manuell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som slitne synk ringer dette, er vel universalproblemet med disse, spesielt fra og til 2 gear.

 

Synk ringer er vistnok ikke så dyre, men ikke hvem som helst kan skru fra hverandre ei kasse og sette den sammen på riktig måte, ikke helt som å skifte hjul dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som slitne synk ringer dette, er vel universalproblemet med disse, spesielt fra og til 2 gear.

 

Synk ringer er vistnok ikke så dyre, men ikke hvem som helst kan skru fra hverandre ei kasse og sette den sammen på riktig måte, ikke helt som å skifte hjul dette...

 

synkroniseringsringer var det første jeg tenkte også. men jeg har lite greie på sånt.

Er de så kompliserte disse kassene da? noe spesielt man må være obs på?

er industrimekaniker, så jeg har vel skrudd på det meste egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel som alt annet her i verden, dersom du har det riktige verktøyet og korrekt beskrivelse av jobben så er det jo bare å følge oppskriften. Du bør skaffe en bently manual el.l, der står detaljene. Mener det er noe oppmåling som du må gjøre før du skrur den helt i biter, har ikke skrudd på kasse selv men nøyaktighet er nok påkrevd for at ikke kassa skal dø en hurtig død etter overhaling.

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min 90q, der kom problemet etter clutch skifte. Litt usikker på om det er et problem med trykkplata eller det er jeg som har skadet nålelageret som støtter den inngående akslingen på girkassen.

 

Er rimelig sikker på at en av de er feilen. Kan jo selvsakt være utløser lageret også.

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite tips.. skjekk giroverføringa også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite tips.. skjekk giroverføringa også...

hvordan får jeg sjekket det da? har blitt værre i det siste. hender det skraper på lavt turtall også, hvis bilen er kald. har også skjedd innimellom da jeg har girt ned fra 3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.