#1 Skrevet Desember 13, 2006 jeg har en Audi A6 1.9 TDI med en 1Z motor som har gått 350000 km som kutter, det vil si at den slutter å dra ved 2200 omd.i 3.4. og 5. gir kommer kuttet tvert enten det er motbakke eller nedoverbakkke. i 1. og 2. gir får jeg den høyere men det er et markert kutt også her men når bilen står i ro kan jeg øke turtallet normalt. luftmassemåleren er byttet og ledningene mellom denne til styresentralen er målt og funnet i orden. turboen har vært byttet men det var på grunn av ulyd, og problemet var før det. tok vag-com test, fant feil på vanntemp -(minus)37C, dieseltemp.(miinus) -37C og feil på luftmassemåler. når jeg ser på koblgskjemaet er disse forbundet med en brun og kvit lednning? kan feilen ligge i styresentralen?? har byttet styresentral, nå virker bilen gullfint: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2006 Hadde UrQuattro en gang, den sperret ved 4000rpm. Der stod tumgangsbryteren inne til alle tider. Kristian fikk bøyd på festet til den, og alt funker visst gull. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2006 Hadde UrQuattro en gang, den sperret ved 4000rpm. Der stod tumgangsbryteren inne til alle tider. Kristian fikk bøyd på festet til den, og alt funker visst gull. var det en diesel? og kunne du ruse den vanlig uten belastning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 13, 2006 Nei. Hadde blitt redd hvis UrQuattro'en var Diesel. men den gikk fint å ruse opp, men med belastning gikk det ikke lenger enn til 4000rpm eller ca 3800rpm da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 13, 2006 jeg har en Audi A6 1.9 TDI med en 1Z motor som har gått 350000 km som kutter, det vil si at den slutter å dra ved 2200 omd. men når bilen står i ro kan jeg øke turtallet normalt.luftmassemåleren er byttet og ledningene mellom denne til styresentralen er målt og funnet i orden. turboen har vært byttet men det var på grunn av ulyd, og problemet var før det. noen forslag til hva det kan være? 350K det er jo noen Km, mulig pumpa ikke leverer nok, pleier jo å trenge litt stell etterhvert -dieselfilteret kan jo lønne seg å skifte av og til. Spørs om du bør inverstere i Vag-com og bruke litt tid med den før du svir av for mye cash på verksted Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...