Anbefalte innlegg

Skal nå bytte pumpa, men er litt usikker om det er noen fare soner.

 

Regner med at jeg ta av jord kabelen og så begynne å demontere.

Men her kommer spm.:

 

Mener å ha fått med meg at Bremse pedalen skal holdes inne mens demontering/montering foregår?

 

Skal jeg blende bremserøra som jeg demonterer?

 

Er det noen rekkefølge som røra skal demonteres i?

 

Hvor finner jeg coden til radioen (regner at den må legges inn etter at jeg har tatt GND kabeln)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du bytte den?

kun pga elektronikk feil?

if so...da er det bare å ta av pluggen til ABS hjernen og skru ut de 6 torx skruene.

Litt trangt men det går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt meg ny pumpe, men det er ikke helt samme boschnr/VAG nr. så måtte bytte hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om det funker helt bra da.

Har du gammelt og nytt VAG nr så skal jeg sjekke det ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk beskjed at det skulle være det samme.

 

Gammelt: 0 265 220 408 / 8E0 614 111 A

Nytt: 0 65 220 409 / 8E0 614 111 E

 

Er det mulig kun å bytte kun elektro del?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk beskjed at det skulle være det samme.

 

Gammelt: 0 265 220 408 / 8E0 614 111 A

Nytt: 0 65 220 409 / 8E0 614 111 E

 

Er det mulig kun å bytte kun elektro del?

Passer omverandre de ja.

Er bare se om de er like.

Er de like burde det gå an å bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du bytte den?

kun pga elektronikk feil?

if so...da er det bare å ta av pluggen til ABS hjernen og skru ut de 6 torx skruene.

Litt trangt men det går.

Nå vi først er inne på temaet ABS; Hjernen min er død! Hjelp :)

 

Har lest litt og ser at her må nr (i hvert fall siste bokstaven) være identiske for at den ikke må omprogrammeres for å fungere.. Riktig?

 

Er dette vanskelig å få tak i brukt? Har lest at det finnes firmaer (i hvert fall utenfor landegrensene) som har spesialisert seg på abs styreenheter og reparerer gamle.. Vet ikke om jeg skal prøve å skaffe ny, eller sende min inn til litt kirurgi?

 

Noen peiling på hva de pleier å ligge på brukt? På møller tror jeg de skulle ha 8 laken for å skaffe ny og installere... men etter hva jeg har lest er det bare å plukke den ut gjennom "hullet" i venstre hjulbue. Og at det ikke er behov for å lufte bremsene eller noe etterpå? LItt forenkling av den guiden jeg har lest det her, men den var jo av en privatperson fra et annet land, så jeg vil gjerne ha bekreftelse på at ting gjøres slik og evt. tips.

 

Når jeg kommer så langt at jeg får gjort det tar jeg nok litt bilder og skriver en guide til andre, for det var ikke lett å finne noe norsk om dette, og etter hva jeg har sett, er jeg langt i fra den eneste med "PiiiiP-PiiiiiP-PiiiiP-Blink-Blink-Lys" problemet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forresten ikke plukka den ut ennå, så jeg vet ikke nummeret på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok til å bytte hele pumpa når jeg først har kjøpt en ny.

Iflg. verkstedsman. så ser det ikke ut til å være så vanskelig, så håper at det skulle gå bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vi først er inne på temaet ABS; Hjernen min er død! Hjelp :)

 

Har lest litt og ser at her må nr (i hvert fall siste bokstaven) være identiske for at den ikke må omprogrammeres for å fungere.. Riktig?

 

Er dette vanskelig å få tak i brukt? Har lest at det finnes firmaer (i hvert fall utenfor landegrensene) som har spesialisert seg på abs styreenheter og reparerer gamle.. Vet ikke om jeg skal prøve å skaffe ny, eller sende min inn til litt kirurgi?

 

Noen peiling på hva de pleier å ligge på brukt? På møller tror jeg de skulle ha 8 laken for å skaffe ny og installere... men etter hva jeg har lest er det bare å plukke den ut gjennom "hullet" i venstre hjulbue. Og at det ikke er behov for å lufte bremsene eller noe etterpå? LItt forenkling av den guiden jeg har lest det her, men den var jo av en privatperson fra et annet land, så jeg vil gjerne ha bekreftelse på at ting gjøres slik og evt. tips.

 

Når jeg kommer så langt at jeg får gjort det tar jeg nok litt bilder og skriver en guide til andre, for det var ikke lett å finne noe norsk om dette, og etter hva jeg har sett, er jeg langt i fra den eneste med "PiiiiP-PiiiiiP-PiiiiP-Blink-Blink-Lys" problemet..

 

Prøvde lenge å få tak i brukt, men måtte gi opp. Se http://www.fbt.se

Tror prisene i sverige på el.delen lå på ca 3 tusen.

 

Iflg. verkstedmanuallen så er det ikke vanskelig, og jobben gjøres fra motorrommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde lenge å få tak i brukt, men måtte gi opp. Se http://www.fbt.se

Tror prisene i sverige på el.delen lå på ca 3 tusen.

 

Iflg. verkstedmanuallen så er det ikke vanskelig, og jobben gjøres fra motorrommet.

Takk for tipset.. Skal sjekke litt der når jeg har tatt meg tid til å sjekke nummeret på min egen.

Vet du forresten om jeg kan ta ut hele dritten og fortsatt kjøre rundt uten? For såvidt jeg har forstått tar man den jo av uten å måtte lufte bremser eller noe etterpå, og når jeg hadde bilen på service hos møller for ca en mnd siden, nappa de bare ut den feite kabelen fra hjernen og sa at de skulle ha 8500,- (eller noe der omkring) for å sette i en ny... Så kabelen henger bare og dingler nå, men jeg gidder ikke å ta ut delen og gå å vente på ny om jeg ikke kan kjøre i mellomtida..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset.. Skal sjekke litt der når jeg har tatt meg tid til å sjekke nummeret på min egen.

Vet du forresten om jeg kan ta ut hele dritten og fortsatt kjøre rundt uten? For såvidt jeg har forstått tar man den jo av uten å måtte lufte bremser eller noe etterpå, og når jeg hadde bilen på service hos møller for ca en mnd siden, nappa de bare ut den feite kabelen fra hjernen og sa at de skulle ha 8500,- (eller noe der omkring) for å sette i en ny... Så kabelen henger bare og dingler nå, men jeg gidder ikke å ta ut delen og gå å vente på ny om jeg ikke kan kjøre i mellomtida..

 

Du kan ikke demontere pumpa uten å sette inn en ny.

Kjøpte ny pumpe på NBS for 10800,-

Jeg selv kjørte med alt koblet på.

 

Har ennå ikke kommet meg ut i garasjen, men det skal ikke være nødvendig å lufte bremser hvis det blir gjort riktig.

1) Trykk bremsepedalen ned ca 6cm og hold den der (under demontering/montering)

2) Sett så på returslange på bremsekalipteren.

3) Demonter bremserøren.......osv...... (husk å kjøp plastpluggene til bremserørene)

4) Monter så ny del....

Husk å demonter jord kabelen på batteriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten...

Nå vi først er inne på temaet ABS; Hjernen min er død! Hjelp :)

Vet ikke om du fikk med deg at jeg bytta litt tema... Kun styreenheten min som har tatt kvelden, ikke pumpa.. Jeg prøvde ikke å hentyde til min egen mentale tilstand, hehe :)

 

For såvidt jeg fårstår (og som møller har sagt) er det bare elektronikken min som er : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten...

 

Vet ikke om du fikk med deg at jeg bytta litt tema... Kun styreenheten min som har tatt kvelden, ikke pumpa.. Jeg prøvde ikke å hentyde til min egen mentale tilstand, hehe :)

 

For såvidt jeg fårstår (og som møller har sagt) er det bare elektronikken min som er : bh :

 

Så det nå :).

 

Det er kun hjernen hos meg som også er defekt. Møller selger ikke styreenheten så derfor måtte jeg bytte hele.

Sjekk så fbt.se for å se om de har, syns faktisk søke siden der er veldig bra.

Så får håpe du får tak i styreenheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.