Lyd fra nye reimer? (lydklipp)

Anbefalte innlegg

Da er alle reimer skiftet på bilen, inkl klimareim(som ikke var der: klø : ).

Har fremdeles en skikkelig plagsom lyd, akkurat som en reim er sliten eller slakk. Vet at nye reimer blir fort slakke, men dette var voldsomt: rolleyes . Før var det alltid dynamo-reima som var slakk og bråkte, men nå er den da stram nok tror jeg. Noen som vet hvor stram den skal være? Kan nesten vri den 90 grader. Har ikke sett så nøye, men er det mulig å stramme de andre reimene også? Servoen skal vel ikke være så stram?

 

Uansett: Sånn høres lyden ut ved girskift:

Girskift

 

Er kanskje ikke så tydelig her, men når jeg girer kommer det en hvinende lyd fra noe som holder samme turtall som motoren. Idag hørte jeg lyden på lavere turtall også ( ca 2000-3000rpm). Er reimlyd på tomgang også, men da er den ikke konstant, den bare kommer og går hele tiden med jevne mellomrom (1 sek).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er lyden verre igjen, men begynner å tvile på at det er reimene som skriker.

Hvinende lyd selv på ca 2500rpm. Aldri skrik eller annen ulyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

::bump::

 

 

Og alle svarte i kor:nana:

Virkelig ingen som har vært borti dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå hører jeg kun bråket fra eksosen på lydklippet, men det kan være mye mer enn reimene som lager lyd. Kanskje du kan få noen til å ta en titt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig skulle jeg bare møtt opp hos Jessheim Auto og krevd at de ordnet det.

De har nesten akkurat skiftet registerreim, vannpumpe og alt av reimer. Ulyden var der da jeg hentet bilen, men bare som "gnikke"-lyd.

 

Har kontaktet Jessheim Auto, og kan få time 16. Januar: faint :

Slett ikke verst med tanke på at jeg akkurat la igjen 30 lapper der.: bh :

 

Noen som vet om andre bra verksteder ca i Jessheim-området?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gnikkelyd kan være et tegn på for stram registerreim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digg lyd var det i alle fall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig skulle jeg bare møtt opp hos Jessheim Auto og krevd at de ordnet det.

De har nesten akkurat skiftet registerreim, vannpumpe og alt av reimer. Ulyden var der da jeg hentet bilen, men bare som "gnikke"-lyd.

 

Har kontaktet Jessheim Auto, og kan få time 16. Januar: faint :

Slett ikke verst med tanke på at jeg akkurat la igjen 30 lapper der.: bh :

 

Noen som vet om andre bra verksteder ca i Jessheim-området?

 

 

Vist det er garanti på verksted arbeid er det no berre og møte opp og kreve!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det litt vanskelig å høre lyden, men ut fra beskrivelsen din høres det ut som den samme lyden jeg er plaget med på min 2.3 10v. På min har jeg nå utelukket reimer, vannpumpe, strammehjul, clutch (og girkasse) som kilden til lyden, så jeg er skikkelig i villrede. Om du finner ut av din lyd må du gjerne komme med en oppdatering. Med mindre det bare var reimene da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags eksos er du har egentlig? Høres ut som avløpsrør størrelse takrenne.. Virket også som den bare gikk på 4 sylindere?

 

Har samme lyden på min. Er det mellom 1500-2500RPM? Det er isåfall fordeleren som jamrer en del.. det står litt om dette på her.. Har enda til overs å høre en 7a-motor uten denne lyden. Sett bilen i fri, hold gassen mellom 1900-2500 RPM og hør om du får samme lyden da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksosen er orginal såvidt jeg vet. Faktisk så godt som tett også..

 

Tviler på at den gikk på 4 sylindre, var vel mer justering av trykk på høyrefoten det (hvis du snakker om i starten på klippet):)

 

Min lyd er konstant, følger gjerne turtall opp i 6000-7000 og ned i 300(som er/ikke er tomgangen min nå for tiden).

 

Noen som veit om bra verksted som gidder å se på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg stramma reimene igjen, hjalp litt denne gangen. Kjørte etterpå en tur til kongsvinger og da jeg kom tilbake var det like ille...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei du.. prøv å spray crc eller wd40 eller noe lignende på reimene.. slites fort bort, men da vet du ivertfall hva det er eller ikke... lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut til slutt at det er klimareima som bråker verst (kanskje derfor den ikke var der før?), er helt klart derfra hvine-lyden kommer.

Er det ikke mulig å stramme denne? Fant ingen åpenbare muligheter når jeg tittet under der.: rolleyes

 

Leste akkurat i en annen post at det kan være kjølevifta på klimaen som er gåen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.