#1 Skrevet Desember 13, 2006 Bestilte for en tid tilbake 18" RS4 II vinterhjul til min kommende kone, men fikk idag beskjed om at de ikke kunne leveres allikevel? HUH? G&B hadde tatt 18" RS4 II ut av sortimentet? Trenger derfor noen tips om hvor jeg kan kjøpe en 18" RS4 II felgpakke med vinterhjul til en god pris.. Er også åpen for andre felgtype forslag, noe som ser snasent ut på sort 07 A6 Avant.. Noen? Takk på forhånd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2006 big-wheels.com der handla jeg chr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2006 sharif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 13, 2006 sharif Skulle oxo hatt noen felger/dekk, men er jo helt umulig å komme gjennom på telefon hos sharif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 13, 2006 Skulle oxo hatt noen felger/dekk, men er jo helt umulig å komme gjennom på telefon hos sharif da veit du hvem du skal sende pm... hehe kan stikke bort dit i morgen for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 13, 2006 da veit du hvem du skal sende pm... hehe kan stikke bort dit i morgen for deg. Jasså, lyst til å sjekke litt for meg også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 13, 2006 da veit du hvem du skal sende pm... hehe kan stikke bort dit i morgen for deg. PM sendt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 13, 2006 Jasså, lyst til å sjekke litt for meg også? send meg en pm så tar jeg det sammen med resten jeg skal sjekke for i morgen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 13, 2006 send meg en pm så tar jeg det sammen med resten jeg skal sjekke for i morgen... PM i innboksen din.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 14, 2006 Trenger derfor noen tips om hvor jeg kan kjøpe en 18" RS4 II felgpakke med vinterhjul til en god pris.. Er også åpen for andre felgtype forslag, noe som ser snasent ut på sort 07 A6 Avant.. Noen? Takk på forhånd.. Hva med A8 felgen? Gjør seg meget godt på sort bil. Sjekket pris hos Sharif og han skulle ha 12500,- for disse med dekk. Ikke billig i det hele tatt. Kjøpte mine hos Dekk-Sjekk i Askim. De tok 8990,- for samme felger og dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 18, 2006 http://www.big-wheels.no har 18" s8 med piggfritt nangkang til 8990,- gratis levert,komplett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 18, 2006 Handlet også av big wheels, kurrant å handle der, tok litt lenger tid enn avtalt, men kom etter 10-12 dager. Med Nankang piggfritt, som virker helt greie. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 18, 2006 Har et lite problem...... : Får ikke tak i 225/40/18 dekk med loadindeks 97 som er på bilen min.. Har undersøkt med flere nå, ingen har.. Da må jeg opp i 245/40/18 som blir litt for bredt for vinterføre etter min mening.. Noen som har en formening på hva jeg bør gjøre, og om det finnes noe i dimensjon 225/40/18 som har loadindeks 97??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 18, 2006 Har et lite problem...... : Får ikke tak i 225/40/18 dekk med loadindeks 97 som er på bilen min.. Har undersøkt med flere nå, ingen har.. Da må jeg opp i 245/40/18 som blir litt for bredt for vinterføre etter min mening.. Noen som har en formening på hva jeg bør gjøre, og om det finnes noe i dimensjon 225/40/18 som har loadindeks 97??? 225/40 18 er for små hjul på Audi A6 4F. Jeg syntes også 245/40 18 er for bredt på en 2WD, så jeg kjøpte Yokohama Iceguard 225/45 18 og slang de på de originale RS6 8x18 felgene. Loadindex 97 hørtes voldsomt ut da, tror det står 91 på mine, men ikke sikker. Et kjapt søk på http://www.audi.de sier at Audi 2,0T med og uten multitronic leveres med 205/60 16 92W. 2,0TDI står ikke oppgitt men med samme max last, skulle jeg tro loadindex'en på dekkene er lik, dvs 92. 225/45 18 ser i hvertfall greit ut og behagelig å kjøre på. Har ikke fått testet vinteregenskapene noe særlig pga været, men virker ok. Jeg handla forøvrig hos Jons dekk og felg i Skien, da vet man at man får ordentlig balanserte hjul uten at felgen kantkjøres på dekkmaskinen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 18, 2006 Eller så vet jeg at Dekkcompaniet på Rud i Bærum skaffer alle de ovennevnte felgene til ok pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 18, 2006 Merkelige greier.. Siden jeg ikke har fått norsk vognkort enda har jeg tittet på den tyske, der står det følgende : 205/60 R16 96V (Og ikke 97 som jeg skrev istad.. my bad..) Har snakket med flere, deriblant også dekkcompaniet som ikke kunne skaffe meg 225/40/18 med loadindeks på 96.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 18, 2006 Merkelige greier.. Siden jeg ikke har fått norsk vognkort enda har jeg tittet på den tyske, der står det følgende : 205/60 R16 96V (Og ikke 97 som jeg skrev istad.. my bad..) Har snakket med flere, deriblant også dekkcompaniet som ikke kunne skaffe meg 225/40/18 med loadindeks på 96.. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått for 225/45 18 og hvis LD er 91 eller høyere, så funker det uansett bra på bilen din. Tror ikke det er 96 eller 97 LD på A6 med "bare" 2 liters motor, med 4,2 hadde jeg forstått det bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 18, 2006 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått for 225/45 18 og hvis LD er 91 eller høyere, så funker det uansett bra på bilen din. Tror ikke det er 96 eller 97 LD på A6 med "bare" 2 liters motor, med 4,2 hadde jeg forstått det bedre. Har du mail adresse? Har vognkortet du kan se på.. Er i PDF. Edit: Har snakket med 5 forskjellige audi forhandlere, fikk samme svar.. 245/40/18" på vinter er den dimensjonen jeg kan ha på 18", og ikke mindre enn det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 19, 2006 Har du mail adresse? Har vognkortet du kan se på.. Er i PDF. Edit: Har snakket med 5 forskjellige audi forhandlere, fikk samme svar.. 245/40/18" på vinter er den dimensjonen jeg kan ha på 18", og ikke mindre enn det.. Men hvilken loadindex er det på 245/40 18 da? Når bilen kan leveres originalt på 205/60 16 med 92 load, så skjønner jeg ikke hva man skal med 96... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 19, 2006 Men hvilken loadindex er det på 245/40 18 da? Når bilen kan leveres originalt på 205/60 16 med 92 load, så skjønner jeg ikke hva man skal med 96... Continental og Nokian RSI som jeg har sjekket har 97 i Loadindex på 245/40/18.. Problemet er også det at INGEN har disse dekkene inne heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 19, 2006 Er jo utrolig mye dårligere utvalg av dekk i 225/45 enn 225/40 da, men hva med f.eks. dette: http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=D-101455&dsco=29 Aldri i verden om du MÅ ha 96 i loadindex på den bilen der. Du har vel ikke forakselvekt på 1420 kg regner jeg med... Siden LI96 tilsvarer 710 kg load pr. dekk. Er ganske sikker på at jeg hadde LI92 på min A6, og med gammel 2,5TDI var den vel neppe så mye lettere enn din forran tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 19, 2006 Continental og Nokian RSI som jeg har sjekket har 97 i Loadindex på 245/40/18.. Problemet er også det at INGEN har disse dekkene inne heller.. Jeg foreslår følgende: Du kan skippe å følge Loadindexen som står i Vognkortet ved å regne på Akselvekten. Dette har jeg tabeller hvor vi kan se hva som trengs i henhold til totalvekta på bilen. Det er nemlig ikke sikkert at du MÅ ha li97 . Kan hende du klarer deg med endel lavere. Ring Dekkcompaniet Bærum en gang til så kan vi regne på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 19, 2006 Load Index tabell: http://eu.goodyear.com/home_en/advice/tiretutor/loadindex/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 19, 2006 Yokohama har 225.45 x 18 et super dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 19, 2006 Yokohama har 225.45 x 18 et super dekk Jepp som før nevnt i tråden bruker jeg dette dekket og er fornøyd. Men loadindex'en er kun 91 mener jeg. Dette med ulike LI man må ha koker vel egentlig ned til hvilke dekk man skal vise bilen på tilsynet med når dagen for godkjenning av bil/hjul eller EU-kontroll er kommet. Selv med lav LI på 91 tåler dekket minst 615 kg og når bilens totalvekt er 2200 og noe kg, så sier det seg selv at dette kun har akademisk eller godkjenningsmessig interesse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...