#1 Skrevet Desember 13, 2006 Noen som husker momentet som skal draes til på bukkene til kamakselen på en S2 3B motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2006 Noen som husker momentet som skal draes til på bukkene til kamakselen på en S2 3B motor? Prøv med fornuftig tiltrekning med 1/4"-skralle så skal du se det går bra....men lurer på om det var 25 nm...??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2006 Usle 15 nm skal du bruke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 13, 2006 Det er nesten ikke noe moment i det hele tatt. Boka med alle nedskrevne tall ligger på verkstedet, men jeg mener bestemt at det er 15nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 13, 2006 Beklager feil moment-tall...dårlig hukommelse, men 1/4-skralle er fortsatt bra nok... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 13, 2006 Takker for raske svar, men trang ikke bruke moment der nei. Pinboltene til den ene bukken var "ødelagt" så den ene røyk når jeg skulle dra den nedtil Hadde ikke moment i det hele tatt De hadde en innsving på gjengepartiet som var nede i bukken så dette er nok en produksjonsfeil. Alle andre pinbolter er ok. Takk for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 13, 2006 De hadde en innsving på gjengepartiet som var nede i bukken så dette er nok en produksjonsfeil. Alle andre pinbolter er ok. Eller kan det være fordi bolten var strekt og dermed blitt tynnere...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 13, 2006 Joda var inne på tanken på det også vi, men i og med at det er så lite moment som er på disse og at kreftene som virker på disse boltene ikke er all verden og at alle de andre er helt 100% kom vi frem til at det mest sannsynlig ikke er årsaken, men er åpen for at jeg kan ta feil Du skal dra til med ganske bra moment for at den skal bli sånn. I hvertfall i forhold til 15Nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 13, 2006 Eller kan det være fordi bolten var strekt og dermed blitt tynnere...? En vinner her ja 15nm er "skremmende" lite og det skal ingenting til før den strekkes og får et "innsving". BTDT Kjøpte egen momentnøkkel med skala fra 4-30nm for å trekke disse etter den tabben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 13, 2006 Jeg legger meg langflat for dette jeg men syntes det var rart at de skulle fått innsving av litt ekstra moment, men så er det heller ikke jeg som har dratt de til heller da Nå knakk de mens jeg dro bukken nedtil I morgen er det som sagt nye bolter, og liten momentnøkkel har jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 14, 2006 Jeg brukte 12nm, det skal stemme iflg autohidden. Har også vært med på at slike bolter har strekt seg og knekt... tåler ikke noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 14, 2006 Jepp, tåler ikke noe.... Har ødelagt flere jeg også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 14, 2006 Kamakselhjul / -lager, Nm > 67/15 ifølge Tolerance Data 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...