#1 Skrevet Desember 14, 2006 Skiftet bremseklosser foran og bak i sommer. På utsiden er det 2cm igjen. Da er vel det 2cm igjen på indersiden også skulle en tro. Nå har i alle fall bremsebelegg lampa begynt å lyse. Sier ifra hver gang jeg starter bilen. Hva er feilene jeg kan skjekke? Kan det være brudd i en ledning? Kommet for mye vann inn i noe kontakt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2006 Brudd i kablene er mest sansynlige grunn slik jeg har forstått virkemåten på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2006 Hvor er det mest sansynlig at bruddet er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2006 Hvor er det mest sansynlig at bruddet er? Der kabelen er i konstant bevegelse under kjøring, nemlig fra støtdempertårnet og inn til hjulbuen. (hvis det er opplagt på samme måten som min S4, så klipp av ledninga inne i motorrommet og skift den biten som går ut til pluggen) Bruk søkefunksjonen... mange liknende tråder med gode svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2006 Heisann. Tenkte jeg kunne starte min karriere her i forumet med å prøve å være litt til hjelp. Har sett et par eksempler på dette "problemet", og en vanlig årsak er dårlig kontakt mellom ledningene som sitter i bremseklossen, og ledningene som sitter i bilen. Disse er koblet sammen med en 2-polet kontakt som festes nederst på fjørbeinet, og det er stikkerene i denne kontakten som gjerne blir dårlige. Du kan ofte se at de har fått et svart belegg. Disse leder da ikke strøm, og bilen oppfatter dette som at klossene er slitt. Sier ikke at dette må gjelde din bil, men det kan jo være greit å ta en kikk for å se hvordan det ser ut. Forresten er det ikke sikkert det er 2cm kloss igjen på innersiden selv om det er 2cm på utsiden. Den innerste klossen blir gjerne fortere slitt enn den ytre da stempelet jobber direkte mot denne klossen. JB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...