#1 Skrevet Desember 14, 2006 Har ei venninne som har en Golf IV 1.6 16v som sliter litt med bilen for tia... check lampa lyser innimellom, oljelampa lyser av og til (oljenivå ok...) samt at bilen dør ut.. Skulle gjerne fått lest ut litt feilkoder etc for å prøve å finne ut hva som er galt... Noen som kunne hjelpt til litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2006 Har ei venninne som har en Golf IV 1.6 16v som sliter litt med bilen for tia... check lampa lyser innimellom, oljelampa lyser av og til (oljenivå ok...) samt at bilen dør ut..Skulle gjerne fått lest ut litt feilkoder etc for å prøve å finne ut hva som er galt... Noen som kunne hjelpt til litt? Big? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2006 Har du glemt at e har ? leser gjerne av feilkoder i bytte mot heillakkering av jettan! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2006 Har du glemt at e har ? leser gjerne av feilkoder i bytte mot heillakkering av jettan! Hørtes ut som en grei deal det Kunna du tenkt deg å hjelpt meg/cathrine også med å lese av feilkoder på polon? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2006 Hørtes ut som en grei deal det Kunna du tenkt deg å hjelpt meg/cathrine også med å lese av feilkoder på polon? Mvh seff! du har nummeret! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2006 Har glemt at du hadde... kunne me kanskje sett på det i morra ettermiddag? Har du programmet på den bærbare og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2007 Hiver meg på her litt Skulle gjerne fått lest ut feilkoder på min Golf IV TDI. Ved MYYKJE pådrag på motoren så virker det som om turboen kobler seg ut. Stopper bilen og starter den igjen så er det heilt fint. Regner med det blir lagra ei kode så burde klare å sjå då kva som er gale. Så med andre ord, er vel ikkje mulig å få deg til å hjelpe litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2007 hørtest typisk ut som turbo eller magnetventil,som oftest turbo som jeg har vært borti. bilen får for høyt laddetrykk og går i nød. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2007 Litt fare for å bli litt off topic her. Men håper inderlig det ikkje er sjølve turboen. Og har litt vanskeleg for å tru det. Par i 60 åra som har hatt bilen siden 2000. Og kan egentlig ikkje forstå dei kjører den så altfor hardt. Så er vel heller ikkje så stor fare for den har vore så varm at den har hatt behov for nedkjøling i etterkant osv. Men skal aldri sei aldri. Men vil eg finne feilmelding på det eventuelt då? Og om turbo, blårøyk? Eller gjeld det kun bensin? Må nesten berre spør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 24, 2007 Jeg har vag com versjon 607. Bare å gi et vink det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 12, 2007 Litt fare for å bli litt off topic her. Men håper inderlig det ikkje er sjølve turboen. Og har litt vanskeleg for å tru det. Par i 60 åra som har hatt bilen siden 2000. Og kan egentlig ikkje forstå dei kjører den så altfor hardt. Så er vel heller ikkje så stor fare for den har vore så varm at den har hatt behov for nedkjøling i etterkant osv. Men skal aldri sei aldri. Men vil eg finne feilmelding på det eventuelt då? Og om turbo, blårøyk? Eller gjeld det kun bensin? Må nesten berre spør Det er nettopp "babykjøring" som tar knekken på en VNT turbo. Dess hardere du kjører den (vel, inntil en viss grense da) dess lengre holder den. Det er "leppene" som blir hindret i sin bevegelse pga. oppbygging av karbon. Dess mere disse leppene får beveget seg under daglig kjøring, dess lengre tid tar det normalt før dem setter seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 12, 2007 Velvel, problemet er løyst framtil hausten no. Blir uten førarkort, så bilen står foreløpig fint stille, men blir kanskje salg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 12, 2007 Velvel, problemet er løyst framtil hausten no. Blir uten førarkort, så bilen står foreløpig fint stille, men blir kanskje salg Var jo en "fin" måte å løyse dette problemet på dette Stian Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 12, 2007 Velvel, problemet er løyst framtil hausten no. Blir uten førarkort, så bilen står foreløpig fint stille, men blir kanskje salg Magnetventil problem... Hadde akkurat samme dritten på min... Ladda alt for mye så gikk bilen i nødmodus og ladda ca 0,2 bar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 12, 2007 Var jo en "fin" måte å løyse dette problemet på dette Stian Ja fungerte bra den måten Held på å gå på veggane, men heldigvis bra busstilbud her i Ålesund. Har et håp om at det er berre magnetventilen. Etter det eg har forstått så er det to vanlige problem på som gir desse symptona. Magnetventil og dei greiene i turboen som sett seg fast. Men den tid, den sorg. Beina mine har ingen av dei problema heldigvis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 13, 2007 Jeg vet ikke hvor mange biler jeg har diagnosert dette på, men jeg kan bare huske en eneste en hvor magnetventilen (N75) har vært problemet. Og jeg har sikkert hatt inne en 10 - 20 biler med dette problemet. Og som sagt er det kun en eier som har fått beskjed om at det var N75 ventilen. Resten har fått beskjed om å bytte turbo. Jeg selv har også dette problemet på min egen bil nå, og det er turboen som er problemet der også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 13, 2007 Då er det sikkert nok det med meg også. Men sikkert nok OT no, så tenker vi avslutter no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...