#1 Skrevet Desember 14, 2006 I går ble alle 4 skiver og klosser byttet. Original dim. men uorginale deler. Men til min store overraskelse har jeg nå ca 50% bremseeffekt sammenlignet med de slitte originale. Er dette normalt på en dag gamle skiver/klosser ?? Blir de bedre etter litt tids bruk?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2006 De blir bedre med tiden ja, de skal bremses inn som det så fint heter. Skivene dine var vell innsatt med noe slags fett? Håper du vasket det av hvertfall, blir litt dårlige bremser hvis du ikke gjør det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2006 man skal alltid vaske skriver med bremserens eller rødsprit/isopropanol skivene er smurt inn med fett for at de ikke skal ruste under transport/lagring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2006 Har du vasket bremseskivene er det ikke noe å frykte, etter noen mil og litt bremsing så vil bremsene dine bli som nye, de må bare bremses inn som en annen sa, men klart. Har du ikke vasket skivene før du satte dem på, vil du slite litt med bremsene, rett og slett fordi olje brenner ikke av så lett fra skivene/klossene ved vanlig bremsing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2006 Takker for gode innspill !! Har ikke garasje enda, så det ble den dyre fornøyelsen av å levere den inn på verksted for å få de byttet. Blir kvalm bare jeg tenker på hvor mye jeg betalte for en så enkel jobb.... skulle heller puttet pengene i garasje :-) . Man lærer så lenge man lever.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2006 De blir bedre med tiden ja, de skal bremses inn som det så fint heter. Skivene dine var vell innsatt med noe slags fett? Håper du vasket det av hvertfall, blir litt dårlige bremser hvis du ikke gjør det:) Off topic men, men ...den 200 20V som du har ser sinnsykt fin ut !! Har du noen tråd om den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2006 Off topic men, men ...den 200 20V som du har ser sinnsykt fin ut !! Har du noen tråd om den ? Takk for det:) Her er en tråd om den. http://bilforumet.net/showthread.php?t=115318 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...