Lyder fra bakstilling Golf 3

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en golf 3 tdk som lager noen klonkelyder når jeg kjører over fartshumper med litt stor fart. Hores ut som om noe slår oppi, eller borti noen plass. Hører det nesten som en skraping hvis jeg hra tre folk i baksetet!

 

Har hatt bilen i lufta, og såg at de to foringene som er på akselen bak var sprukket på begge sider. Kan disse lage slik lyd når de er ødelagte?

Hvis jeg står og hopper på hengerfestet, så knirker det bare noe voldsomt. Kan det og komme fra samme foringer?

 

Var liksom ikke så veldig mange foringer og velge mellom heller der bak!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitne innfestningforinger for bakaksel kan iallefall lage klonkelyder på ujevn vei ja. Er en typisk slitasjedel på golf 2 og 3 og til dels 4.

 

Koster deg ca 500 pr stk hos Møller og halvparten hos Mekonomen. Avhengig av pressverktøy for å skifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du må ha pressverktøy for å få de inn igjenn ja! Det va jo stress... Hadde håpa på å få fiksa dette billig jeg nå. Var å sjekka priser hos meca i dag. De sko ha 650 for begge inkludert bolter og diverse! Så ut som om de selger mange av disse da de selger de i sett!

 

Hva må gjøres for å få i nye da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dele bremseslanger i koblinger ved bakaksel, skru ut boltene gjennom foringa, slipp ned bakaksel, bor i stykker gummien i de gamle foringene slik at all gummi kan bankes ut, skjær et snitt i den ytterste stålhylsa fra foringen slik at den ikke presser mot godset i bakakselen lenger, slå ut hylsa, rengjør hullet, press inn ny foring med egnet verktøy, monter akslingen, skru sammen bremserørene, luft bremsene, jekk opp bakaksel eller slipp bilen ned på hjulene FØR du strammer til boltene i foringa.

 

Mulig du ved å rengjøre godt og smøre foringene klarer å presse dem inn med et gjengestag og STORE skiver. Aldri prøvd det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å presse inn nye foringer kan du kappe av "koppene" på de gammel foringene å bruke de og gjengestang for å presse inn de nye. er ikke mye vits i å presse på gummien i midten, må nesten presse på ytteringen. Men aller helst bør du som sagt bruke egnet presse til denne jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av bakstillingen, fjern foringene som beskrevet, og ta bakstilling og de nye foringene til et verksted som kan presse dem på plass for deg. Det er det enkleste og billigste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som det billigste alternativet det ja! Men da må jeg ha bilen ståendes på bukk en stund. Får se om jeg får tid til dette rett etter nyttår en gang! Må jobbe så mye nå før jul, så jeg må se om jeg får tid...

 

Det er ikke akkuratt den mest avanserte bakstillingen jeg har sett på en bil kan man si! :)

 

Takk for all hjelp her! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du ved å rengjøre godt og smøre foringene klarer å presse dem inn med et gjengestag og STORE skiver. Aldri prøvd det selv.

 

Dette funker, har gjort det selv. Men som sagt store skiver og helst litt kraftig gjengestag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.