#1 Skrevet Desember 14, 2006 Thursday, 14 December 2006, 13:08:16 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 7M3 815 071 Component and/or Version: HEIZG. B/D5W 0001 Software Coding: Work Shop Code: 1 Fault Found: 01491 - Glow-Plug for Heater (Q9) 29-00 -- Short to Ground Noen som kjenner til denne feilen? Er det rengjøring eller ny del som skal til? Eventuell pris? Lett å komme til? Fikk mistanke da bilens motortemperatur går ned til ikke målbar temperatur om den står på tomgang. Får heller ikke noe temperatur i bilen før etter at motortemperaturen har begynnt å stige. Selv om det nå er mildere tider hadde det vært fint å fått dette i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2006 Skru ut varmeren. Åpne den, rengjør, skift pakninger og glødepluggen. Er jo feilkode på den ser jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2006 Hmmm.... Var ute med varmeren i dag. Stakk fingrene inn i eksosen (i selve brennkammeret) til varmeren, og fikk ikke fnugg av sot på fingrene! Tok ut glødepluggen og den så også ut som om den var ubrukt! Denne bilen er importert fra Belgia, og jeg lurer nå på om de har fjernet sikringen, av en eller annen årsak ?! Kan det være årsaken? Hvor befinner forresten sikringen seg ? Kan ikke se noe i instruksjonsboken som spesifikt er til denne. Er forresten på fransk, så jeg forstår ikke så mye. Alt er komplett under bilen med slanger til motor etc. Varmeren blir godt lunken under kjøring, men jeg antar det er fra selve kjølevannet til motoren. Er det mulig å tvangskjøre den? Fra VAG-COM ? Slår den inn på utetemperatur eller kjølevannstemperatur ? Noen som jobber i VAG som kan hjelpe ? Det begynner å bli kaldere i været, og driftstemperaturen til bilen minker dertil under kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2006 Ser at varmeren er en J. Eberspächer Esslingen Type: Hydronic Forbruk er 37W / 12V Effekt- 5000 W Gikk inn på measuring blocks på VAG-COM og ser dette: Block: 1- ON 2- OFF 3- (pump) OFF Vet ikke om det sier noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2007 Hjelp! Ingen som vet noe om disse ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2007 Noen nye lesere som har en aning ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...