VAG-COM feilkode på zuheiser 2002 Sharan

Anbefalte innlegg

Thursday, 14 December 2006, 13:08:16

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 7M3 815 071

Component and/or Version: HEIZG. B/D5W 0001

Software Coding:

Work Shop Code:

1 Fault Found:

01491 - Glow-Plug for Heater (Q9)

29-00 -- Short to Ground

Noen som kjenner til denne feilen? Er det rengjøring eller ny del som skal til? Eventuell pris? Lett å komme til?

Fikk mistanke da bilens motortemperatur går ned til ikke målbar temperatur om den står på tomgang. Får heller ikke noe temperatur i bilen før etter at motortemperaturen har begynnt å stige.

Selv om det nå er mildere tider hadde det vært fint å fått dette i orden. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut varmeren. Åpne den, rengjør, skift pakninger og glødepluggen. Er jo feilkode på den ser jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.... Var ute med varmeren i dag.

Stakk fingrene inn i eksosen (i selve brennkammeret) til varmeren, og fikk ikke fnugg av sot på fingrene! Tok ut glødepluggen og den så også ut som om den var ubrukt!

Denne bilen er importert fra Belgia, og jeg lurer nå på om de har fjernet sikringen, av en eller annen årsak ?!

Kan det være årsaken? Hvor befinner forresten sikringen seg ? Kan ikke se noe i instruksjonsboken som spesifikt er til denne. Er forresten på fransk, så jeg forstår ikke så mye. : mad :

Alt er komplett under bilen med slanger til motor etc. Varmeren blir godt lunken under kjøring, men jeg antar det er fra selve kjølevannet til motoren.

Er det mulig å tvangskjøre den? Fra VAG-COM ? Slår den inn på utetemperatur eller kjølevannstemperatur ?

Noen som jobber i VAG som kan hjelpe ? Det begynner å bli kaldere i været, og driftstemperaturen til bilen minker dertil under kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at varmeren er en J. Eberspächer Esslingen

Type: Hydronic

Forbruk er 37W / 12V

Effekt- 5000 W

Gikk inn på measuring blocks på VAG-COM og ser dette:

Block:

1- ON

2- OFF

3- (pump) OFF

Vet ikke om det sier noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp! Ingen som vet noe om disse ? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen nye lesere som har en aning ? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.