BigBrakeKit på Golf V 2.0 TDI 4Motion?

Anbefalte innlegg

Har planer om å sette på litt mere bremser på bilen min, både fordi jeg har erfarat at originale bremser ikke alltid strekker til, i hvertfall ikke til litt, ehh, entusiastisk kjøring, og fordi det ser myyyyye bedre ut...

 

Tenkte derfor å oppgradere bremsene.. Tenkte først på slissa og borra skiver, men ser jo fortsatt litt lite ut med 19"(og hvem veit, kanskje det engang blir 20")..

 

Derfor har jeg noen små spørsmål, som noen her sikkert har svar på:

 

-Passer såkalte BigBrakeKit fra GTI på TDI? (Finner noe til GTI, og mindre til TDI)

-Hvilket merke? (StopTech, Brembo, DiscBrakeAustralia, eller så har jeg sett på HiSpec( http://www.brakes.no/undersider/bremser/hispec.htm ))

-Hvor mye koster detta? Eventuelt hvor bør man kjøpe det....?

-Er alt bra nok? Eventuelt;

-Hvor bra må det være, er jo en diesel, men har tenkt meg en del utpå bane til sommeren...

-Alle tips og triks, eventuelle smarte løsninger mottas med tack!

 

hilsen stensrud!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R32 frambremser, 345mm

Ryktene sier rundt 12.000.- på møller

 

 

me want....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke værre??????

 

Jaggu... Sjekka ut litt på det hispec-settet, 28 800, i england..

 

Vel, da får man sjekke møller i morgen!

 

Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R32 bremsene kan anbefales.

 

Jeg har det på min A3 sportback (eller jeg har jo fra A3 3,2 da, men det er de samme delene).

Det er 345x30mm foran og 310x20mm ventilerte bak. På R32 kommer også kalipperne lakkert blå fra fabrikk. På A3 kommer de ulakkert.

 

Og det biter utrolig godt. Etter 5 runder på Våler hadde jeg akkurat like god pedal som jeg hadde i det jeg kjørte ut på første runde. Og på Bergensturen i høst hadde reisefølget mitt fading et par ganger på turen over fjellet, mens pedalen min var akkurat like fin.

 

Fullpris på alt du trenger både foran og bak (4x calippere, 4x calipperholdere, 4x skiver, klosser, 4x bremseskjold, diverse klips og skruer, nye slanger foran, da det er en annen type) er rundt 19-20k hos din lokale forhandler.

 

Dette er utrolig billig i forhold til hva du må betale for andre merker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper jeg skal til lokale møller-dele-kar i dag og sjekke ut litt, få tak i delenummer og eksakte priser, så har jeg det når jeg får råd... :)

 

Føler at det er ganske gromt ja, og billig i forhold!(da de andre jeg så på kom på 36 i norge..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.