#1 Skrevet Desember 14, 2006 Leste i dag ut feilkoder med vag com pr en a4 b5 til en kompis pga varsel på display på instrumentpanel. rødt varsel: (!) og piper noen ganger. ikke noe mer info. blir også lys i den gule abs lampa på speedometeret.. VAG-COM Version: Release 512.4-UD Thursday,14,December,2006,18:51:09 Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01 02 03 08 15 16 17 25 35 37 45 55 56 57 67 75 76 77 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Part No: 8D0 907 558 E Component: 1.8L R4/5VT MOTR AT D03 Coding: 04051 Shop #: WSC 06335 2 Faults Found: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 29-10 - Short to Ground - Intermittent 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans Part No: 8D0 927 156 BK Component: AG5 01V 1.8l5VT RdW D70 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 00526 - Brake Light Switch-F 27-00 - Implausible Signal ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Part No: 8L0 820 043 D Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D75 Coding: 04140 Shop #: WSC 06335 1 Fault Found: 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time 27-10 - Implausible Signal - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Skipping Address 15-Airbags ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Part No: 8D0 919 880 N Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D10 Coding: 04142 Shop #: WSC 00000 Part No: IMMO Component: IDENTNR: AUZ7Z0W0647385 IMMO-IDENTNR: AUZ7Z0W0647385 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 25: Immobilizer Part No: Bit teA dre ss Component: e 17 eingeben No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error occurred ------------------------------------------------------------------------------- Address 35: Centr. Locks Part No: 8L0 862 257 L Component: ZV-Pumpe D10 Coding: 00000 Shop #: WSC 06335 1 Fault Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - End -------------------------------------------------------------------------------------------------- Trolig ingen av disse feilkodene som lager varsellampe? hva betyr denne koden?: 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time 27-10 - Implausible Signal - Intermittent kom ikke inn på abs modulen når jeg gikk direkte inn på denne. "no response from controller!" noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2006 Tipper det er bremselysbryteren som lager krøll mht feillamper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2006 Tipper det er bremselysbryteren som lager krøll mht feillamper. Men bremselysene viker. Fant litt info om den koden, måtte trå på bremsen før jeg leste ut koder. Det gjorde jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2006 Hei ser du kjører en litt gammel versjon, sjekk ut Ross-tech og last ned 607.3 ellers så vil jeg anbefale denne linken http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes her kan en se hva feilkoden muligens er! 00526 - Brake Light Switch (F): Circuit Malfunction [edit]Possible Symptoms MIL (Malfunction Indicator Light) No Brake Lights [edit]Possible Causes Wiring and/or connections faulty between Brake Switch, Brake Lights and/or ABS Controle Module Brake Light Switch (F) damaged Brake Light faulty Fuse(s) faulty [edit]Possible Solutions Check wiring and connections Replace Brake Light Switch (F) Check / Replace fuses(s) Check / Replace Brake Lights Check Brake Light Switch (F) in ABS Measuring Block [edit]Special Notes FAQ 2.7. Many Automatic Transmission Control Modules will show a DTC 00526 or 17087 that indicates a faulty brake light switch. This can be ignored and will not appear if you press the brakes once before checking for Fault Codes. Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/00526" Tor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2006 Hei ser du kjører en litt gammel versjon, sjekk ut Ross-tech og last ned 607.3 ellers så vil jeg anbefale denne linken http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes her kan en se hva feilkoden muligens er! 00526 - Brake Light Switch (F): Circuit Malfunction [edit]Possible Symptoms MIL (Malfunction Indicator Light) No Brake Lights [edit]Possible Causes Wiring and/or connections faulty between Brake Switch, Brake Lights and/or ABS Controle Module Brake Light Switch (F) damaged Brake Light faulty Fuse(s) faulty [edit]Possible Solutions Check wiring and connections Replace Brake Light Switch (F) Check / Replace fuses(s) Check / Replace Brake Lights Check Brake Light Switch (F) in ABS Measuring Block [edit]Special Notes FAQ 2.7. Many Automatic Transmission Control Modules will show a DTC 00526 or 17087 that indicates a faulty brake light switch. This can be ignored and will not appear if you press the brakes once before checking for Fault Codes. Retrieved from "http://wiki.ross-tech.com/index.php/00526" Tor Okei! Skal laste ned siste versjon å prøve på nytt å se om jeg kommer inn på abs modulen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2006 Okei! Skal laste ned siste versjon å prøve på nytt å se om jeg kommer inn på abs modulen. For ABS lampa lyser ikke den og sammen med det andre bemsetegnet ditt? Edit: så at ABS lampa lyste og. Da er grunnen til at du ikke får kontakt med ABS er pga den er def. Er en svakhet på disse ABSene. Går an å åpne disse og lodde den ledningen som har ryki. Ikke en jobb for hvem som helst. Hatt den feilen på min egen, men fikk lodda den etter noen forsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 16, 2006 For ABS lampa lyser ikke den og sammen med det andre bemsetegnet ditt? Edit: så at ABS lampa lyste og. Da er grunnen til at du ikke får kontakt med ABS er pga den er def. Er en svakhet på disse ABSene. Går an å åpne disse og lodde den ledningen som har ryki. Ikke en jobb for hvem som helst. Hatt den feilen på min egen, men fikk lodda den etter noen forsøk. Ja abs lyset lyser samtidig som det røde (!) tegnet i skjermen. Sitter abs modulen sammen med abs pumpa? Så det er inni abs modulen ledningene ryker og man kan lodde sammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 16, 2006 Ja abs lyset lyser samtidig som det røde (!) tegnet i skjermen. Sitter abs modulen sammen med abs pumpa? Så det er inni abs modulen ledningene ryker og man kan lodde sammen? ABS Hjernen er den svarte boksen som er skrudd fast i ABS pumpa ja. Er inni ABS hjernen som to ledninger ryker av. Er bare å lodde disse på igjen. NB! det er himla smått inni der....må ha lupe for å se noen av leningen...så tynne er de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 16, 2006 ABS Hjernen er den svarte boksen som er skrudd fast i ABS pumpa ja.Er inni ABS hjernen som to ledninger ryker av. Er bare å lodde disse på igjen. NB! det er himla smått inni der....må ha lupe for å se noen av leningen...så tynne er de. Skjønner! Bruk å være smått med elektronikk Er det mulig å ta abs hjernen fra abs pumpa slik at det blir enklere å lodde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 16, 2006 Skjønner! Bruk å være smått med elektronikk Er det mulig å ta abs hjernen fra abs pumpa slik at det blir enklere å lodde? Ja...kan kjøre uten hjernen om du vil og. Er skrudd fast med 6 torx skruer bare. Litt trangt å komme til noen av de, men det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 16, 2006 Ja...kan kjøre uten hjernen om du vil og.Er skrudd fast med 6 torx skruer bare. Litt trangt å komme til noen av de, men det går. Da skal jeg prøve å ta den av en gang å se om jeg finner ut noe. Tror det må være noe med modulen ettersom jeg ikke får kontakt med den med vag com. Ville jo fått kontakt med modulen selv om det er noe galt med en bremselysbryter vil jeg tro.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...