Hjelp! Stramme Ac/klima-reim før den tar livet av meg!

Anbefalte innlegg

Ac/klima-reima bråker ganske greit på tomgang, og også oppover på turtall som er hvinende lyd. Problemet er at jeg ikke har funnet ut hvordan jeg skal stramme den, for den er ganske slakk. Har prøvd med silikon/remspray uten resultater. Reima er forresten ny.

Tåler ikke ulyder som dette, kjenner det inn i margen når jeg kjører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen må jo ha gjort dette?? Bilen står klar, og jeg trenger bare ett lite vink for å komme igang:) .

Kom igjen da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må løsne justeringa på reima og deretter skru på den bolten som står horisontalt ut av A/C pumpa (den som ikke er skrudd helt inn) Dette er justeringsskrua. Løsne det du kan se som holder pumpa fast i braketten sin deretter skru på denne så vil reima bli strammere/slakkere.

Lykke til !

(Edit: Ser at du skriver at klimareimen ikke var der før du fikk den montert, husk at A/C systemet er alt annet enn vedlikeholdsfritt, hvis ikke reima har vært kobla til kan det være at A/C systemet ikke virker, starter som oftest med at det er tomt for gass les: tomt for olje, kompressoren skjærer seg, kostnaden blir så høy at folk ikke gidder å skifte kompressor, fylle på ny gass til 2000kr +arbeid osv. så de kobler bare fra reima, så kommer du å kobler på ny reim og får ulyder, lytt til selve AC kompressor, sjekk at clutchen slår inn når du setter på klima på kaldere enn utetemp. bare en tanke.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Takk for svar!

Er desverre redd for at det er sånn du sier, men skal prøve å stramme likevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompressoren skjærer seg ikke om anlegget går tomt for gass, anleggene i Audi har lavtrykksbryter som kutter kompressoren når gasstrykket blir for lavt.. :)

Den kan skjære seg allikevel, men heldigvis er det såpass smart at det ikke skjer p.g.a. gasstomt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Småvanskelig å få med seg alt du sa der Emil, så jeg prøver igjen.

Noen som har bilder, evt en grundigere fremgangsmåte?

Skal sies at jeg ikke får plass under bilen og det meste gjøres overfra:)

Må få svar fort, for lyden plager meg helt villt. Snart så hekkesaksa får prøve seg på noe annet enn hekk: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.