94 mod Audi 100 2,3 motorproblemer

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med motoren min, den har fått noen nykker.. plutselig stopper motoren,

både på tomgang og mens jeg kjører, den døde helt på ring 3 i går : gråter : veldig gøy da..rullet inn til siden ventet i 30 sek kinnet motoren i ca 20 sek og så startet den igjen: rock : men dette er jo veldig kjedelig da..noen som har opplevd lignende,el har no tips til hva jeg burde sjekke?? når den stopper er det brått og brutalt ingen ting hjelper..men somregel kommer den av seg selv igjen innen 1 sek, slik at det bare merkes som en bråbrems...han går litt ujevnt på tomgang også, samt at jeg synes han drar litt dårligere nå enn hva den pleier å gjøre..HJELP!!!!!!!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være mange ting det er det som er så : bh : Jeg hadde like symptomer på en Merce jeg hadde, også K-jet insprut. Der var det en vakum lekasje som var problemet....sansynligvis: smil : . Sjekk også tennkabler.

 

Skjer dette bare når bilen har kjørt seg varm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida men som oftest..har tenkt filter, plugger osv..men tror ikke det er no galt der, ikke lenge siden det ble skiftet..itilegg er det for ukonsekvent til at det skulle være no galt i den retningen...virker nesten som fordeleren mister signalet..sitter vel en hallgiver der et sted om jeg ikke husker feil...evnt coil..må få sjekka det...men tips tas i mot med takk.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en Volvo 240 TIC som var sånn. Stoppet i tide og utide helt uavhengig av kjøremåte/lengde. Startet etter å ha stått alt mellom 2 sek og 2 timer. Fant til slutt ut at det var induktiv giver i fordeleren som stelte i stand trøbbel. Dvs. hallgiver på din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk..godt å høre at jeg kanskje ikke er helt på jordet i tankeressonemaget mitt.: rolleyes ..må vel få kobla på pc og sjekka litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min Passat Syncro med 2.2 motor.

Hal sensor i fordeleren! - men om du har en tenningsmodul liggende kan du jo prøve den først da den er enklest å bytte.

 

Dersom Hal sensor ikke virker får du ikke utslag på turteller nåla når du kinner...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.