Anbefalte innlegg

Noen som vet om en godt middel som løsner inngrodd møkk??

Uansett om jeg vasker med høyttrykk 2 ganger i uka så blir aldri bilen ren, akkurat som en ugjennomtrengelig film som ligger dekt over hele bilen!

Det er SÅ utrolig møkkete på veiene nå, det forp**** saltet lager våt veibane uansett pokkern!

For det første så er det fjampete å stå ute å gnukke om vintern og for det andre så tør jeg nesten ikke gå på med svamp/vott når så mye shit ligger igjen på bilen....

Jeg trenger sårt hjelp, bilen min er møkkete :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfetting kan ta det meste, men man bør være litt forsiktig med bruk av det alt for mye, da det fjerner det beskyttende vokslaget på lakken etter polering.. Finnes noen relativt milde avfettinger som kan hjelpe noe, men skygg unna de petroleumsbaserte om du ikke har tenkt å polere bilen etterpå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Supervask på vinterstid,dette tar asfalt flekker og saltfilm utrolig bra.. :) Også blir bilen SÅÅÅ blank av den! :D Anbefales!

Spyler først av bilen,deretter vasker jeg den med "vanlig" Bilshampoo også går jeg over med Supervask etterpå rett på en fuktig svamp,deretter spyl av igjen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med mindre det er heavy minus grader vil jeg på det sterkeste anbefale bøtte og vaskevott.. vaska selv bilen her om dagen i selvvask, og høytrykk klarer ikke dritten.. så flott ut når den var våt, med en gang den begynte å tørke ble den matt.. vaskevott neste, heldig med været så langt 5 pluss her enda..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar´s nxt wash tar det meste utenom voksen.

Men når du får det laget du beskriver er det ofte på tide med en avfetting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk diesel. det tar all inngrodd skitt. . dette pleier jeg bruke. da bruker jeg super vask etterpå får å få beskyttelse..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøper jeg supervask? Eller hva slags merke er det?

Betyr det at jeg kan ta litt avgiftsfri diesel på ei sprøyteflaske og bare spruta på?

En avfetting hadde kanskje vært greit ja, for selv med litt hard høyttrykksvask så er bilen like møkkete når den har tørka!

Så derfor tør jeg ikke gå på med svamp før jeg av fått av gromset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe at om du bruker tidligere nevnte nxt gen vask fra meguiars og meguiars vaskevott burdte du ikke være redd sålenge bilen er høytrykksvaska først.. vaskevotten tar bort dritten og frakter det inn i votten til du får skylla den.. jeg bruker 2 bøtter, en med shampo og en med rent vann for å skylle votten mellom hver gang jeg henter opp nytt såpevann..

avfetting tar jo også knekken på voksen du har lagt på tidligere så den ville jeg unngått med mindre du skal vokse bilen etterpå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker avfettinga som man får kjøpt på statoil. Er kjempefornøyd med denne. Jeg bruker avfetting bare om vinteren og i tillegg polerer jeg bilen 3-4 ganger i året. Har prøvd å bruke selvvask på statoil og svampe samtidig, men det høres jo ut som sandpapir dersom man ikke bruker avfetting først. Så det droppet jeg ganske fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ohoo, ja den lyden er NASTY!!

Men avfettingen man kjøper på Statoil er petroliumsbasert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...Men hva og hvor er Supervask?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det er turtle sin supervask som menes.. blå flaske.. denne inneholder vel voks også?

69035_turtle_wax_1l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle Supervask er mye brukt vinterstid ja. Denne skal ikke i bøtta, men tømmes rett på fuktig svamp. Den skummer ikke noe særlig, og vil heller ikke "frakte med seg" like mye dritt som en skikkelig blaut såpesvamp. Derfor: vask først bilen med vanlig bilshampo og svamp, evnt med høytrykk, eller som meg: slik kost som man kobler rett på hageslangen. Deretter går du over med supervask. Bilen blir rein, og får et syltynt vokslag som kanskje holder en dag om du er heldig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statoil selger Turtle Supervask: vinke : Dette er en våtvoks. Andbefales :) NB: vokslaget fra supervask forsvinner så snart man bruker avfetting eller sterk såpevask..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes også noe som heter panglans. Dette er ca det samme som turtle supervask.. Jeg har prøvd begge deler, men kan ikke helt si at jeg har merket noe stor forskjell på disse to produktene. Begge selges på bensinstasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig å vaske bil i kuldegrader om man ikke får tørka den..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig å vaske bil i kuldegrader om man ikke får tørka den..?

Det blir is på den å alle bevegelige deler iser fast.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir is på den å alle bevegelige deler iser fast.:)

Med andre ord du må ikke vaske bilen om vinteren?? Den tørker jo ikke helt uansett, du kan jo tørke de synlige overflatene, men det er jo det minste problemet:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord du må ikke vaske bilen om vinteren?? Den tørker jo ikke helt uansett, du kan jo tørke de synlige overflatene, men det er jo det minste problemet:o

ingen problem på vintern hvis man tar forhåndsregler, før vask: smør gummi pakninger inn med silikon spray el. stift sett en liten tape bit på låssylinder hvis du bruker den(de fleste har vel biper i dag) , under vask: pass på å ikke spyle for hardt mot vinduslister og pakninger for da ender du med å fylle vann der det ikke trengs, spyl FRA lista, etter vask: tørk bort det du orker men vær nøye med gummilister der kan man godt gå over en gang til med spray, bilen skinner og du er fornøyd. is fordamper også om det er kalt så evt. problemer forsvinner etter noen dager. de fleste steder i norge er velsignet med mildvær par ganger om vinteren og da smelter alt bort.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evnt. får bilen inn i en garasje etter vasken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen gode tips til vaskemiddel for innvendig vask i bilen?

Jeg har nå i tillegg helskinn....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen gode tips til vaskemiddel for innvendig vask i bilen?

Jeg har nå i tillegg helskinn....

Jeg bruker disse engangsklutene som finnes forskjellige,til forskjellige formål.

Selges bla. på torshov bilrekvisita.

Syntes de fungerer veldig bra, fint å bare kunne kaste dem når jeg er ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker disse engangsklutene som finnes forskjellige,til forskjellige formål.

Selges bla. på torshov bilrekvisita.

Syntes de fungerer veldig bra, fint å bare kunne kaste dem når jeg er ferdig.

Store våtservietter er det det du mener??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må litt tilbake på poleringsmaskiner,

hvis man får en maskin som er stillbar ifra 600-3000 omdr. og på 1200 watt til 700 kroner. Så burde vel ikke det være noe problem?? Så lenge padsene er av god kvalitet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billige maskiner har ofte underdimensjonerte motorer, som gjør at du ikke får de omdreiningene/resultatene du i utgangspunktet hadde tenkt deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.