#1 Skrevet Desember 16, 2006 Audi A4 B5 Sedan 96 Opplever hver eneste gang det regner så blir alle rutene full av dugg. og går jeg ut av bilen og kommer tilbake en time etterpå ( når det regner) så er det masse dugg igjen. Hvor er det fuktigheten skal gå ut hen? Jeg har en temmlig stor basskase baki bilen, kan ikke være den som blokkerer veien for noe da. Hørt nemlig at fuktigheten går ut bagasje rommet og så ut i det fri. Er det pollen filter på disse bilene? ( Har ikke a/c) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2006 Ta ut golvmattene og se om de ligger vann eller fuktighet der som kan ha kommet inn i utette lister osv. Sjekk bagasjerommet også, sårlig ved baklys og andre skjøter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2006 ok, will do:) Tar godt imot andre tips og:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2006 Pollenfilteret sitter under det svarte plastdekselet ved vindusviskerne ( bunn av frontrute ) ute i motorrommet. Plassert på venstre side hvis du står FORAN bilen. Kanksje dette er modent for utskifting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2006 Hmmm.. dette er noe jeg irriterer meg over oxo.. Er ikke så mye hos meg, men det blir vel til å prøve å bytte pollenfilter da..hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2006 Ok tror mitt også er moden for en utskifting:) er hos møller disse kan bli kjøpt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 16, 2006 Ok tror mitt også er moden for en utskifting:) er hos møller disse kan bli kjøpt? jepp eller hos mekonomen f.eks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 16, 2006 Jeg kjøpte kullfilter hos Mekonomen,koster ca 300kr. Jeg har ikke antydning til dugg i min uansett om den har stått ute i regnvære i 2uker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 16, 2006 Bytt pollenfilter så skal du nok se stooooor forskjell. Byttet nettopp på min nå på grunn av det samme problem som deg, og nå dugger det ikke i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 17, 2006 Bare å bekrefte det som har blitt sagt.. et slitent og tett friskluftsfilter vil føre til dugging. Men det kan også være lurt, som tidligere nevnt her, å sjekke at det ikke er noen vannlekkasje som gjør gulvmatte og støydemping våt. Håper det ordner seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 17, 2006 Er det pollenfilter i biler uten Klima da? Trodde ikke det var det i s4 min, men så er jo den en gammel 93 mod da... Jeg bytta filteret på A6`n (96 mod) for en tid tilbake, men hvor lenge bør det gå mellom byttene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 17, 2006 Er det pollenfilter i biler uten Klima da? Trodde ikke det var det i s4 min, men så er jo den en gammel 93 mod da... Jeg bytta filteret på A6`n (96 mod) for en tid tilbake, men hvor lenge bør det gå mellom byttene? Det var det jeg stusset på og. Vel skal i allefall sjekke når jeg er ferdig på vakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 17, 2006 er pollen filter på biler uten klima ja er standard på de fleste vag biler fra begynelsen av 90 tallet filtert bør i hvertfall byttes en gang per år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 17, 2006 Er det pollenfilter i biler uten Klima da? Trodde ikke det var det i s4 min, men så er jo den en gammel 93 mod da... Jeg bytta filteret på A6`n (96 mod) for en tid tilbake, men hvor lenge bør det gå mellom byttene? hadde på min gamle 100 uten klima a/c, kjøp billig på en rekvisita butikk, men jeg lurer på om det er noe vits å ha pollenfilter på vintern(bor innlands i nordnorge) eneste jeg kan tenke meg er partikkelstøv fra vei og dieselbiler: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 17, 2006 Vet noen om det sitter pollenfilter på en 1990 100 2.3 (modell 44)? Har også problemer med fuktighet/dugg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 17, 2006 Vet noen om det sitter pollenfilter på en 1990 100 2.3 (modell 44)? Har også problemer med fuktighet/dugg. tror det skal være på den, under batteri dekselet i motorromet, hvis du ikke har det så kan det sikkert være lurt å blåse rent med trykkluft fra innsiden vel å merke, gjord dette på min gamle golf og det kom ut en hal regnskog..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 17, 2006 Pollenfilteret sitter under det svarte plastdekselet ved vindusviskerne ( bunn av frontrute ) ute i motorrommet. Plassert på venstre side hvis du står FORAN bilen. Kanksje dette er modent for utskifting? Jeg kjente under der, og det føltes veldig tomt ut. Er det bare og skru av dekselet så ser jeg det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 17, 2006 Samme problemet her på min Touran, hvor sitter det hen på min da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 17, 2006 Var svært så mange som hadde problem med dette da. Møller skal bytte pollenfilter hvert 30.000 km hvis dere server bilene deres der altså... Hvertfall gjorde de det på min. Sto som et punkt under Hovedservice på fakturaen. Hmmm... Kanskje det kan være noe slikt som gjør at Jeep'en dugger så voldsomt også... ...eller om det kan være det svære rusthullet i gulvet... Dette må sjekkes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 21, 2006 Byttet pollen filter i dag, og fyyyyy fa.. det var bedritent, Så jeg tror det gjorde susen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 22, 2006 Litt om min erfaring ang dugg... - Møkkete ruter gir lett dugg. - Bruke viftene til varmeapparatet hele tiden, få litt sirkulasjon på luften(er mange som skrur denne helt av) - Ang vaskemiddel, så er skumrens på spray det beste, og husk å tørk til det er helt tørt(slipper skjoller) Serviettene man får til ruter syntes jeg ikke fungerer bra. Kan dugge med disse. Mulig jeg er helt på bærtur... Men noen ganger er det enkle det beste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 22, 2006 Litt om min erfaring ang dugg... - Møkkete ruter gir lett dugg. - Bruke viftene til varmeapparatet hele tiden, få litt sirkulasjon på luften(er mange som skrur denne helt av) - Ang vaskemiddel, så er skumrens på spray det beste, og husk å tørk til det er helt tørt(slipper skjoller) Serviettene man får til ruter syntes jeg ikke fungerer bra. Kan dugge med disse. Mulig jeg er helt på bærtur... Men noen ganger er det enkle det beste... Marius har noen veldig gode tips her, det kan jeg bare henge meg på. Har selv alltid varmeapparatet i gang, sommer som vinter (dog kald luft på sommer og varm luft på vinter såklart). Det beste er om man alltid har varmeapparatet stilt ned på føttene, så får man tørka opp fuktighet på gulvet. Blir det varmt så skru ned temperaturen, men la vifta stå med like høy hastighet. Sirkulasjon er bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...