Anbefalte innlegg

Jeg vurdere og sette inn en GTI motor i min polo.. Er dette vanskelig og krever det mye ombygging?

Litt tror jeg det blir,men hvor mye vet jeg ikke!

 

Tar i mot tips og annet med glede!! :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det krever mye ombygging, men det går. Motoren er nemlig litt i største laget. Sats heller på en 1.6-16V fra en nyere bil, selv om de er noe dyrere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.. tenkte på G40 motor men det er dyrt..

 

Men åssen 1,6l 16V mener du da? Fra åssen bil da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener 125 hk motoren fra Polo GTI.

 

Ville heller ha satset på en 100 hk 1,4L 16v (AFH) fra Polo 16v. Med doble DCOE gasser og grenrør kan du regne med 130 hk+ på en standard motor. Da må du bruke ledningsnett og fordeler fra Polo fra '86-88 med forgasser og elektronisk tenning. (MH feks.) Den passer rett på girkassen du har også.

 

Et annet bra alternativ er 1,6L 8v fra Polo 6N. (AEA eller AEE). Med samme oppsettet og kam ca 110-115 hk.

 

Husk å oppgrader bremser først .

 

G40 ombygging kommer på alt fra 10-20000 kr, men da får du vanligvis med alt som trengs av hjuloppheng, gearkasse, interør osv......

 

G40 er selvsagt lettest å trimme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Han mener 125 hk motoren fra Polo GTI.

 

Jeg tenkte faktisk på 105-hesteren fra Golf 4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Jeg tenkte faktisk på 105-hesteren fra Golf 4.

 

Bygger den på den lille blokken, akkurat som G40, 1,6L 6N motoren, og 1,4L 16v?

 

Den store Golf motoren (1,5L-2,0L) er ikke særlig egnet i 86/86c

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Bygger den på den lille blokken, akkurat som G40, 1,6L 6N motoren, og 1,4L 16v?

 

Ja, den gjør det faktisk. Samme som 1.6-8V med 75 hk som også var å finne i Golf 3.

 

Den store Golf motoren (1,5L-2,0L) er ikke særlig egnet i 86/86c

 

Nei, den er ikke det, det er det jeg nevnte helt øverst i denne tråden, den motoren er i største laget, fysisk sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er lettest og sette inn i bilen min da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ørjan Eriksen

Hva er lettest og sette inn i bilen min da?

 

1,6L 75 hk fra Polo 6N med dobble weber gassere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. samme motorfester i 6N og 86c? Sikker på det Frode?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Mattis Wang

Hmm.. samme motorfester i 6N og 86c? Sikker på det Frode?

Bare bytter motofester til 86c ved dynamo, og bruker 86c bunnpanne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, da er jeg med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster litt den motoren da.. og bruker bensins som faen med dobble webere.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ørjan Eriksen

koster litt den motoren da.. og bruker bensins som faen med dobble webere.. :D

 

Bruker ikke mye bensin ved vanlig kjøring hvis den er justert riktig. Rundt 0,75-0,8 på mila ved snill kjøring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.