Typiske oljelekkasjer på AEB 1,8T motorer?

Anbefalte innlegg

Har oljelekasje på motoren min.. : bh : Ser ikke helt hvor det kommer fra heller.. Når oljenivået er på ned mot minimum lekker det ikke så mye, men etter jeg fyllte fullt på pinnen begynte det å lekke en del igjen... Hva slags pakninger er det som må byttes i tilfelle? Toppdekselpakning, bunnpannepakning, noen flere??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppdeksel pleier å svette litt etterhvert. Samme sak på bunnpanne. Simringene for kamaksel og veiv lekker også etter tid og stunder. Ser du noe på bakken eller rundt på motoren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppdeksel pleier å svette litt etterhvert. Samme sak på bunnpanne. Simringene for kamaksel og veiv lekker også etter tid og stunder. Ser du noe på bakken eller rundt på motoren da?

oki.. Får ta en skikkelig titt på det på ny-året.. Skal helsveise noe IC-rør og diverse, så da kan jeg jo plukke det helt ned og ta å skifte en del pakninger.. Er litt usikker på hvor det kommer fra.. Tror det lekker litt fra topp et sted for er olje nedover.. Mulig det er toppdekselet som lekker litt da.. Greit å bytte simringene for kamaksel som du sier også da med det samme... Er det å få kjøpt løse pakninger eller? En på jobben skulle ha pakning til eksosmanifold og måtte kjøpe et helt pakningsett til hele motor.. (ford selvfølgelig) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter litt med det samme,drypper ikke noe særlig av motoren med den er ganske våt i bakkant.Mye jobb og bytte pakninger til toppdeksel,bunnpanne,simringer til veiv og kamaksel? : klø :

Er så rart for bilen bruker jo NULL med olje.. : klø :

Har strammet til toppdekselet og bunnpanna men hjalp lite..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt på motoren nå, og det ser i hovedsak ut som lekasjene kommer fra ene siden på toppdekselet på turbosiden, bittelitt ved simringen til kamaksel + utlufter som sitter nede på blokka.. Er en pakning rundt denne + en simring.. Har vel kanskje ikke noe med olje dette, men er vått rundt den.. Tror den bruker bittelitt frostvæske også, men håper ikke toppakning er på vei... :o Hva er den utlufteren til egentlig? Sitter rett under innsuget nede på blokka.. Får prøve dette i første omgang tenker jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt på motoren nå, og det ser i hovedsak ut som lekasjene kommer fra ene siden på toppdekselet på turbosiden, bittelitt ved simringen til kamaksel + utlufter som sitter nede på blokka.. Er en pakning rundt denne + en simring.. Har vel kanskje ikke noe med olje dette, men er vått rundt den.. Tror den bruker bittelitt frostvæske også, men håper ikke toppakning er på vei... :o Hva er den utlufteren til egentlig? Sitter rett under innsuget nede på blokka.. Får prøve dette i første omgang tenker jeg...

Du har ikke litt lekkasje på frostveska inn eller ut på oljekjøleren som meg da? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke litt lekkasje på frostveska inn eller ut på oljekjøleren som meg da? : klø :

Kan godt hende det ja... Skal bestille meg noen pakninger her og begynne å demontere rett etter nyttår tenker jeg... Ha av innsug, toppdeksel osv, så finnde man fort ut hvor det lekker tenker jeg... Kan jo hende innsuget blir polert i samme slengen... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt OT men er det noen som vet nummeret på oljefilteret til denne motoren?

En typisk lekkasje på disse motorene er forresten pakning til oljekjøler som sitter innenfor oljefilteret...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,må neste gjøre det jeg også da. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En typisk lekkasje på disse motorene er forresten pakning til oljekjøler som sitter innenfor oljefilteret...

Får bestille denne også da... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreløpig liste over hva som skal bestilles da...

* Toppdekselpakning

* Pakning til innsug (siden dette skal av for å komme til utlufter osv)

* Pakning til utlufter

* Tetningsring til utlufter

* Pakning til oljekjøler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den var helt morken da jeg skiftet min, og bilen lakk olje som et helvete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner du alle pakningen som du trenger kan jeg kjøpe det på Mekonomen til deg om du vil det Håkon og sende oppover,får 30-35% rabatt der så. :)

Mulig jeg bestiller nøyaktig de samme pakningene og bytter mine også. :)

Men har sett at man får kjøpt en plastikkpakning til innsuget i fra USA som skal kjøle ned luften en del.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner du alle pakningen som du trenger kan jeg kjøpe det på Mekonomen til deg om du vil det Håkon og sende oppover,får 30-35% rabatt der så. :)

Mulig jeg bestiller nøyaktig de samme pakningene og bytter mine også. :)

Men har sett at man får kjøpt en plastikkpakning til innsuget i fra USA som skal kjøle ned luften en del.. : klø :

Hadde vært supert det Tom Are... : rock : Kan jo sende deg en komplett liste over hva jeg trenger etter et par dager her! Kom på at jeg skal sende deg en pakke her.. Hatt mye å gjøre på jobb, men skal få sendt den så du får prøvd den.. :) Skal stikke på bensinstasjonen her med en gang nå og kjøpe frimerker og få sendt den.. Hørt om den plastikkpakningen jeg å, men vet ikke om jeg skal satse på det... Vil bare ha det i orden nå... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke å sende boostcontrolleren Håkon,fikk låne en kompis sin her en dag. :D Glemte og si i fra til deg. ;)

Men holder meg til N75 ventilen,blir litt vell brått med boostcontroller synes jeg. :)

Renset H ventilen her og nå virker den faktisk perfekt. :)

Men takk for tilbudet. :)

Bare og sende meg listen over pakninger når du finner ut alle du skal bytte,så kan jeg bestille de jeg vett. ;)

Sjekk om du finner alle på Mekonomen sin side også så.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke å sende boostcontrolleren Håkon,fikk låne en kompis sin her en dag. :D Glemte og si i fra til deg. ;)

Men holder meg til N75 ventilen,blir litt vell brått med boostcontroller synes jeg. :)

Renset H ventilen her og nå virker den faktisk perfekt. :)

Men takk for tilbudet. :)

Ah.. oki.. :) Turbotrykket kommer temmelig kjapt ja... ;) Spørs hvor lenge H-ventilen fungerer nå da... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min lekker servo olje, kommer ut et sted bak motoren, på turbosiden, noen som har peiling på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt OT men er det noen som vet nummeret på oljefilteret til denne motoren?

Uten å være helt 100% sikker her, men du kan bruke et filter som heter 028 115 561 F. Det er større enn det originale, men tilkoblingen er lik. Dette medfører i sin tur til at oljepåfyllingsmengden økes til 4 liter. Mer olje er positivt mht rensing/kjøling.

Litt usikker på delenr. men tror det er riktig. Iallefall F til slutt. Lurer på om det egentlig er ment til dieselmotoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser lista over deler grei ut eller Bent Owe? Skal se over lekasje ved oljekjøler med den vannlekasjen her også med det samme.. Er ikke mye den lekker kjølevæske, men det er da en lekasje et sted...

* Toppdekselpakning

* Pakning til innsug (siden dette skal av for å komme til utlufter osv)

* Pakning til utlufter

* Tetningsring til utlufter

* Pakning til oljekjøler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville også bytta pakninga på kjede-strammeren på kammene. Har sett mange tilfeller der det lekker ut mellom den og toppen.

tar 10min ekstra om du likevell skal skifte toppdekselpaninga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville også bytta pakninga på kjede-strammeren på kammene. Har sett mange tilfeller der det lekker ut mellom den og toppen.

tar 10min ekstra om du likevell skal skifte toppdekselpaninga.

Ikke noe problem med tia her... ;)

Skriver opp på lista så bestiller jeg den også.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte innom hamax i dag og bestilte en haug av pakninger og tetninger.. Kom på 500 kr ca så var ikke så gale.. På mekonomen hadde dem svært lite i grunn...: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakk aldri å svare jeg gitt, men du har vel dekket mange steder det kan oppstå lekasje der ja. Simringer for register og bunnpanne var ikke med da, men det er også en god del jobb å skifte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakk aldri å svare jeg gitt, men du har vel dekket mange steder det kan oppstå lekasje der ja. Simringer for register og bunnpanne var ikke med da, men det er også en god del jobb å skifte.

hehe... Fikk da bestilt litt i dag.. innsugspakning, toppdekselpakning, pakning og tetningsring til utlufter og pakning og en ring til oljekjøleren.. Oljefilter har dere vel på lager går jeg ut i fra? Glemte å bestille det.. Skifter olje å alt med en gang... Har vel gått rundt 6-7.000 km siden siste oljeskift kanskje...

Skal prøve meg uten bunnpannepakninga i første omgang.. Er litt jobb å ta ned bunnpanna ser jeg... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe filter er lagervare ja. Pleier iallefall å være det. Bunnpannepakning er litt av en jobb å skifte ja. Motor opp, travers ned. Begynn med det som er enklest du Håkon. Støtter den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.