#26 Skrevet Desember 19, 2006 Vil tippe filter er lagervare ja. Pleier iallefall å være det. Bunnpannepakning er litt av en jobb å skifte ja. Motor opp, travers ned. Begynn med det som er enklest du Håkon. Støtter den. Da satser jeg på at den er hel.. (håper iallefall ) Mesteparten eller alt oljesøl kommer jo ovenifra ser jeg.. Prøve å få shina litt med det samme jeg har ut alt der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 8, 2008 ville også bytta pakninga på kjede-strammeren på kammene. Har sett mange tilfeller der det lekker ut mellom den og toppen.tar 10min ekstra om du likevell skal skifte toppdekselpaninga. Gammel tråd, men dette er aktuelt for meg: Kjøpte toppdekselpakning og pakning til kjedestrammer + "halvmåne" i dag. Fikk beskjed om at man måtte ha spesialverktøy for å bytte kjedestrammerpakningen og halvmåne, måtte løsne kammer og stå i. Er det noe triks for å slippe å bruke spes. verktøy? (har APU motor). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 9, 2008 Hva gjør jeg når jeg tror bilen lekker 5dl pr 100 mil da? Finner ikke en dråpe på bakken eller blå røyk av eksos, olja bare blir helt borte av seg selv, AEB motor 171k på tellern... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 9, 2008 Min lekker servo olje, kommer ut et sted bak motoren, på turbosiden, noen som har peiling på dette? Tipper at det kan være tannstaget, det sitter på turbosiden bakom litt overfor motor, du ser det vel ikke fra maskinrommet sånn uten videre. Jeg måtte bytte den nå i sommer, lekker den mye da?? Jeg brukte over 1 liter med servo olje pr.dag. Oljen rant ned på eksosen så det luktet og røykte litt. Hele siden på bilen var full i olje også...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...