Audi 90 type89 front -> S2 Front

Anbefalte innlegg

Noen som har bygd om fronten på en type 89 til en S2?? skifte skjermer og alt?

Vanskeligt eller?? stress??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei! går greit det! nye skjermer og nytt panser, samt midt plate som holder panseret. si fra om du trenger jeg får snart en dele bil som har alt du trenger, untatt fanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn ser min ut, det er 87 mod med s2 front

bildelite 024.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panser, lykter, frontfanger, frontplate. Husker ikke nøyaktig hva som trengs, men hvis du har nyeste katalogen til NBS så står det vist alle delene du trenger der. Her nettopp demontert hele fronten på 90'n min for å strekke den litt og det var ikke noen kompliserte løsninger der...

Si ifra når du har skiftet da, jeg kjøper lyktene dine :D

 

edit, noen var visst kjappere enn meg her ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke nødvendig å bytte lykter, er ikke gjort det på bilen på bildet, men blir jo bedre med rs2 lykter da..

men som sagt jeg har snart panser og skjermer og litt annet som trengs. de er nye, og ulakerte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyktene på Audi 90 og en S2 er da forskjellige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Helge Gjerseth

hei! går greit det! nye skjermer og nytt panser, samt midt plate som holder panseret. si fra om du trenger jeg får snart en dele bil som har alt du trenger, untatt fanger.

 

Skjermene var det noen problemer med de? har hørt de er sveist fast på s2???

 

Passet alt rett på, uten noen modifikasjoner??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyktene fra s2/cab/coupe 92-> har parklys ytterst, der vanlig b4 har blinklys, samt at det er separate reflektorer for fjern og nærlys.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forskjermene på alle b4 er like, samme om det er 2.0s eller om det er rs2.

der er ikke noe problem å sette dem på type 89.

lyktene derimot er litt annerledes fra type 89 og til b4 panseret, panseret går litt over lyktene, men er ikke noe problem å ha det sånn, ingen som legger merke til det om ikke de vet det. har "gamle" typen lykter og "nye" panseret på min, og jeg syntes det er helt greit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er sedan du har? det som er litt dumt da, er at med nye forskjermer, blir hjulbuene foran og bak forskjellige.

 

har valset ut bak på min, forskjellen ble mindre, men er jo fortsatt der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Helge Gjerseth

er sedan du har? det som er litt dumt da, er at med nye forskjermer, blir hjulbuene foran og bak forskjellige.

 

har valset ut bak på min, forskjellen ble mindre, men er jo fortsatt der....

 

Har sedan ja.

ja blir litt forskjelligt, men får valse litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gjøre dette selv utover høsten.

Har en bulk jeg skal trekke ut, og bytter samtidig hele fronten i en S2/B4-front.

 

Mangler bare delene :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har sedan, bør du bytte skjermene uansett.. På coupe som har de "breddede" buene må man også bytte om man skal ha S2 lykter vistnok. Var ikke klar over dette selv, før Rune Wilthil nevnte det for meg for en liten stund siden. Blir vist en liten glippe mellom skjerm og lykt hvis man ikke bytter skjermer.

 

Når det gjelder skjermene på S2, så er det kun noen små fester nede på skjermen som skal være sveiset, og er ikke noe problem å sveise på igjen...

 

Helge: Bilen din ser så vanvittig mye bedre ut med det panseret og den fangeren! Send meg PM på panseret hvis du skal selge ;)

Er også på utkikk etter en S2 front..... Må være skadefri da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, skal sette delen jeg ikke trenger ut for salg. helt enig at det ser mye bedre ut med nye fronten

 

legger med et bilde av bakre hjulbue ettter valsing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er formen på buene bak på B3 vs B4? Er klar over at B3 er elendig valset, men sånn ellers..

 

Sånn at det eventuelt går an å bytte front, og valse bakskjermene uten at det ser helt teit ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic:

 

Hva er egentlig forskjellen på A80 og A90, er Coupe en egen modell, eller er det 80coupe og 90coupe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90'en kom med andre fangere, og kun femmere iaffal. Muligens litt mere utstyr og sånt også? Skulle iaffal være en 'luksus-utgave' av 80'en.

 

Og nei, det finnes ikke 80 og 90 utgaver av cab og coupen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

90'en kom med andre fangere, og kun femmere iaffal. Muligens litt mere utstyr og sånt også? Skulle iaffal være en 'luksus-utgave' av 80'en.

 

Og nei, det finnes ikke 80 og 90 utgaver av cab og coupen ;)

 

Ok, takk:)

Man lærer så lenge man lever..

Hilsen Bjørn som ønsker seg en Coupe 2,3 20v for tiden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Da burde jo denne være noe for deg? ;)

 

Joda, pen den! Selv om jeg personlig ikke ville hatt rs fanger og vinge osv. Må først kjøpe meg tak over hodet og selge "go-karten";)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Om du har sedan, bør du bytte skjermene uansett.. På coupe som har de "breddede" buene må man også bytte om man skal ha S2 lykter vistnok. Var ikke klar over dette selv, før Rune Wilthil nevnte det for meg for en liten stund siden. Blir vist en liten glippe mellom skjerm og lykt hvis man ikke bytter skjermer.

 

Jeg har bytta til 92-front (Cab-lykter, som er like s2), og det er ikke noe problem med overganger eller fester. Forskjermen på audi coupe 88-96 og b4 92-> (altså cab, s2, rs2, 80) er identiske.

 

Det man må passe på er t-stykket mellom lyktene som må byttes. Da må også platene over lyktene byttes. Jeg gjorde det enkelt, å satte låseanordningen på et t-stykke fra en rs2 over på t-stykket som var org på min. Det fungerer 100%.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Forskjermen på audi coupe 88-96 og b4 92-> (altså cab, s2, rs2, 80) er identiske.

Gjelder dette b3 A80/A90 også?

Tenker da på innfestinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjermene på coupe er ikke lik i forhold til sedan/avant.Coupe-skjermene har innfelt hull til listene på siden.Passer dårlig mot sedan/avant-lister

Har gjort dette selv på min egen bil.Har byttet panser,lykter fra 96'cab,midstykke mellom låseplater og begge låseplatene,og S2-fanger.Måtte modifisere støtfangeren en del i fronten på støtfangeren pga. Rs2-intercooler. Har ikke fått byttet skjermer ennå,så det ser noe teit ut mot hjulbuene på skjermene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så konklusjonen blir at B4 fronten ikke går på en 90? :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thorbjørn Aspehaug

Forskjermene på coupe er ikke lik i forhold til sedan/avant.Coupe-skjermene har innfelt hull til listene på siden.Passer dårlig mot sedan/avant-lister

Har gjort dette selv på min egen bil.Har byttet panser,lykter fra 96'cab,midstykke mellom låseplater og begge låseplatene,og S2-fanger.Måtte modifisere støtfangeren en del i fronten på støtfangeren pga. Rs2-intercooler. Har ikke fått byttet skjermer ennå,så det ser noe teit ut mot hjulbuene på skjermene.

 

har du noen bilder, detaljer om bilen din el? høres jo nesten ut som broren til min jo...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.