Oljetempen stiger og stiger!

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt sammen motoren min nå og den startet fint. Vanntempen stabiliserte seg fint og jeg hadde bra oljetrykk, men da oljen begynte å bli varm så stabiliserte den seg ikke, men bare steg og steg. Da den var kommet til 120 grader stoppet jeg motoren for jeg ville ikke ha den varmere. Den lå da på ca 2.5 bar oljetrykk på tomgang ca 900 o/min. Men fortsatte å stige.

Har kikket etter oljelekasjer, men alt er ok. Har jo tenkt på muligheten fot at sensoren er gåen, men synes det er rart da den stiger sakte oppover. Vet det er mange som ikke synes dette er for høyt, men dette er ved null bealstning, og før overhalingen lå den stabilt på mellom 90-100 grader.

Noen her inne som kan komme med tips og råd om hva jeg bør sjekke?

 

Allt tips mottas med takk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm...begynner å lure nå : klø :

 

Har ikke vært på jobben denne uka, men gutta som jobber der har kjørt bilen inn og ut av porten bare. De har ikke kikket noe på den, men la merke til at i dag når de skulle starte den var det ikke noe oljetrykk og lyden beskrev de som om bilen hadde stått lenge og var "tom" for olje i toppen.

 

Lurer på om ojlepumpa har streiket på denne nå jeg. Noen innspill på dette eller noen som har vært borti dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm...begynner å lure nå : klø :

 

Har ikke vært på jobben denne uka, men gutta som jobber der har kjørt bilen inn og ut av porten bare. De har ikke kikket noe på den, men la merke til at i dag når de skulle starte den var det ikke noe oljetrykk og lyden beskrev de som om bilen hadde stått lenge og var "tom" for olje i toppen.

 

kan jo komme tikke lyd ved oppstart fra de hydrauliske tønnene før oljetrykket kommer, kan du ikke måle trykket da?

120grader er jo ikke sååå varmt. min aby motor kommer også opp i 110-120grader på tomgang. men da har den stått lenge på tomgang. og trykket er 3bar. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bort dit i romjula så får vi se. Er ikke sikkert det er noe å bekymre seg for, men har bare den følelsen dere vet. Pleier ikke å ha flaks!: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått vært inne å kikka litt. Det var ikke store feilen så det gikk greit.

Det som hadde skjedd var at vannet ikke hadde sirkulert rundt i motoren så vi fikk lufta det og fylt opp systemet.

Prøvde å starte opp, men det var null oljetrykk: eek :

Syntes dette var meget rart siden motoren er nyoverhalt. Tokk da ut tempføleren på oljepumpa og sjekket overtrykksventilen. Der lå det noe drit som hadde kilt denne i åpen stilling. Fjernet dritten, gjorde rent og satte sammen.

Da var det fullt trykk og oljetempen stabiliserte seg på 90 grader: smil :

 

Så da var det problemet løst: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.