#1 Skrevet Desember 17, 2006 Jeg har nå byttet motor i bilen min og lider med noen feil. Oljelampen min kommer på samt at den begynner pipe. Jeg merket at all servo olje var borte og lurte på om servo oljen var koblet på samme varsling som motoroljen. Har sjekket oljetrykket og det gir ca 2,5 bar på tomgang og ca 5 bar på 2000 rpm. Sliter også med at dem jager på turtall når bilen står på tomgang. Den faller ned på ca 200 rpm og opp på 1000 rpm endel ganger før den blir stabil. Kan det være LMM eller N75 ventilen? Har fått feilkode på N75 ventilen som ikke forsvinner etter sletting. Jeg tar gjerne imot svar på SMS også da jeg ikke har tilgang til internett så mye nå + at jeg må prøve få fikset dette i morgen. TLF: 45 29 66 80 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2006 At den jager er vel kanskje falskluft, er systemet ditt heilt "tett"? Hos meg var bremsekraftforsterkeren gåen. Lmm kan vel være vrak og, men det er ikkje det første eg ville ha sjekka med desse feila. Oljegreiene er vel sikkert ein defekt føler, eller kabelbrudd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 18, 2006 At den jager er vel kanskje falskluft, er systemet ditt heilt "tett"?Hos meg var bremsekraftforsterkeren gåen. Lmm kan vel være vrak og, men det er ikkje det første eg ville ha sjekka med desse feila. Oljegreiene er vel sikkert ein defekt føler, eller kabelbrudd. Skal sjekke litt om det er falsk luft i morgen. Jeg tviler på at det er defekt føler siden lampa kun lyser noen ganger. Helst på lavt turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 18, 2006 Eg hadde samme greiene, med at lampa lyste ved ca 1250rpm, men eg hadde dårlig oljetrykk, endte med råde knekk.... Det kan ikkje være dårlig kontakt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 19, 2006 Har nå tetta lekasjen på servo olje men lampa i bilen kommer fremdeles på i tide og utide... Skal prøve å bytte oljetrykksbryter i morgen og sjekke over om det er dårlig kontakt. Skal også koble til en trykk måler som jeg kan ha inni bilen for å overvåke det. Når det gjelder turtallet prøvde jeg idag å bytte LMM uten hell. I morgen skal jeg bytte gass spjeld for å sjekke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 26, 2006 Har litt mer info. nå. Turtallsproblemet fikk jeg fiksa da jeg byttet gasspjeld. Så da er den saken ute av verden. Men jeg sliter noe enormt med oljetrykket. Har montert en måler inni bilen så jeg får sett litt. Når bilen er kald har jeg ca 5,2 bar på tomgang. Når jeg kjører og den blir varm har jeg ca 1,8 bar på 2500 rpm og 0,6 bar på tomgang. Hva er problemet? Lagerene på veiva eller pumpa? Har også merket at det må være en olje lekkasje på fremre simring på veiva. Kommer vertfall fra det området. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 26, 2006 Har litt mer info. nå. Turtallsproblemet fikk jeg fiksa da jeg byttet gasspjeld. Så da er den saken ute av verden. Men jeg sliter noe enormt med oljetrykket. Har montert en måler inni bilen så jeg får sett litt. Når bilen er kald har jeg ca 5,2 bar på tomgang. Når jeg kjører og den blir varm har jeg ca 1,8 bar på 2500 rpm og 0,6 bar på tomgang. Hva er problemet? Lagerene på veiva eller pumpa? Har også merket at det må være en olje lekkasje på fremre simring på veiva. Kommer vertfall fra det området. Det er akkurat som eg hadde det, dette er alt for lite!!!!!!!!!!!!!!!!! Me fann aldri ut kva som var problemet på bilen min, med det var ikkje lagra på rådane ihvertfall, eine råden min knakk. Tips kan være, oljepumpa, eller silen til oljepumpa. Du bør ikkje bruke bilen din nå!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 26, 2006 Hei. Er ganske sikker på at det er pumpa! Skiftet ei her om dagen. Oljesila tetter seg pga. at olja har blitt kjørt med for lenge. Og Når dette skjer, går det ikke lenge før turbu'n ryker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 26, 2006 Jeg bruker ikke bilen nå. Startet den kun i går for å håpe på et julemirakel. Syns bare det er rart at den gir såppas med trykk på kald motor. Vist pumpa er gåen burde ja den ha lavt trykk da også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 26, 2006 Er en ventil inni oljefilterholderen, og de tikker hos meg, spes når olja begynner å bli moden for skifte. Høres ut som ventiltikking, men kommer nede fra oljefilterholderen. Om denne ventilen kan ha noe med oljetrykk å gjøre vet jeg ikke, men er ikke dyre delen iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 26, 2006 Nei det tikker ikke noe. Kun dårlig oljetrykk. Får vel ta ned traversen og skru av bunnpanna for å se litt. Må enten være pumpa eller lager på veiva. Kanskje den sila også da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 26, 2006 har du bytta motor i bilen og satt i en som ikke er bra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 26, 2006 Du burde nokk sjekke sila på olje pumpen. Har hørt at disse kan gro i gjenn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 26, 2006 har du bytta motor i bilen og satt i en som ikke er bra? Tydeligvis ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 2, 2007 sila som er tett. har akkurat samme problemet. av med bunnpanna og rens sila. Jeg blir å skifte pumpa i samme slengen da det er sinnsykt me jobb å plukk ned bunnpanna.. Been there, done that liksom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...