Anbefalte innlegg

En kompis av meg hadde samme problemet på sin A6/C4. Der var det rett og slett manglende smøring av mekanismen.

Smurte opp, og fungerer 100% etter dette.

Bremsevarsel lampa tennes meg bekjent av: slitasje varslere/kortsluttning i kabelen til slitasje varsler.

Og feil med "bomba"

Fikk selv Bremsevarsel når jeg hadde lekasje på røret mellom bomba og hovedsyllinderen (Hadde en liten sprekk som førte til en fin spray tåke med servo-olje)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, er noen år siden jeg har hatt hodet nedi motorrommet her, så får se litt hva jeg kan finne ut av om bremsene.

Blir nok å sette på Møller :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takluken har ved flere anledninger stoppet funksjonsmessig. Taklampen fungerer.

Neste dag ikke noe problem mer. Ingen som har vært borti dette? Har vel ny bryter/panel

liggende som jeg kan bytte ut.

 

Ellers kom brått bremsevarslingen på i rushen hjemover. Ingen akustisk lyd dog...

Klossene ser ut til å ha ca 8-10mm belegg igjen på yttersidene, og er max i reservoaret.

Bomba som har begynt å ta kvelden, eller ledningene fra fjærbeina?

 

Det omsettes stadig slike paneler her på forumet, og selve bryteren til takluka kan bli slitt enten det er vribryter eller kanpp.

 

Skiftet skiver på en av mine i går, der var innersiden av skiva mye mer rustet enn yttersiden. Klossene innerst (som sensorene går på) var bare halvparten så tykke som de på yttersiden. Det kan derfor hende at det er varsel for tynt belegg som har kommet på selv om ytterklossene er 8-10mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bombe på 100/A6 C4, kun S4/S6. :) Vanlig 100/A6 har vakuumforsterker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja så dette her. Holder en knapp på klosser og ledninger. I regnværet i går var det overhodet ingen varsling.

Regner med Auto E18 fikser det ila uken :)

 

Så får man høre om de også har noe silikongrease og dytte i skinnene til takluka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.