90q: Diffen har slått seg vrang..

Anbefalte innlegg

Bakdiffen min oppfører seg litt rart for tida. Får fint til å slå av og på sperren, får grønt lys på diffkartet, men sperra vil ikke slå inn. Det virker som den ligger halvveis inne, men at den ikke vil slå inn helt heller.

 

Hadde bilen på bukk, og prøvde da å snurre på venstre bakhjul. Man hører da at diffen tar borti littegrann, blir moe form for ralselyder. Det som er så rart er at når sperra settes på, forsvinner dette, men diffen sperrer fortsatt ikke..: rolleyes

 

 

Noen som har vært borte i noe lignende? Er det noe å gjøre, eller er det bare å bytte diff? : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var borti noe lignende på en 5000 en gang. det sitter et tannhjul som låser inni diffen. dette hadde delt seg på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usjda, var vel ikke noe å fikse på da? Noen som vet om bakdiff fra S2,5girs passer 2.3 20v?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være den arma som slår inn diffen som er treig! Ha bilen på bukk eller legg deg under bilen å hjelp arma, å sjå ka som skjer!

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde lignende problem på min S2.

 

Syns den funket bra, så byttet jeg olje, ver ute å kjørt, prøvde å koble den inn før jeg hadde fått stoppet helt (hadde vel 10 km kansje)

så smalt det skikkelig, og etter den tid funket den skikkelig.. : klø :

Kunne virke som om det hadde vært noen tregheter før jeg byttet olje.

Kjente det ihvertfall godt at den var inne.. kjente åssen bakenden på bilen "hoppet" i svingene.

Men ihvertfall, skader kansje ikke å prøve å bytte olje..bare vær obs på at det er forskjellig olje til diffbrems og diffsperre..fikk ihvertfall jeg opplyst ut ifra smørekartet.

Kjørte forresten Red Line på gear og diff, og det fungerte utmerked.

Sorry for litt off topic.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være den arma som slår inn diffen som er treig! Ha bilen på bukk eller legg deg under bilen å hjelp arma, å sjå ka som skjer!

 

 

Mvh

 

 

Arma beveger seg fint den, den grønne lampa slår ikke inn før den armen er i rett posisjon. :) Er kobla slik at den kjenner på om armen er inne før den lyser. Har også prøvd å bevege armen manuelt, med samme resultat. Det er noe inne i selve diffen som fusker.

 

 

Har lurt på å bytte olje ja, så tror jeg prøver på det før jeg evt bytter. Takk for tips.. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.