Anbefalte innlegg

Har hatt store problemer med min Audi Coupe 89` med 2,3 20V (7A) motoren.

Det som er tingen: Bilen oppfører seg veldig humpete og svarer rart på gassen ved kald motor, men så snart den blir varm så jukser den NESTEN ikke. Helt til eg stopper den og starter den på varm/halvarm motor igjen. Da høres lyden i eksosen veldig krass ut, bilen jukser ved halv og fullgass. Mest ved 3000rpm, den trekker betydelig dårligere. Av og til kommer den seg litt etter noen minutters kjøring. HVA ER DETTE FOR NOE??? Spørsmålet har holdt meg våken i mange netter nå, er lei av å feilsøke. Har skiftet plugg ledninger, føler for kjølevæske temp., skiftet pluggene, men det er en stund siden, pluss at det er begynnt å komme svimerker på isolasjonen på pluggene. Har også skiftet potensiometer, men er usikker på innstillingen. Bilen har en multitemp. føler til kjølevæsken (den som går til instrumentet og klima) men eg tror ikke det er denne. Masse måleren har eg målt ut og funnet i orden. Noen som har skrudd mye på disse motorene før? erfaring?? Hva pleier å være galt med disse motorene. For guds skyls, har du peiling på 7A, så vennligst svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Må Slenge meg på denne jeg også..

Har feilsøkt og fikset men finner ikke ut hva dette er!!

Er en tråd til om dette på teknisk/mekanisk men ikke helt likt våres men han skulle på møller og sjekke dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å mål på resistorpakken t dysene. Hadde lignene problemer jeg og, bytta til nye erstattningsdyser fra 034efi og alle problemene forsvant, når du bytter til disse kobler du vekk resistorpakken.

Da jeg tok av de gamledysene datt den en fraverandre.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=70600

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynner å bli skummelt mange tråder om AKKURAT dette nå.

Jeg sliter også med disse problemene, Tempgiveren er ny, nye plugger osvosv.

husk å legg ut svaret når du finne det !!

Min fusker dog ikke på belastning, kun tomgangsproblemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min ble som ny da jeg byttet dysene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2500,- Virker ikke som noen pris for å få igjen en bil som går på tomgang:)

Men såklart, hvis det ikke er dysene: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2500,- Virker ikke som noen pris for å få igjen en bil som går på tomgang:)

Men såklart, hvis det ikke er dysene: rolleyes

Hvis det ikke er dysene får man masse andre fordeler i følge de som har prøvd dem. Jeg skal ha : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En svakhet på 7a er slangen fra veivhusventilasjonen. En kompis har en 90q som jeg lett kjørte fra med min gamle audi 100 med KU motor. Etter at vi hadde skifta veivhusvent-slangen som var et stort hull i (fullt av grus) ble det mye bedre. skifta oxå slangen mellom luftfilter og innsug da den var morken. skiftet samtidig alle temp-følere og lambda. da ble nok bilen som den skulle. men noen rakett blir nok aldri en 90q med 7a. bilen er jo ganske tung.....vurdert en S2? :))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har eg funnet ut hva som feiler bilen delvis. Idioten som hadde bilen før meg fant ut av en eller annen grunn at han skulle lage sitt eget ledningsnett. Det har medført at ledningene til dyse nr.4 og nr.5 har blitt byttet om på i stikket på ECUèn. Så eg byttet om på disse, og nå er bilen helt annerledes. Drar mye bedre går finere på tomgang. Har snakket mye i telefoner og personlig med folk som har skrudd mye på disse.

TYPISKE SYMPTOM PÅ 7A MOTOREN:

- Feile plugger, IKKE bruk NGK plugger, bruk kun Bosch, helst med en elektrode

- Reimhjulet på registeret nede på veiven, kilen pleier å være slakk og gjøre registeret mongo

- Formotstand til dysene, feil motstand

- Dysene knekker eller går tette

- IKKE bruk åpent filter el. sports filter, disse er for grove og ødelegger luftmassemåleren, gjelder ikke bare denne type bil

- G62 Føler for kjølevannstempratur (står i bakkant av motoren)

- Bensintrykket synker, trykkregulatorens membran ryker

- Bensinfilteret

Dere som sliter med 7A motoren.....dette er mangen gode tips til feilsøking

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.