EU godkjenning av sotet sideruter framme....

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få bilen EU godkjent når siderutene framme er sotet 25 %..?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet NEI, men jeg vet jo at ting blir sett igjennom fingrene, så det er jo bare å teste ut så finner du ut hva dem gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Sigmund sier, iflg regelverket er det ikke lov (med mindre det er glassoting levert fra fabrikk), men det finnes selvsagt verksteder som ikke bryr seg nevneverdig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye rart med det greiene der, men ville for sikkerhets skyld tatt det av. Men det finnes garantert verksteder som driter i det.. Jeg bytter bare rutene når det trengs jeg:) Tar meg 20min og bytte.

 

Men onkelen min kjøpte seg Ny Landcruiser i Vinter, og da sendte Toyota inn bilen til Filmlars før han fikk den, og sotet helt fram. Og da har han godkjent sotet fra fabrikk mente de:p Står tilogmed i vognkortet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring og spør verkstedet før du bestiller time der, gjorde jeg på min gammle bil. Det går nok bra fikk jeg til svar ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men onkelen min kjøpte seg Ny Landcruiser i Vinter, og da sendte Toyota inn bilen til Filmlars før han fikk den, og sotet helt fram. Og da har han godkjent sotet fra fabrikk mente de:p Står tilogmed i vognkortet..
Hehe, ikke alle som er like oppdatert på regelverket.. :P

 

En del verksteder som sier 'Det går nok bra, men du bør kanskje vurdere å fjerne det om du skulle bli kalt inn til stikkprøvekontroll'.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går en Golf II her i byen som er godkjent med 75% soting på siderutene framme :P

Tipper han på biltilsynet dreit seg litt ut der ja :D

 

Ihvertfall.. det jeg skulle fram til var at om du treffer på rette personen, så er ingenting umulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare sveiv/kjør ned ruta og fjern sveiva/sikringen til rutene... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel bare 1er feil om vinduene ikke virker og er rulla ned... da får du den godkjent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke påbudt med ruter etter hva jeg veit, bare at man skal kunne se ut... :)

 

Det fungerer faktisk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjenner mannen på verkstedet så kan du jo si at du "sota rutene etter at du hadde vært på kontroll" så har jo de sitt på det rene hvis det skulle bli etterkontroll/stikkprøve. På den måten blir det jo bare deg det går utover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk, så var det en VW Bora i moss for noen år siden. Som hadde godkjent Sterkeste solfilm på ALLE ruter, inkl. frontruta!

 

Datteren tålte ikke sollys, huden tålte ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler fortsatt på at det var godkjent---

 

Sota frontrute nekter jeg å tro på....

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler ikke jeg på.

En kompis av meg tok med seg en bil fra USA med alle ruter sota, også lett soting på frontrute. Denne fikk han godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel vært diskutert før..?

Man SKAL kunne ha tilstrekkelig utsyn for å se utrykkningskjøretøy i aksjon,

man skal IKKE ha film på fremfre sideruter av sikkerhetsmessige årsaker,

man kan få godkjenning av medisinske grunner.

 

Kort oppsumert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler fortsatt på at det var godkjent---

 

Sota frontrute nekter jeg å tro på....

 

:)

 

Dattera tålte ikke Sollys, huden tørket ut fort hvis hu fikk sollys.

Skal hu sitte inne hele tiden da eller?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal hu sitte inne hele tiden da eller?:)

 

Hvorfor ikke?? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler ikke jeg på.

En kompis av meg tok med seg en bil fra USA med alle ruter sota, også lett soting på frontrute. Denne fikk han godkjent.

e

 

Dette gjelder flyttegodsbiler. Da skal bilene være slik som de var i hjemlandet. Er mange amerikanere som er godkjente med røde markeringslys som lyser hele tiden og soting på fremruter og uten blinklys på skjermene foran. Men de som ikke er importert som flyttegodsbiler kan ikke ha disse "godene"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han som la film på min bil sa det om han med den dattera, han hadde lagt film på alle rutene i huset deiras og:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sotefilm på sidevinduer foran godkjennes ikke på eu kontroll og heller ikke på naf test... har kjørt med mørke vinduer i halvannet år uten å bli stoppet.. solgte bilen også ble den nye eieren stoppet 2 dager etter:p snakk om uflaks for han..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var inne hos biltilsynet for å få godkjent et senkesett, då dei la merke til at eg hadde tona framrutene. Det eg fekk beskjed om då var at siden det var så bra utført og ikkje så mørk film så sku det få gå gjennom, men dei kunne ikkje garantere om eg vart stoppa i ein kontroll at eg ikkje fekk mangel lapp.

 

Tona ruter er etter min meining med på å bedre trafikk sikkerheten då det er proffe som gjer det og filmen er av bra kvalitet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.