Hvilket understell blir bra på min bil ?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg noen "hur grymme som helst" Keskin KT5 til min Corrado G60. Selv om jeg ikke får prøvd dem til våren, så er jeg ute etter nytt understell, da det som sitter på nå er så utrolig hardt og leit å kjøre med ( Monroe dempere og fjærer )..

 

Så da lurte jeg på om folket har noen ideer ? Bør ikke koste skjorta..

 

Felgene er forresten 16"/9" !!

 

Vil gjerne ha det så lavt som det går, men UTEN at det bør subbe eller skrape..

 

Håper på tilbakemeldinger !

 

Mvh, Kristoffer !!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjempegod erfaring med KW understell, jeg syns dette er helt supert:)

Der får du varianter der det er mulighet til å justere hardhet i tillegg til høyde. Min ligger nokså langt ned til skjermen, men har aldri subbet. Før hadde jeg FK, men det var på langt nær så bra. Høres kanskje ut som KW er kjempestivt, men det føles bare utrolig velbalansert ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil slutte meg til mannen før meg. Om du skal kjøre hele året er KW et soleklart alternativ. Dersom du kommer til å bytte understell vinterstid, eller ikke kjøre bilen i det hele tatt om vinteren, er H&R et superbra alternativ. Personlig har jeg meget god erfaring med H&R-gewinde. Har kjørt med dette i snart 10 sesonger på Golf 1 og to år foran på Caddy 9KV. Dessverre er ikke disse fjærbeina i rustfritt stål, så om de skal holde seg pene må du kjøre med andre fjærbein vinterstid (slik jeg har gjort).

 

Med denne hjulkombinasjonen kommer du ikke unna å valse, dersom det ikke skal subbe. Skjermene må dras ut, om du vil ha plass til hjul og oppnå ønsket senking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil slutte meg til mannen før meg. Om du skal kjøre hele året er KW et soleklart alternativ. Dersom du kommer til å bytte understell vinterstid, eller ikke kjøre bilen i det hele tatt om vinteren, er H&R et superbra alternativ. Personlig har jeg meget god erfaring med H&R-gewinde. Har kjørt med dette i snart 10 sesonger på Golf 1 og to år foran på Caddy 9KV. Dessverre er ikke disse fjærbeina i rustfritt stål, så om de skal holde seg pene må du kjøre med andre fjærbein vinterstid (slik jeg har gjort).

 

Med denne hjulkombinasjonen kommer du ikke unna å valse, dersom det ikke skal subbe. Skjermene må dras ut, om du vil ha plass til hjul og oppnå ønsket senking.

 

Okei.. Men når du snakker om valsing, er det noen du vet om på østlandet her som driver med det ? Og vet du ca hva det koster ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. Men når du snakker om valsing, er det noen du vet om på østlandet her som driver med det ? Og vet du ca hva det koster ? :)

 

Stian på Dekk-companiet skal ha fått seg valseapparat nå. En annen er Runar Jensen her på forumet.

 

Den mest erfarne jeg veit om er Odd Ivar Aaram. Han bor (dessverre) i Sunndalsøra i Møre og Romsdal, men han har gjerne med valsa når han er på besøk her nede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den mest erfarne jeg veit om er Odd Ivar Aaram. Han bor (dessverre) i Sunndalsøra i Møre og Romsdal, men han har gjerne med valsa når han er på besøk her nede.

 

Kan absolutt gå god for Odd Ivar, han valsa på 5er'n min, og ble heeelt supert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan absolutt gå god for Odd Ivar, han valsa på 5er'n min, og ble heeelt supert...

 

Valset du mye? Og måtte du lakke opp igjen?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valset du mye? Og måtte du lakke opp igjen?: rolleyes

 

Nei, valsa ikke mye, bretta inn kanten og kanskje en halv cm(?) tenker jeg... Men i det han valsa så sa det noe sånt som "bloink" og så var det en stor bulk i skjermen, for det er tydeligvis mye spenn i dessa nye bila, skjermer og alt...

 

MEN! Så var'n innunder der me i skralle og litt makt, så blei bulken faktisk helt borte, dét hadde jeg ikke trodd når det skjedde.... Magi! (rett og slett...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, valsa ikke mye, bretta inn kanten og kanskje en halv cm(?) tenker jeg... Men i det han valsa så sa det noe sånt som "bloink" og så var det en stor bulk i skjermen, for det er tydeligvis mye spenn i dessa nye bila, skjermer og alt...

 

MEN! Så var'n innunder der me i skralle og litt makt, så blei bulken faktisk helt borte, dét hadde jeg ikke trodd når det skjedde.... Magi! (rett og slett...)

 

Ja, kan bli rik dersom man klarer å utføre slik magi: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.