Forskjell på AAT og ABP motor ? (5 syl 2,5 tdi)

Anbefalte innlegg

Noen som vet forskjellen på AAT og ABP motoren ? Er veivakslene like ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er enkelte forskjeller på motorene, siden ABP kalles "2,5D Turbo" mens AAT kalles "2,5TDI", men er nok samme veiv ja, siden de har samme slaglengde.

 

Hvis jeg har misforstått riktig så har ikke ABP OBD-tilkobling, så det betyr vel sannsynligvis at den har mindre elektronikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er enkelte forskjeller på motorene, siden ABP kalles "2,5D Turbo" mens AAT kalles "2,5TDI", men er nok samme veiv ja, siden de har samme slaglengde.

 

Hvis jeg har misforstått riktig så har ikke ABP OBD-tilkobling, så det betyr vel sannsynligvis at den har mindre elektronikk.

 

Oversikt over årsmodell og typebetegnelse:

100 1991 - 1994 2.4 Diesel AAS

100 1991 - 1994 2.5 TDI AAT

100 1991 - 1992 2.5 TDI ABP

Sakset fra http://www.autoshoppingcenter.com/Volkswagen/audi_enginescode.html

Der står det at både AAT og ABP heter TDI. Undrer fortsatt på om noen vet hva som er forskjellen på motorene, og spesielt stempler, blokk, veiv, osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oversikt over årsmodell og typebetegnelse:

100 1991 - 1994 2.4 Diesel AAS

100 1991 - 1994 2.5 TDI AAT

100 1991 - 1992 2.5 TDI ABP

Sakset fra http://www.autoshoppingcenter.com/Volkswagen/audi_enginescode.html

Der står det at både AAT og ABP heter TDI. Undrer fortsatt på om noen vet hva som er forskjellen på motorene, og spesielt stempler, blokk, veiv, osv.

 

Nå kan det hende at jeg er på bærtur, eller ute på dypt vann her, men mener blokka/stempel/veiv sov er samme, men noen små forskjeller i topplokk, spesielt på det elektriske, en som sa at ikke alle kontakter er like, og kan være plassert på en annen plass, altså forskjellige ledningsnett??

BARE NOE JEG HAR HØRT! : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.