#1 Skrevet Desember 18, 2006 heisann... har plutselig fått en "knakkelyd" fra drivverket bak... nesten samme lyden du får når det er gåent drivledd foran i full sving.... noen som har noe erfaring med dette anng hva dette evt kan være? finnes det noe forsterket diff sperre eller diff i det hele tatt til disse bilene?? er det samme bakdiff på 90Q som coupen? evt s2? bilen er en 89mod coupe 20v (7a) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 19, 2006 Hirr, akkurat det samme har skjedd meg nå. Lite olje på diffen? Fungerer sperra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2006 sperra fungerer og olja har jeg ikke sjekka enda med deg da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2007 Fikk bankelyd i diff jeg å for en liten stund siden. Tok oppi når jeg kjørte på grus vei å trur det kom etter det. var såvitt oppi syns jeg men.... Bilen står no på bukk. vis jeg starter bilen å kjører når den er i bukken, kommer bankelyden mye tydeligere fram når slipper gassen etter på drag. Hørres ut som dåri lager i diffen mot mellom aksling, men vanskeli å si va det egentli er. Har prøvd å skifte olje på diffen, men ingen virkning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2007 Jepp, mener jeg har funnet problemet, symtomene høres veldig like ut.. har en teori om at sperra er halvveis inne, slik at den sperrer litt men 'går over' når den ikke klarer å holde igjen siden tannhjulet ikke er helt på plass. Har ikke fått tatt ned diffen enda så jeg kan ikke bekrefte det, men har all grunn til å tro det da jeg får samme lyd på en annen diff jeg prøvde på, om armen er bare halvveis inne. Prøv å trekk ut sperrearmen manuelt og se om lyden forsvinner da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 9, 2007 Vis jeg gjør det når sperra e inn så e det sammen lyd og, høres ut som lyden kommer fra fram i diffen. litt vanskeli å si egentli. Dritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 9, 2007 Men er dette når du kjører rett forover, eller er det når du svinger? Min knepper bare når jeg svinger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 9, 2007 Mm, bilen min står i klosser den, me alle hjul fri. Kjører den dær å. Trur kanskje indre drivknute på venstre side er gåen, syns det knatrer i den. Kanskje lyden sprer seg fra den å videre Bilen ble hentet i hamar og kjørt til bergen ++ av forje eier uten drivaksling på venstre side fram. Samtidlig så kjørte jeg den hjem fra Trondheim når jeg kjøpte den før jeg fikk fikset det. Kan det ha noe me saken å gjøre?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 15, 2007 Men er dette når du kjører rett forover, eller er det når du svinger? Min knepper bare når jeg svinger.. Min knepper kun når jeg svinger, og kun framme tror jeg, høres helt jævlig ut etter min mening.. Dette er når jeg kopler på/ut diffen. Dette med diff er helt nytt for meg, men det kan da umulig være sunt den lyden jeg hører, noen som vet hva det kan være? Føles som om hele bilen rister.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 21, 2007 litt spessiell feil i midt tilfelle... var bare et eksosefste som hadde røket så under pådrag så vrei diffen seg lit så boltene inn på difen slo borti eksosrøret... heiste opp bakpotta igjen så ble det bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...