Bensinlukt fra Polo 6N, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Har i over et år hatt en fæl bensinstank inn i bilen når jeg har starta. Har nå endelig bytta kullfilteret, men nå er det like herlig igjen...

Noen som har et tips til hva det kan være... er bare ved start, kulde/varme her ingen ting å si....

Tips mottas med takk...

Bilen er en 97 mod 1,6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg vet ikke hvordan Poloen ser ut med hensyn på slanger, rør etc. men vanlig årsak ti bensinlukt i biler er at det er en slange som binder sammen tank og karosseri som ikke er tett. Om denne kan ha et hull, sprekk eller rett og slett at ei klemme ikke sitter som den skal. Du vet det at når du starter bilen så skifter du fort ut lufta i bilen så derfor kan lukta forsvinne ganske raskt etter start om du da ikke kjører varmeapparatet på resirkulering.

Det er også enkelte biler som har en gummibelg/tetting som tetter rundt påfyllingsrøret som stikker opp fra tanken, her kan det også være noe. Hvis dette ikke er noe problem under kjøring så ville jeg ha trodd at problemet er der et sted.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Binder sammen tank og karosseri, jeg snakker om påfyllingsrøret hele tiden her.:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herved løst, tråd kan slettes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før man sletter/stenger denne tråden hadde det kanskje vært greit om trådstarter skriver noen ord om hvordan problemet ble løst? På denne måten kan andre som lurer på tilsvarende problem få hjelp av denne tråden og ikke bare lese at andre har hatt problemer med det. Bare er forslag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.