Kjørecomputer typ89 coupe

Anbefalte innlegg

er det bare å bytte instrument på audi coupe for å få kjørecomputeren??

evt. hva må gjøres på denne??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. En ledning som plugges i sparkepanelet under dashbordet, en singel gul plugg. Plug and play fra andre biler. Bare husk at Autocheck, stor som liten ikke passer over hverandre. Har du det ikke fra før er det ikke bare å bytte over :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg et S2-speedo for en liten stund siden, med kjørekomputer. Men den plukket jeg av da jeg ikke har den kabelen du snakker om Vidar. Trenger vell også en ny hendel rundt rattet på venstre side. Noen som har delenummer på den kabelen ev. hendelen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da som sagt kjørekomputeren. Er det da virkelig slik at det er bare kablene og hendelen jeg mangler? Er alle sensorene der (om det er noen da)? Noen som kan hjelpe, jeg har null peiling på dette. Fant dette http://cgi.ebay.de/Audi-80-90-coupe-Cabrio-S2-Nachruestung-Bordcomputer_W0QQitemZ220061184799QQihZ012QQcategoryZ99194QQrdZ1QQcmdZViewItem på ebay da. Her er vell da alt man trenger?

ee70_1.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg et S2-speedo for en liten stund siden, med kjørekomputer. Men den plukket jeg av da jeg ikke har den kabelen du snakker om Vidar. Trenger vell også en ny hendel rundt rattet på venstre side. Noen som har delenummer på den kabelen ev. hendelen?

Litt sent svar, men pytt: :) Dnne kabelen sitter fast i ledningsnettet på bilen, men den kan tvinnes ut. Kabelen er den samme på B3 og B4 (80 & S2 feks), men pluggen på B4 er ikke lik den på B3. Der må den klippes av og skjøtes mot pluggen på ledningsnettet. Den du har på bildet der inneholder alt du trenger, ja.

Kan forøvrig nevne at denne kabelen er svært ettertraktet på feks ebay, det lå nylig ute to stykker, begge gikk for over 500,-kroner.. : faint : Er bare en enkel kabel med tre kontakter, men kontakten som skal inn i instrumentet er det ikke barebare å lage til pga størrelsen.

Hendelen trenger du strengt tatt ikke, instrumentet fungerer uten. Dog får du ikke sett noen annen funksjon enn nåværende bensinforbruk. Bryterene fungerer forresten bare som vanlige trykkbrytere, så om du ikke finner tak i bryter kan du bare legge opp en vanlig trykkbryter og legge under dashbordet eller noe sånt. Det ligger ett koblingsskjema på http://www.meckisfaq.de du kan bruke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke mange type 89 med autocheck? Er vel ekstrautstyr? Har hørt jeg ikke kan få vite bensinforbruket på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har autocheck på in.. men ikkekjørecomputer... hva trengs da?????

ettersomnoen nevnte her atikke den store og lille gikk om hverandre....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oh hvordan ser jeg forskjell på om jeg har stor eller liten autocheck??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.