Div prob med 91mod 90 quattro 2.3 20v

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg ny bil, og det er noen små problemer med den.

Hender turteller øker litt mer en den skal, som om clutch slurer, men clutch er det ikke noe galt med. Oljetrykksmåler og oljetemp måler virker ikke. Olje temp reagerer på tenning,men viser ingen måling, oljetrykk går rett i topp, selv med bare tenninga på, har sjekket kontakter i motor rommet, de er ok så langt jeg kan se. Følere sitter på blokka ikke langt fra peilepinne? Ikke sjekket kontakter bak selve målere, er det noen fler tips?

Og trenger nye dempere, noen som har erfaring med hva jeg burde velge? bilen er senket 40mm, noe jeg synes er litt for mye av det gode;)

 

Har prøvd og søke litt rundt uten og finne noe som hjelper meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og trenger nye dempere, noen som har erfaring med hva jeg burde velge? bilen er senket 40mm, noe jeg synes er litt for mye av det gode;)

 

Røde koni til snill rabattpris hos Rodin & Co ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben !!

 

Legg ut bilder av bilen snarest.

 

Oljetrykksbrytern vil gi fullt utslag når den mangler kontakt, skift oljetrykksbryter, mest sannsynlig vil det hjelpe, hvis ikke må det feilsøkes, kanskje brudd i ledningene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetemp-problemet tør jeg nesten vedde på at skyldes at kontakten er rustet istykker. Den sitter under på venstresida, i motorblokka helt foran på motoren. Du når den ved å stikke hånda under støtfangeren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar:) Bilder kommer om ikke lenge, skal se om ikke jeg får knippset noen imorgen. Røde koni er ikke feil det, vet ikke hvordan gule koni er til denne bilen med tanke på justering, da jeg var med og sette inn gule koni i en s2 avant måtte man ut med hele demper igjen om man ønsket og justere den igjen, litt tungvint hehe. Noen som har bilder av hvor de følerne sitter på blokka? Har den utgaven som har ny tomgangs motor, så ikke helt likt ut som i brutter sin bil, han har 89mod. Og vet noen ca pris på de følerne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen på forumet pjoken, endelig ble det riktig merke på deg også :)

Er det ikke bare å hive ned en turbo motor i denne kjerra først som sist, vet du kommer til å savne smaken av turbo etterhvert. Får komme innom en dag så skal vi se på problemet ditt, akevitten står klar.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ble vist audi på meg til slutt og: rock :

Du får si ifra da vet du, er jo en opptatt mann om dagen, men venter det akkevitt er jeg på vei i skrivende stund.

Tok noen bilder av bilen istad og

20v.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger og ny eksos på bilen, og katalysator. Det er satt på det grenrøret som kom på de første utgavene, må jeg da ha katalysator fra den type motor, eller er de like på alle 20v. Og er det noen som har en til salgs? Sjekket hos møller, og der fantes det ikke katalysator til bilen min og få kjøpt orginalt lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger og ny eksos på bilen, og katalysator. Det er satt på det grenrøret som kom på de første utgavene, må jeg da ha katalysator fra den type motor, eller er de like på alle 20v. Og er det noen som har en til salgs? Sjekket hos møller, og der fantes det ikke katalysator til bilen min og få kjøpt orginalt lenger.

 

Hei, og velkommen til klubben,

mener jeg har en liggendes i garsjen.

 

Kan få kjøpe av meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og velkommen til klubben,

mener jeg har en liggendes i garsjen.

 

Kan få kjøpe av meg:)

 

 

Var jo ikke ille pris for ny heller det der da:)

 

Hva har du tenkt deg for kattn din da? Du har ikke noe fler deler liggenes og slenge hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov å spørre hva du gav for bilen? :) Den har vært i klubben før, husker ikke navnet på Eier akkurat nå. Jeg mistenker forresten at ekstrainstrumenetene er ettermontert, da jeg mener å ha sett bilder der ekstrainstrumentene hadde treverk, mens resten av bilen var i sort. Kan dette stemme? :) Det kan være årsaken til problemene der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ga 65 for den, egentlig 10 for mye i forhold til bilens stand teknisk,men trengte bil fort, og var den typen bil jeg skulle ha. Dempere er helt gåene, foringer forran må byttes, jeg vil ha ny eksos pga nå sitter det rake rør helt til bakpotte. Trur ikke bilen har noe motrykk lenger. Godt mulig de er etter montert, har ikke anelse, det er tre paneler på de ja, så det står på fronten til og byttes mot svart,samme er deksel over askebeger og. Trudde det var orginalt med disse målerne på quattro med femmer jeg. Men nå trur jeg ofte mye rart da:)

En ting er helt sikkert, quattro er jo helt gromt og kjøre på glatta, var ute og handlet istad, siden jeg bor så langt ute på landet at det kun går traktorer her er det jo såpeglatt. Ren stålis på veien, men det merket jeg ingen ting til før jeg skulle bremse, lå og kjørte helt normalt. Så må si meg fornøyd med quattro. Kjørte 4wd før og, en celica gt4 cs, alltid syntes den har vært best, men den var veldig overstyrt, gikk fint og holde sladden liksom,men var utrygg og kjøre i forhold til denne. Så ser ut som det blir en avslappende vinter jeg går imøte,bare det snart kommer litt hvitt stoff ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den lå ute for 90 tusen.. Så da fikk du vel litt avslag :)

 

90 sedan kom aldri med treinteriør. Så den er sannsynligvis ettermontert..

 

Jeg vil tro din bil er av samme utstyrsnivå som min, den mangler nemlig også målere samt vinge bak, som var på de aller fleste biler. (Jeg har forresten en slik vinge liggende om du er interessert) Jeg har også en bakpotte liggende jeg ikke bruker lenger, helt strøken. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo ikke ille pris for ny heller det der da:)

 

Hva har du tenkt deg for kattn din da? Du har ikke noe fler deler liggenes og slenge hehe

 

Hehe, nei er jo ikke det, vet ikke hva det kan være verdt jeg? 500,-?

 

Har en del hjemme, men er lettere å si hva du skal ha kontra jeg må ramse opp :)

 

Har MASSE rart i kjelleren, men ikke alt som er verdt å ta vare på, men samler seg ting opp gjennom åra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 sedan kom aldri med treinteriør. Så den er sannsynligvis ettermontert..

 

Det gjorde de nok helt sikkert. Har iallfall plastikk-tre alle steder jeg. Må bare finne en bil hvor noen har hatt skrivekrampe etter å ha fylt ut utstyrslista.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har katten liggi da? Er den tettet i begge ender? Ellers pleier de og bli sånn passe tette inv hehe. Den jeg fikk med er kuttet av i enden og har liggi og slengt på et grusgulv i noen mnd, så den trur jeg det like greit er og kaste. Skal lage en liste over det jeg trenger jeg:)

Men om de målerne er ettermontert, ligger da ledninger der org fra fabrikk, eller må jeg da kobble opp på nytt, og er det noen som har bilde over hvor følere sitter på blokka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vil ha ny eksos pga nå sitter det rake rør helt til bakpotte. Trur ikke bilen har noe motrykk lenger.
Hvis du vil ha orginalanlegg kan vi bytte. Men skjønner ikke hvorfor du snakker om motrykk? hva skal du med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakpotta er jo helt konge, så frister ikke sånn kjempe med org anlegg,på den annen side hadde det vært like greit hehe. De kloke sier at motoren er avhengig av litt motrykk for og fungere optimalt,og at man mister en del hester ved og fjærne mellomdemper. Er eksosen din bra da? Og tenkte du bytte fra grenrør og helt bak;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og PS.

Jeg som har lagt opp alle ledningene til de tillegsinstrumentene, men fant ikke følerene på blokka, så ga faen:)

Bare å spørre om det du lurer på, har jo hatt bilen i halvannet år, og nr. 3 som eier, gamlinger før meg, så jeg er vel rette historiker å begynne med anntar jeg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler til temp er som sagt helt i bunnen på blokka, i front mot frontfanger, det stikker ut en liten tapp som ser ut som toppen på en tennplugg. Den for trykk er midt på blokka ett sted, på motsatt side av eksosen mot radiatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler til temp er som sagt helt i bunnen på blokka, i front mot frontfanger, det stikker ut en liten tapp som ser ut som toppen på en tennplugg. Den for trykk er midt på blokka ett sted, på motsatt side av eksosen mot radiatoren.

Greit å vite:) selv om jeg ikke har bilen lenger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger ledningene inne i bilen fra målerne,eller trakk du dem inn i motor rommet, er det mye jobb og kobble opp dette? Det sitter jo 3følere i blokka nå og,en vet jeg er oljetrykksgiver for den lille fine røde oljelampa som lyser da det er for sent. Sitter to andre der og, kan jo få surret meg til og ta et bilde, er disse følerne universale som skal i blokka? OG er det bare og skru inn,eller må det borres og gjenges.

Har og merket bilen er blitt litt treg og gire med noen ganger,clutch har fått et lite dødpunkt, kan det hjelpe og lufte systemet? Eller er det noen av pumpene som kan begyne og synge på siste sangen, har ikke inntrykk av at det er selve clutchn, den var helt som ny og gire med da jeg kjøpte bilen,og har ikke herjet med den heller. Ingen oljelekasje på girkasse og se heller. Og ang turteller, kan man bare bytte selve turteller, eller må helespeedometer dingsen byttes? Rart den viser rett noen ganger, føles litt slemt og se turteller vise 8000rpm i 80kmt på 2nd gir, eller 4500rpm i 90 på 5gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger ledningene inne i bilen fra målerne,eller trakk du dem inn i motor rommet, er det mye jobb og kobble opp dette? Det sitter jo 3følere i blokka nå og,en vet jeg er oljetrykksgiver for den lille fine røde oljelampa som lyser da det er for sent. Sitter to andre der og, kan jo få surret meg til og ta et bilde, er disse følerne universale som skal i blokka? OG er det bare og skru inn,eller må det borres og gjenges.

Har og merket bilen er blitt litt treg og gire med noen ganger,clutch har fått et lite dødpunkt, kan det hjelpe og lufte systemet? Eller er det noen av pumpene som kan begyne og synge på siste sangen, har ikke inntrykk av at det er selve clutchn, den var helt som ny og gire med da jeg kjøpte bilen,og har ikke herjet med den heller. Ingen oljelekasje på girkasse og se heller. Og ang turteller, kan man bare bytte selve turteller, eller må helespeedometer dingsen byttes? Rart den viser rett noen ganger, føles litt slemt og se turteller vise 8000rpm i 80kmt på 2nd gir, eller 4500rpm i 90 på 5gir

Jeg la opp en sånn høyttaler kabel til de følerne jeg, la den ved sikringsboksen..

Noe mer om det vet ikke jeg.

Når det gjelder turtelleren skal det gå ann å bytte bare den, gjorde hvert fall det på min 325, er vdo der og så.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følerene står på blokka fra før. :) Bare å trekke opp kabler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.