Div prob med 91mod 90 quattro 2.3 20v

Anbefalte innlegg

Får lete litt etter følerne da:) Sitter 3 følere på blokka på motsatt side av eksos, noen som vet hvem som er hvem?

Legger ved et par bilder, det med en gul pil på aner jeg ikke hva er, sitter ikke langt fra termostaten, på det andre bildet sitter det to følere med plass til en ledning hver, den blå var røket, etter jeg fikset den fikk jeg tilbake oljetrykks varsel lyset, den med hvit ledning har jeg ikke gjort noe med annet en og se at det ikke var brudd i ledning, har tittet etter den oljetemp føleren forran på blokka,men ikke funnet noe enda

DSC00103.JPG

DSC00104.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående oljetemperaturføleren: (låner ett bilde fra overhalingstråden som lå inne på Vestfold lokallag):

 

Her ser du tappen til høyre for oljefilteret og til venstre for hjulet som reimene sitter på. Kobberfarget liten sak.

HPIM2845.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, da er oljetempføler problemet løst, da vet jeg hvor jeg skal lete:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og PS.

Jeg som har lagt opp alle ledningene til de tillegsinstrumentene, men fant ikke følerene på blokka, så ga faen:)

Bare å spørre om det du lurer på, har jo hatt bilen i halvannet år, og nr. 3 som eier, gamlinger før meg, så jeg er vel rette historiker å begynne med anntar jeg:p

 

 

Hva er gjort med fronten på bilen? : klø : Er det byttet til B4 skjermer? Er det også byttet noe i forstilling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B4 skjermer, ingent ting annet med forstilling eller frontplate, men lønner seg vel å bytte forstillinga for utseendets skyld kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med og bytte forstilling mener dere og bytte hele traversen? Så lenge hjulene ser like "skjeve" ut i begge hjul buene går det greit hehe. Blir om ikke annet byttet alt av foringer forran da det er metall mot metall, og dempere er type sykkelpumpe i biltema kvalitet, så de blir bestilt på tirsdag, tenkte bare kline på med org dempere og org senkefjærer. Var ikke så ille pris heller, 1087pr demper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, eller så kan du jo kjøpe en 80 b4 sedan forstilling da, brukt.

Blir knakene fint:)

Skal du ha fjærene mine eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første bildet ditt der er av fremre bankesensor, så den trenger du ikke kødde med!

 

Har bytta dem ett par ganger nå, så akkurat de kjenner jeg igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første bildet ditt der er av fremre bankesensor, så den trenger du ikke kødde med!

 

Har bytta dem ett par ganger nå, så akkurat de kjenner jeg igjen!

Ja blir di kødda med, går bilen ræva..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er der bankesensor sitter på disse da, kjekt og vite:) Har ikke rørt den, og av erfaring vet jeg hva en bankesensor kan føre til, at bilen føles som en 1,6 liters diesel på 30hk. Fikk høre nå at foringene jeg fikk med fra selger er til traversen, skjønner ikke helt den hehe, merker ikke noe slitasje der, og ikke helt vanlig at de er utslitt heller, om man da ikke kjører skjev ramma i ny og ned da. Ja fjærene skal jeg ha:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. når vil du hente de a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme for meg:) Begyner på jobb imorgen og jobber fra kl14 og til 2330 frem til torsdag, neste uke er det dagen, blir jo uansett ikke byttet fjærer før i uke nr 2 en gang, må få tak i alt av deler først, det er org senkefjærer sant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme for meg:) Begyner på jobb imorgen og jobber fra kl14 og til 2330 frem til torsdag, neste uke er det dagen, blir jo uansett ikke byttet fjærer før i uke nr 2 en gang, må få tak i alt av deler først, det er org senkefjærer sant?

Okei. Si i fra når du har tid, så kanskje jeg har og. Orginale senkefjærer ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nummeret ditt, så slår på ring til deg imorgen ettermidag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager litt O.T, men hvilken grill er det du har på bilen din ? Den som er svart men ringene er sølv og quattro emblem, jeg må ha sånn !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager litt O.T, men hvilken grill er det du har på bilen din ? Den som er svart men ringene er sølv og quattro emblem, jeg må ha sånn !

Den lakkerte jeg selv, hehe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for å være frekk men den var ment til Rune :)

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke for å være frekk men den var ment til Rune :)

 

;)

Skjønner:) men tviler på at den er byttet:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke byttet den, skal gjøre en modd med den, og det er og få til en enklere løsning for og få opp panser en og stikke handa oppunder baki for og få opp panserlås hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke byttet den, skal gjøre en modd med den, og det er og få til en enklere løsning for og få opp panser en og stikke handa oppunder baki for og få opp panserlås hehe

Okei, men hvis du skal bytte til b4 åpner, så må du også bytte t-stykket, ellers er det farlig hvis panserlåsene skulle gi etter: dum : som du sikkert vet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte gjøre en så grov modd og sveise på en liten tapp i panserlås så jeg bare kan vippe den til siden fra utsiden, så blir ikke mer en det, sliter og litt med og få justert panser og skjermer skikkelig, skrudde den ytre panserlåsen litt ut, men kan ikke si panseret hevet seg noe av den grunn for det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte gjøre en så grov modd og sveise på en liten tapp i panserlås så jeg bare kan vippe den til siden fra utsiden, så blir ikke mer en det, sliter og litt med og få justert panser og skjermer skikkelig, skrudde den ytre panserlåsen litt ut, men kan ikke si panseret hevet seg noe av den grunn for det

Okei.

Tror jeg vet svaret på hvorfor du ikke får juster panseret i forhold til skjermene noe særlig. Veng, sier jeg bare:) : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med veng mann?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veng, eller også kjent som VRENG, er produsent av repro karosserideler. Det store problemet med VRENG, er at de som regel lager noe som passer NESTEN. Men ikke helt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt tydelig hehe, får prøve og rette litt på ene skjermen en dag, det verste som kan skje er at det blir ny skjerm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.