G60 Turbo med motortrøbbel

Anbefalte innlegg

Tenning er nok helt feil nå, er ikke noe villig over 3.5-4k rpm. Var oppom verkstedet som stilte den idag, dem skal sjekke det på nytt samtidig som jeg bytter regreim og sjekker timing.

Prøvde å justere tomgangen idag, men skjer ingenting når jeg skrur på den lille skruen bak på spjeldet. Skrudde den så langt ut at den slapp ut luft, uten at det skjedde noe med tomgangen... Skal vel ikke være slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange grader fortenning tror dere jeg har nå? Er vel ikke skadelig for motoren å kjøre nå?

Tenkte jeg skulle prøve å forhandle meg til en god pris på regreim bytte og timingsjekk på samme verskted, om jeg tørr...: rolleyes

Er ikke sikkert du har fortenning lenger nå, godt mulig du er på ettertenning faktisk. Dette må du jo klage til verkstedet på, klar reklamasjon dette.

Det kan i verste fall gjøre ganske store skader på både motor og turbo å kjøre på altfor lav tenning, ekstreme eksostempraturer kan fort forekomme.

Jeg ville vært meget skeptisk til å sette inn bilen min igjen på ett verksted som ikke engang klarer å justere tenning på en V.A.G. , de høres ikke akkurat så kompetente ut.

Regreim bytter du lett selv på ett par timer med litt innsatsvilje. Ikke klarer du å ødelegge noe om du gjør det galt på første forsøk heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt skeptisk til å sette den tilbake til samme verskted. De begynte å bable om at reima kunne hoppet et hakk og at tenninga kunne bli helt vill etter det, prøvde å forklare at tenninga blir 30grader +/- med blåtemp. sensor på..

Tørr ikke bytte reima selv, koster heller på meg de 2000kronene å får garanti :)

SKal prøve å få fremskyndet timen litt på verkstedet iom at det kan være skadelig å kjøre med tenninga slik den er nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er regreim byttet og tenning justert på nytt hos samme verskted, så nå ble det skikkelig bra. Nå går det bra igjen, endelig litt morro og kjøre :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.