Hjelp! Noen som kan hjelpe meg ut av denne krisa? Bilen må jo eugodkjennes.

Anbefalte innlegg

Kom nettopp hjem fra EUkontroll, og de fant noen feil på bilen. Bilen er en golf 1 fra 86. Saken er at de ikke har noen ledige timer før uti januar, og jeg må få bilen godkjent innen månedens slutt :S Hvis ikke tar de skiltene.

De fant følgende mangler.

 

* Mangler pedalgummi

* Lavt bremseveskenivå

* Bremserør svekket på grunn av rustangrep BAK BEGGE SIDER, H: FORAN OG MORKNE BREMSESLANGER BAK.

* Forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30 % av høyeste verdi.

* Forskjellig bremsekraft større enn 50 % av høyeste verdi

* Parkeringslys defekter

* Vridd belte foran venstre

* Varseltrekant mangler. (Glemte å si hvordan man kommer seg inn i bagasjerommet)

* Oljelekasje fra motor

 

 

Åssen kan jeg komme meg ut av denne klemma. Tror ikke jeg finner noe verksted som kan gjøre dette før nyttår...?

Når det gjelder lekasjen lurer jeg på om dette kan komme av at den ene festeskrua til bunnpanna ikke har gjenger å gripe tak i i blokka. Men disse kan jeg gjenge opp hos en kompis. Men kan dette være grunnen?

 

Håper noen på forumet kan hjelpe meg ut av dennne lille klemma her!

På forhånd takk!

 

PS: Postet akkurat samme post på bilforumet, hvis noen stusser...

 

Lasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra EUkontroll, og de fant noen feil på bilen. Bilen er en golf 1 fra 86. Saken er at de ikke har noen ledige timer før uti januar, og jeg må få bilen godkjent innen månedens slutt :S Hvis ikke tar de skiltene.

De fant følgende mangler.

 

* Mangler pedalgummi

* Lavt bremseveskenivå

* Bremserør svekket på grunn av rustangrep BAK BEGGE SIDER, H: FORAN OG MORKNE BREMSESLANGER BAK.

* Forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30 % av høyeste verdi.

* Forskjellig bremsekraft større enn 50 % av høyeste verdi

* Parkeringslys defekter

* Vridd belte foran venstre

* Varseltrekant mangler. (Glemte å si hvordan man kommer seg inn i bagasjerommet)

* Oljelekasje fra motor

 

 

Åssen kan jeg komme meg ut av denne klemma. Tror ikke jeg finner noe verksted som kan gjøre dette før nyttår...?

Når det gjelder lekasjen lurer jeg på om dette kan komme av at den ene festeskrua til bunnpanna ikke har gjenger å gripe tak i i blokka. Men disse kan jeg gjenge opp hos en kompis. Men kan dette være grunnen?

 

Håper noen på forumet kan hjelpe meg ut av dennne lille klemma her!

På forhånd takk!

 

PS: Postet akkurat samme post på bilforumet, hvis noen stusser...

 

Lasse

* Sett på pedalgummi (lim på ett eller annet som dekker trykkflaten)

* Fyll opp bremseveskebeholder

* Puss all rust bort fra bremsefør og spray på tectyl

*Skift bremseslanger

* Ta ut tromler bak og frigjør fastsittende bevegelige deler

* Skift parklyspærer

* Skift belte v. foran

* Legg varseltrekanten synlig

* Ta motorvask under, før neste time

Alt dette er meget kurant å gjøre selv, hvis du ikke får noen til å gjøre det for deg! Kommer du til odalen med bil, deler og penger, skal jeg hjelpe deg før nyttår: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. takk for svar.. snakket med en fra Bilforumet, som snakket om at han kanskje skulle få muligheten til å hjelpe meg. Men om han ikke har det slenger jeg meg inn og råner til Odalen.. (Hvor ligger det egentlig?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. takk for svar.. snakket med en fra Bilforumet, som snakket om at han kanskje skulle få muligheten til å hjelpe meg. Men om han ikke har det slenger jeg meg inn og råner til Odalen.. (Hvor ligger det egentlig?)

Ca 8 mil nord for oslo. E6 til Kløfta, rv2 fra kløfta til Skarnes= mål! Ca 5 mil på rv2: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Det er ikke ille. Tar absolutt kontakt hvis jeg ikke får en deal i drammen. :)

takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt 6mnd over absolutt siste frist for PKK. Så det kan da ikke være så travelt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. Der sier du faktisk noe.. Men tror jeg vil prøve å få ordnet opp i dette før fristen. Fattern klikker i vinkel hvis han finner ut at jeg snusker med fristene. Står i hans navn. Er bare 20 år vøtt.

Men takk. Du tok noen kilo av skuldrene mine der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte ikke Golf 1 ble laget så sent som `86 jeg? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt bremserørene, ikke puss dem rene og spray tectyl over. Ikke kjekt når det plutselig går hull i dem og du mister bremsene. Det er en grunn til at de bemerker rust på rørene, ikke bare for syns skyld!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen har endel ferdige tilpassede billige bremserør til Golf II hvertfall. Jeg byttet noen rør bak på en bil her forleden og det var rimelig kurant.

 

Mulig de også har til type 1.

 

Ellers så har jeg sett Biltema også har noen ferdige sett med alle bremserør, men husker ikke om dette var til type 1.

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det november eller desember som er kontrollmåneden din?

(er siste siffer 7 er det november, har du desember er den vel manuelt endret enten permanent eller i en viss periode)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ringer Statens Vegvesen på 81522000 og forklarer at verkstedet ikke har ledig time før nyttår og at det er et problem å få tatt etterkontroll innen da kan de forlenge fristen f.eks. til 15. januar. Det pleier ikke å være noe problem, og da slipper du å være redd for avskiltingsbegjæring fra nyttår.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lasse: ta deg en tur til Biltema på alnabru etter bremserør og rørkit,

så kan du eventuelt bøye til og ordne dette på egen hånd.

 

Tar deg jo 35min her hjemmefra : ja :

 

For din egen del anbefaler jeg som Sverre her at du faktisk følger opp

på minstekravet for sikkerhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om desember er siste måned for kontroll så får ALLE en ekstra måned, det får du ett skriv om (eller faren din da)

det er av hensyn til muligheten for slapt papirarbeid fra staten/treeg postgange/sosekopper som venter til sisteliten/fulle verksteder.

 

men over til noe annet, har du prøvd å skru litt? i såfall er ikke dette noe du må kunne for å klare førstegang ;)

er verdt ett forsøk.

 

lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Dæven mange svar fra i går. Joda, var på biltema i dag. Det ble laget Golf 1 i 86 også, i cabriolet. Han fyren bak kassa virket litt forvirra, sa jeg trengte rør og slanger til Golf 2. Dette tror jeg kan stemme, noen som har erfaring på dette?

Må jo følge opp. Like greit å ta det nå, i stedet for å ta det+en knust front om et års tid ;) Uten bremser. Får en fyr fra litt sør for drammen til å hjelpe meg. Veldig hyggelig av han. Skal se om jeg slipper å utsette fristen. Men om jeg må følger jeg tipset ditt Eyvind. Skal nok få orden på dette. Føler meg sikrere nå. :)

Takk for hjelpen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skrur pent lite, men prøver å titte over skuldere og lære litt når jeg får hjelp da vet du ;) fristen gikk ut i november, fikk ut desember som ekstrafrist.. Lever litt i grenseland når det gjelder frister der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt oftopic, du kjører ikke den mørkegråblå einser cab'en ved Nær Frukt & Grønt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessværre. Frukt og grønt som ligger på "drammen-siden av asker"? Jeg kjører en sølvgrå med sort tak. Det kommer ofte funky toner fra den når jeg kjører :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe nei, ikke i nærheten av Drammenssiden av Asker : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje det som ligger ved garnstua? mente drammensiden av asker sentrum da, ved føyka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det blir jo bare satt begjæring på sklitene dine da?ingen som kommer å henter de:P så det pappa ikke vet har ikke skjedd=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.