Hvilken dekk på 7,5x16 felger?

Anbefalte innlegg

Hvilken dekkdim børr jeg velge på piggfriedekk til (Audi A4 B5) på 7,5*16" felg?

Tittet litt på http://www.dekkexpress.no

Fant de her:

Produsent:NANKANG

Modell: SV-1 NORDIC

Dimensjon:215/55R16

Synes det var noe billig pris 612,- NOK ;p

Er vel ingen som tilfeldigvis sitter på noe erfaring på de dekkene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg holde kjeft om dekkene siden jeg bare har dårlig erfaring med Nankang vinterdekk. Det kan de desverre ikke etter min mening...

Går fint å kjøre med 215 på 16....

Men er vel noe mer prisbesparende å bruke 205.55.16"

Og skal jeg komme med en anbefaling så hadde jeg valg:

Gislaved

Michelin

Continental

Om det er Piggfritt det er snakk om...

Continental

Hankook Pikes P mønsteret (nytt Pigg dekk meget bra!) og billig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg holde kjeft om dekkene siden jeg bare har dårlig erfaring med Nankang vinterdekk. Det kan de desverre ikke etter min mening...

Går fint å kjøre med 215 på 16....

Men er vel noe mer prisbesparende å bruke 205.55.16"

Og skal jeg komme med en anbefaling så hadde jeg valg:

Gislaved

Michelin

Continental

Om det er Piggfritt det er snakk om...

Continental

Hankook Pikes P mønsteret (nytt Pigg dekk meget bra!) og billig...

Bare bra å høre negative ting :) ute etter å høre erfaringer.

Tenkte nemmelig jeg bare skulle ha et par billige dekk på noen vinterfelger jeg har skaffet meg nå.

Er så lei stålfelgene jeg har ;p

Noen tips til greie dekkbutikker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående Nankang SV-1 er det endel her på forumet som har erfaringer. Er noen tråder om disse dekkene fra før av. Er bare å SØKE. I en av disse trådene nevnte jeg selv en link til test av disse hjula på motor sine nettsider. Fikk vel ikke så gode kritikker der. Har ingen erfaring selv med disse dekkene.

Når det gjelder dekkdimensjon på 7,5x16 har jeg litt erfaring. Du kan vel ikke gjøre de store feilene om du velger enten 205/55 eller 215/55. Hvis du ikke er avhengig av den høyere load-indexen som 215/55 har, er jo 205/55 et ganske mye rimeligere alternativ.

Valgte selv 205/55 til mine 7,5x16, selv om jeg egentlig måtte opp i 215/55 for å få mest mulig original rulleomkrets. Ville ha litt smale vinterdekk. :P

Legger ved et bilde av 205/55 på 7,5x16.

7,5x16.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående Nankang SV-1 er det endel her på forumet som har erfaringer. Er noen tråder om disse dekkene fra før av. Er bare å SØKE. I en av disse trådene nevnte jeg selv en link til test av disse hjula på motor sine nettsider. Fikk vel ikke så gode kritikker der. Har ingen erfaring selv med disse dekkene.

Når det gjelder dekkdimensjon på 7,5x16 har jeg litt erfaring. Du kan vel ikke gjøre de store feilene om du velger enten 205/55 eller 215/55. Hvis du ikke er avhengig av den høyere load-indexen som 215/55 har, er jo 205/55 et ganske mye rimeligere alternativ.

Valgte selv 205/55 til mine 7,5x16, selv om jeg egentlig måtte opp i 215/55 for å få mest mulig original rulleomkrets. Ville ha litt smale vinterdekk. :P

Legger ved et bilde av 205/55 på 7,5x16.

Takk skal du ha. Når jeg sjekket priser på http://www.dekkexpress.no lå faktisk 215/55 billigere enn 205/55

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.