20" BBS Challenger til Touran?

Anbefalte innlegg

Det er en kunde der hvor jeg bestilte bilen som skal selge sine 20" BBS Challenger 1 felger med 235/35/20" dekk. (Gått en sessong)

Prisen han skal ha for disse er 13.000 kr.

Er dette dyrt? Og vil dette se bra ut på min Touran, som IKKE skal senkes mer enn 15mm. (som den blir levert med orginalt) Skal jo bruke bilen også. Jeg er ikke 18 år lenger desverre. :)

Vil dette se bra ut? Eller bør jeg kanskje heller kjøpe meg nye vanlige alu.felger i størrelsen 18" til samme prisen?

Vil gjerne se bilder av en Touran med disse felgene eller tilsvarende...

Noen innvendinger her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

løp å kjøp, bbs CH er veldig pent, funker på alle biler som man har litt størrelse på felga. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

løp å kjøp, bbs CH er veldig pent, funker på alle biler som man har litt størrelse på felga. :)

Ja.. men vil ikke bilen se litt høy ut med så store felger... ? siden jeg ikke skal senke den mer enn 15 mm.? (orginalt)

Det att felgene er pene er jeg helt enig i.. det er ikke akkurat der flaskehalsen er :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv med 40 mm senk ser ikke en Touran særlig lav ut så jeg ville ikke kjøpt så store hjul med kun 15 mm senk, ville hatt 17" eller max 18". Store hjul på høy bil ser som oftest bare teit ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så ikke så værst ut med 19" og 15mm senk på en touran, og opp til 20" er jo ikke så mye forskjell heller da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen på dette bildet er senket 35 mm.....

Ser jo bra ut på denne... men min er kun senket 15 mm. og har da altså 1 " større felger.

Veldig i tvil her nå....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt greit med 19" på Arvid sin Touran, men med 20 mm høyere bil synes ikke jeg det er pent med såpass store hjul som 19 og 20".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. da tror jeg at jeg dropper 20" .

Så sant ingen her vil overbevise meg at dette blir fint på min bil da... ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en kunde der hvor jeg bestilte bilen som skal selge sine 20" BBS Challenger 1 felger med 235/35/20" dekk. (Gått en sessong) Prisen han skal ha for disse er 13.000 kr. Er dette dyrt? Og vil dette se bra ut på min Touran, som IKKE skal senkes mer enn 15mm. (som den blir levert med orginalt) Skal jo bruke bilen også. Jeg er ikke 18 år lenger desverre. :) Vil dette se bra ut? Eller bør jeg kanskje heller kjøpe meg nye vanlige alu.felger i størrelsen 18" til samme prisen? Vil gjerne se bilder av en Touran med disse felgene eller tilsvarende... Noen innvendinger her?

Hvis du ikke har skrevet feil dekkdimensjon, så er dette altfor store hjul på bilen din. Du må bruke 225/30 eller 235/30 20. Også er det viktig at ET på felgene er 45 til Touran!

Men hvis det er en av sistnevnte dekk på felgene, så er ikke dette hjulet større enn 225/40 18 eller 235/35 19, dvs går fint og ser knall ut! MEN man burde nok minst senke 40mm for å så lavprofildekk skal se bra ut.

Prisen virker helt ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje jeg ombestemmer meg jeg... Det var jo dritrått da...

Felgene jeg jeg har lyst på ser dere på bildet nedenfor ferdig påmontert en Touran.

Dimm: 235/35/20"

Ser da ikke galt ut detta?

Eller hva synes dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig bra ut på det bildet der:) Tror det kan bli kult jeg. Hvis du finner ut at bilen ser for høy ut med de hjulene, så får du heller senke den litt til;)

Greit nok som du sier at det skal gå an å bruke bilen, og at du ikke er 18 år, men Touran er jo skyhøy originalt, så 35mm senk burde absolutt ikke på noen måte gjøre bilen ubrukelig, annet enn i terrenget, hvor den er ubrukelig fra før uansett.

Og så så var det jo en knall pris du hadde fått på de hjula, så om du ombestemmer deg senere får du helt sikkert solgt de uten tap.

Det klages på dekkdimmen oppi her, men 235/35-20 er null problem det, er bare 1,9% større rulleomkrets enn 225/45-18.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig at det såg bra ut, men kunne veddet mye på at bilen er senket mer enn 15 mm!! Når det gjelder dekkdim så er ikke 225/45-18 korrekt dim til Touran men 225/40-18, og 235/35-20 er dermed ganske mye for stort. Men alt går jo dersom en vil det nok ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg.

Jeg tror jeg går for disse felgene.

Bilen jeg linket til var senket 30 mm. Men siden min er orginalt senket 15 mm. så får jeg teste de først og se hvordan de passer.

Luftrum mellom hjulbue og selve hjulet blir det jo uansett hvor stor felg jeg har på bilen.

MEN... kan man ikke stille inn denne rulleomkretsen i kjørekomputeren? Altså slik at den viser riktig avstand når jeg kjører liksom?

Hvor mye feil blir det på 50 mil. feks. Hvis hjulet er 1,9% større enn det egentlig skal være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye feil blir det på 50 mil. feks. Hvis hjulet er 1,9% større enn det egentlig skal være?

235/35x20 er litt over 6% større enn den dimensjonen som er rett på Touran. Ikke 1,9 %.

Rett dim er f.eks. 225/45x17, 225/40x18, 235/35x19

Forskjellen vil utgjøre 30 kilometer på 50 mil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt at 20" ikke går på touran jeg.. har selv touran, og skal ha felger til våren.. har senket min 35mm foreløpig.. så får vi se om vi ikke bytter gewinde etterhvert.. men helt hypotetisk hvis man setter på 20" vil ikke bilen dra dårligere da? hadde 16" på en renatull jeg hadde en gang.. og det ble ganske dramatisk forskjell ifra original dimensjonen, men jeg kunne ligge fortere i svinga så da gikk det ann :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tull at 20" ikke går på Touran, størrelsen på felg har ingenting å si så lenge dekkdim er lik :) Og som Inge er inne på så er forskjellen ikke 1,9% da Touran ikke skal ha 45 profil i 18" men 40. Så teoretisk skal en ikke merke forskjell på f.eks. 17" og 20" felg så lenge dekkdim er lik... MEN da de fleste 20" felger m/dekk veier mer enn tilsvarende i 17" så vil en alikevlel merke forskjell for vekt på felg/dekk spiller til dels stor rolle :)

Foresten hvordan Inge fikk 6% av 50 mil til å bli 300 meter, det får han selv svare på ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde ikke hatt no mulighet for å prøve de felgene da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa... men problemet er at jeg ikke har fått bilen ennå...

Men hva mener Frank Roger Los med at bilen drar dårligere med disse felgene?

Denne trenger jeg en forklaring på....

Er de såpass mye tyngre og dra att dette blir merkbart??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, gir meg på det med dekkdimensjonen nå, etter å ha sjekket spesifikasjoner på bilen. Forsto det bare som at bilen allerede var bestilt med 225/45-18, siden det står i signaturen til trådstarter.... Men fra 40-profil så blir det en mye større forskjell ja, blir vel fort litt ulovlig det der...

Det med at bilen "går dårligere" med store felger, er vel en sannhet med modifikasjoner. Skal man pirke på det, så vil bilen dra dårligere med tyngre felger, fordi man får mer uavfjæret vekt og dermed høyere treghetsmoment i selve hjulet.

Altså at det kreves mer krefter for å sette selve hjulet i bevegelse.

Nå går BBS CH for å være forholdsvis lette felger da, så vet ikke hvor merkbar forskjellen blir, jeg... Syns egentlig det høres bittelit søkt ut om bilen skulle gå merkbart dårligere med et par kg tyngre felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fler her med innvendinger anngående merkbar tregere bil med slike felger?

Er det noen kloke hoder her som sitter med fakta kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke felgene på bildet BBS CK og ikke CH?? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med den motoren det er snakk om her, så kommer ikke disse hjula til å gjøre bilen noe tregere. Hadde det derimot vært snakk om en liten bensinmotor omtrent uten dreiemoment så kunne det kanskje vært merkbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal kanskje legge til at 16" satt på en renatull megane 1,4, og med disse felgene på så akselererte bilen merbart dårligere. kjøpte disse felgene hos flissundet motorservice, og de sa også da at de hadde satt 17" på en lancer 1.3 og da sank toppfarta ifra 170 til 120 kmt. jeg har ikke peiling, jeg bare spør..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke felgene på bildet BBS CK og ikke CH?? : klø :

Tenkte jeg også når jeg såg bildet, visste ikke engang at CH ble levert i 20" :)

Om bilen går merkbart dårligere finnes der kun en måte å finne utav på, prøve de på bilen og det er jo også det enkleste for å finne ut om du liker de. Det at dekka har feil og ulovlig dekkdim er det som er dummest men dekka kan jo byttes til korrekt dim!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.