20" BBS Challenger til Touran?

Anbefalte innlegg

Noen fler her med innvendinger anngående merkbar tregere bil med slike felger?

Er det noen kloke hoder her som sitter med fakta kanskje?

På min Audi så er det natt og dag forskjell på når jeg kjører med sommer og vinterdekk. har 19" sommerdekk og 15" vinterdekk. Bilen går som en dass med sommerdekkene på i forhold til vinterdekkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok CK felger ja.. CH blir ikke produsert i 20".. Værtfall ikke av BBS

http://www.bbs.com/Overview.66.0.html?&L=2

Akkurat det jeg mente også. Største er 9.5 x 19

Kan jo eventuelt kjøpe fake da..Mulig at SMC lager kopier i 20"

Eller så har man Dotz Nardo.. Står at de bare blir laget i 19" de også men.

Er forøvrig dyrere enn orginal BBS.

8376.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min Audi så er det natt og dag forskjell på når jeg kjører med sommer og vinterdekk. har 19" sommerdekk og 15" vinterdekk. Bilen går som en dass med sommerdekkene på i forhold til vinterdekkene.

Går bilen din som en "dass" med 19" i forhold til 15"?

Er det så stor forskjell??

Er dette bare sprøyt, eller kan dette være tillfelle?

Nå vet jeg ikke hvilken motor du har, men det kan da umulig være reare greine hvis du merker så stor forskjell?

Mulig det er jeg som tar feil her nå.... så jeg venter til noen kloke hoder kan bekrefte utsagnet til Rune Jakobsen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker også dette på bilen min. Merkbar forskjell på sommer og vinterhjul. Så dette er ikke bare tull.

Nå skal det også sies at det er stor forskjell på vekten på felger selv i samme dim. BBS, OZ med flere er felger som er lettere en andre merker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bilen din som en "dass" med 19" i forhold til 15"?

Er det så stor forskjell??

Er dette bare sprøyt, eller kan dette være tillfelle?

Nå vet jeg ikke hvilken motor du har, men det kan da umulig være reare greine hvis du merker så stor forskjell?

Mulig det er jeg som tar feil her nå.... så jeg venter til noen kloke hoder kan bekrefte utsagnet til Rune Jakobsen...

Chippet 1.9TDI

Ganske logisk at det går dårligere når hjulet er tyngre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... jeg skjønner det..

Men du skrev "som en dass" i forhold.

Dette betegner jeg som en ganske så stor forskjell....

Ala 0-100 øker med 3 sek. liksom... dette betegner jeg som "dass" i forhold.

Jeg er veldig usikker igjen her nå.... Altså om jeg skal ha disse felgene eller ikke...

Kanskje jeg heller skal kline på noen splitter nye 18"'ere med nye dekk på 235/45/18". Koster vel omtrent det samme også vil jeg tro. (13.000,-)

Sef. går jeg glipp av fete 20"'ere.... men hvis bilen går som "en dass" med disse felgene i forhold til de orginale 17" felgene, så tror jeg at jeg dropper det... Eller hva synes dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg heller skal kline på noen splitter nye 18"'ere med nye dekk på 235/45/18". Koster vel omtrent det samme også vil jeg tro. (13.000,-)

235/45x18 blir nesten like "feil" som 235/35x20, så de bør du ikke som du sier kline på.

225 eller 235/40x18 blir riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. da blir det 235/40/18"

Takker for rettelsen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med det NM`et som du har i den motoren vil du ikke ha noe plagsomt problem, men forskjeld er det jo...

Kan oxo merke en viss forskjel selv, på rattet at den svinger litt tyngre, på sommerhjulene... Kanskje oxo på bremsene

.. Jo mere felg ,jo tyngre blir hjulet, jeg har noen BBS hjul nå i 8,5x19" med 225 35 19 ,,de veier 26 kg

Orginal felgene 16" med 205 55 16 veier 16 kg....

Klart det er merkbart....;) men , må lide litt for utseende,,: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki... Men jeg tror jeg kjøper meg 18 tommere jeg...

Ja.. jeg vet jeg har motorkraft nok... men man kjøper ikke en 170HK'er for så og montere ting som får den til å bli sløvere...

Men noen 18 tommere tror jeg nok den overlever :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki... Men jeg tror jeg kjøper meg 18 tommere jeg...

Ja.. jeg vet jeg har motorkraft nok... men man kjøper ikke en 170HK'er for så og montere ting som får den til å bli sløvere...

Men noen 18 tommere tror jeg nok den overlever :)

Grunnen til at bilen akselererer litt dårligere med 20 tom enn 18 tom er at felgens vektresultant sitter lengre unna navet, dvs det kreves mer moment for å dra hjulet rundt. Dette kan selvsagt oppveies av en lettere felg i størst dimensjon, men det vil alltid være merkbar forskjell når man sammenligner f.eks 15 eller 16 og 19 eller 20 tom.

Det koker ned til at du må velge hjul etter hvordan du vil bilen skal se ut. Jeg tror ikke du kjenner særlig forskjell i akselerasjon med 18 eller 20 toms hjul sålenge du velger dekk som gir samme omkrets, typ 225/40 18 eller 225/30 20.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.