AAN topp med og uten fordeler, kan disse byttes om?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har brukt noen mil og hele kvelden i dag på å stikke til Rune W på forumet her for å skru av en topp på en motor han har stående.. Jeg fikk låne denne av han for å sende den til porting, noe jeg tenkte jeg kunne gjøre før jula (sende altså) Snill Rune : ja : tanken var at han fikk min når den andre var ferdig..

 

Planen virket konge den, frem til jeg så det var fordeler på denne, dvs. den i bakkant av toppen.. Dette har ikke jeg på min AAN 96 mod..

 

Hva gjør jeg, blir det ombygging av toppen, eller skaffer jeg ny? : klø : Går det evt. an å bruke "fordeler" patenten uten problemer eller mye ombygging?

 

Utrolig skuffende om ikke disse kan brukes om hverandre, men det er jo typisk meg og da..

 

Han som skal porte nevnte at det kunne være en firkant ved kamdrevet, da var det evt. bare å bore ut nye fester, men dette fant jeg ikke..

 

Er veldig takknemlig for vettuge svar fra folk som vet noe om dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt om noen har en topp tilsalgs? Nå helst?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare å bytte over innsugskammen og fordeleren til den andre toppen når den er ferdig.Står ett blendelokk over hullet der fordeleren skal stå på toppen din. Også må du flytte over hall-giveren bak kamdrevet. Og sjekke om du har den innfestningen til hall-giveren på toppen du har hentet. Tror kanskje ikke de første toppene hadde det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme delenummer på toppen på alle RR (quattro), 3B (200, S2-220hk), AAN (S4/S6), ABY (S2-230hk) og ADU (RS2) motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som jeg har funnet av forskjell på 20VT toppene er:

Topp med fordeler har ikke borret opp hull for festing av hallgiver i front.

Så toppene passer omverandre.

Så hvis du skal ha toppen til Rune på din motor må du bare borre opp og gjenge hull til hallgiver på hans topp.

Flytt over blendelokk fra din topp til der fordeler skal sitte.

Kammer kan sitte i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, skjønner ikke det, men mail funksjonen på denne tråden funker ikke : klø : sammen med andre og :( Hva er problemet?

 

Enig i at det ikke er borret hull på den Rune hadde, problemet er at denne toppen har ikke denne "firkanten" som hallgiver og blir festet i etter boring.. det er (etter å ha snakket med "porteren") tre typer topper til AAN, eller dvs. tre forskjellige options..

 

Disse er;

 

Topp # 1 uten firkant bak kamdrev (en slags festeplassering som er støpt) denne toppen har fordeler i bakkant av toppen, der det refereres til blendemulighet..

 

Topp # 2 er vel muligens en overgang mellom ny og gammel topp, her er det og fordeler bak, men en firkant bak kamdrev, som kan med boring, som Christian her nevner, lages til til en hallgiver bak kamdrevet..

 

Topp # 3 er den jeg har, der er det blendet hull i bakkant og hallgiver på kamdrevet..

 

Rett meg gjerne om det er feil, men det er sånn jeg tror det er.. :)

 

Blir til å ta av min egen topp og sende den, med litt mer "dødtid" på bilen.. Kostet meg mellom 1500 - 1800 og "maskinere" eller lage til innfestningspunkt for hallgiver, og da måtte jeg evt. ha skaffet meg ett ekstra kamdrev.. Litt mye styr å ordne, så da blir heller min topp sendt.. I tillegg så har jeg ikke lyst til å bygge om til det eldre systemet, regner med Audi har laget den løsningen jeg har til det bedre, håper vel heller kanskje? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.